niedziela, 19 lutego 2023

Gra kolorów - odsłona 1

Wpadł mi w oko pewien obrazek, gdy przeglądałam Pinterest...
Chyba jest jasne, że postanowiłam go wyszyć poza zabawami.

Okazało się, że jest to Kalendarz przyrody, a autorką wzoru jest N. Vakulowa.
Ten znaleziony i wyszywany obecnie obrazek jest Styczniem.
Szukając wzorów pozostałych miesięcy, znalazłam jeszcze dwa (Luty i Marzec) i nie udało mi się wychwycić więcej.
Może w międzyczasie uda mi się znaleźć pozostałe schematy, bo chciałabym wyszyć cały zestaw, gdyż spodobała mi się gra kolorów.
Jeśli nie uda mi się znaleźć pozostałych, to poprzestanę na tych trzech.

Dzisiaj odsłona pierwsza.

Bardzo często wyszywam lub frywolitkuję słuchając audiobooków.
W tym tygodniu przeznaczyłam na ten obrazek trochę czasu przy okazji słuchania audiobooka - książki Remigiusza Mroza - Ekstremista.


Trochę bliższe spojrzenie.


Kolory dobrałam częściowo opierając się o zamiennik mulin, a częściowo sama, na zasadzie porównania z obrazkiem, bo schemat przewidziany jest do wyszywania muliną DMC, a ja zamieniałam na Ariadnę.
Nie zawsze zamiennik kolorów proponuje pasujący odcień lub w ogóle właściwy kolor, więc musiałam potraktować niektóre zamiany według własnego oka.


Obrazek jest wielkości 115 x 95 krzyżyków, co daje w całości 10925 krzyżyków.
Przez ten tydzień udało mi się wyszyć tyle, ile widać na poniższej fotce.
Nie liczę ile to krzyżyków, ale niewiele brakuje do 1/4 obrazka.


Często trzeba zmieniać nitki, ale warto, dla tego efektu, który mi się podoba. 


Za tydzień ciąg dalszy.

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

36 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawie to wygląda, jestem ciekawa całego obrazka.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - jeszcze trochę i zacznie się coś wyłaniać. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Zapowiada się ciekawie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jestem dalszego ciągu bo to co już widać obiecuje piękną całość. Mam nadzieję, że uda Ci się upolować pozostałe schematy.
    🦋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      Będę szukać, ale jak nie znajdę, płakać nie będę.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Zapowiada się intrygująco, miłego wyszywania. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się cudny obrazek, mam nadzieję , że znajdziesz pozostałe miesiące. Szkoda że ja przy audiobookach zasypiam , choć muszę i ja spróbować , wtedy jeszcze bardziej będę wykorzystywać wolny czas !! Zapowiada się cudny hafcik.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Jak znajdę resztę, to będę się cieszyć, ale jak nie, to płakać nie będę.
      Przy audiobookach fajnie się wyszywa.
      Przyznam, że przy pierwszym audiobooku miałam problem z koncentracją i pierwsze pliki musiałam powtarzać dwa razy, ale potem poszło dobrze i teraz nie mam problemu.
      A czas na robótki w połączeniu ze słuchaniem, to czas zyskany podwójnie. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Interesująco wygląda, jestem ciekawa całości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agaja - dziękuję :)
      Już za tydzień będzie widać więcej. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. No, no, ciekawy efekt. Podsyciłaś moją ciekawość, więc bardzo kibicuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem ciekawa efektu końcowego. Życzę miłego haftowania i serdecznie pozdrawiam
    Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapowiada się ciekawie, choć osobiście wolę żywsze kolory. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeanette - dziękuję :)
      Ja lubię kolory pastelowe, ale bywa, że podoba mi się coś w żywszych kolorach. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Niewykluczone, że całość będzie lepsza w drlikatnych barwach. No i nie będę oryginalna stwierdzając,że czekam na całość. Pozdrowienia

      Usuń
    3. Jeanette - za chwilę będzie więcej :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Mroza bardzo lubi czytać mój młodszy brat a hafcik ciekawie wygląda:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato - dziękuję :)
      Przesłuchaliśmy wszystkie dostępne audiobooki Mroza.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Wygląda zachęcająco. Ciekawa jestem całości.

    OdpowiedzUsuń
  12. Spoglądając na Twój obrazek przypomniało mi się, że mam obrazek do dokończenia - zaczęty kilka lat temu. Chyba powinnam się za niego wziąć. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulo - nie dziwię się, że coś przeleżało kilka lat i jakaś sytuacja o tym przypomina.
      U mnie trzy rzeczy leżą i przy różnych okazjach przypominam sobie o nich, ale trudno zebrać mi się, by je dokończyć.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Krzyżyki to nie moja bajka, ale podziwiam ogromnie 😍. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Galeria zamka - dziękuję :)
      Fajnie, że wpadłaś. :)
      Wiem, że nie Twoja bajka, bo podziwiam Twoje prace w innych technikach nie od dziś.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Mam nadzieję, że znajdziesz i resztę, bo zapowiadają się bardzo ciekawe prace:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Znalazłam Maj i Sierpień, ale wolałabym mieć po kolei.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. Pomysłowy pomysł na ciekawą serię :) Życzę Ci aby pojawiły się kolejne miesiące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatek - dziękuję :)
      Pojawiły się dwa, ale nie po kolei, więc, jeśli nie znajdę reszty, to jednak pozostanę przy tych trzech pierwszych.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  16. Bardzo mnie zaciekawiłaś tym wzorkiem. Ładna kolorystyka

    OdpowiedzUsuń