niedziela, 12 lutego 2023

Anagramy i rękodzieło w lutym

Zabawa Anagramy i rękodzieło rozkręca się, a Renia wyszukuje ciekawe propozycje dla wszystkich - dla tych, co lubią łamigłówki i dla tych co tego nie lubią, ale lubią bawić się rękodziełem.
Tym razem rozsypanka powstała z tytułu książki Toshikazu Kawaguchi:

YZNNKWAAAEIIMGYSTW

Dla robótkujących przewidziane są do wyboru lub w połączeniach różnych: 
- piórka, 
- kolor biały, 
- litera C, 
- litera H.   
 
Pobawiłam się z rozsypanką zaraz po podaniu wytycznych, ale wpis musiał poczekać na robótkę.
Z rozsypanki pojawił się tytuł książki - "Zanim wystygnie kawa".

Wyrazy powstałe z rozsypanki:
A
Agata, agawa, Agnieszka, akant, amant, ananas, aneks, Anita, ankieta, Anna, antena, Atena, awans.
E
egzamin, enzym, estyma, etamina, etyka, Ewa,
G
gaz, gazeta, gazik, gest, gimnastyka, gimnazistka, ginie, gmina, gna, gniew, gwint, gzik, gzyms, 
I
imak, imienny, Inga, inka, insekty, inwektywa, iwa, 
K
kana, kant, kanwa, kasa, kaseta, kasta, kasza, kat, kawa, kawka. kiesa, kwant, kwas, kwesta, kwiat, kwietna, kwit,
M
mag, magia, mak, makata, makieta, masa, maszt, maszyna, mazak, mata, mewa, miasta, miazga, miesza, mieszak, miga, mika, mina, misa, misiek, mysz, 
N
nasza, niania, niemy, nieznany, niesmak, nawyk, nazwa, 
S
saga, sakwa, sama, sanie, sanki, sanna, sawanna, setka, setnik, siatka, siennik, siew, siewka, siewnik, siwa, Skawina, smyk, stan, stanie, stanik, stawek, stawy, stygnie, swatka, sygnet, syn, syty, szaman, 
szata, szatnia, szew, sztama, sztanga, szyk, szyna, szynka, szynkwas, 
T
tama, Tamiza, tanie, tasak, tasiemka, tkanie, tyka, tykanie, tykwa, tynk, 
W
waga, wanna, wata, waza, weki, wina, wisienka, wist, witamina, witanie, wiwat, wiza, wstawka, wygnanie, wykazanie, wykwit, wymiana, wystawa, wystawianie. wyszynk, wyszywa, wyszywanie, wyznanie, 
Z
zamek, zastawa, zawias, zemsta, zew, Ziemia, ziemianie, ziemniak, ziemska, ziewanie, zima, zimny, zmywak, zmywanie, znak, znany, znika, ziewa, zwinka, zwinny.

Wyszyłam piórko, jak w zakładce dla Reni (TUTAJ), bo postanowiłam mieć dla siebie też taką z piórkiem, ale w innej kolorystyce i z innym napisem z drugiej strony.
Tak nawiasem, ciekawa jestem czy spróbowałyście ułożyć słowa z rozsypanki na tamtej zakładce dla Reni?

A to moja osobista zakładka, bo chociaż najczęściej słucham audiobooków, to czasami sięgam po papierowe książki.
Co z wytycznych pasuje do mojej pracy? - zaznaczyłam pogrubieniem.

Zakładka jest biała, jest piórko... niebieskie, bo mój kolor, jest litera H - jak haft, jest litera C - jak cieniowana nitka. 
A z anagramów wybrałam słowa: kanwa i wyszywanie.


Z drugiej strony oczywiście napis i lupka zamiast okularów.


Znów udało mi się połączyć wszystkie wytyczne. :)
Zakładka leci do zabawy u Reni, a ja czekam na następne wytyczne. :)


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

36 komentarzy:

  1. Super opowieść o inspiracji do zakładki. Bardzo mi się to piórko podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna zakładka, dawno żadnej nie robiłam ...a jeśli chodzi o zabawę to jej nie ogarniam 🤣

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - dziękuję :)
      Tu nie ma co ogarniać, pomijasz rozsypankę i układanie wyrazów i wykonujesz coś z zadanym kolorem lub coś związanego z zadanymi literami. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Wszystkie opcje? no tak, wszystkie opcje wykorzystałaś- brawo! jestem pod ogromnym wrażeniem a zakładka jak zawsze zachwyca:) Dziękuję za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Dla mnie próba połączenia wszystkich wytycznych, to dodatkowa zabawa. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Brawo , w 100 % wykonałaś zadanie.Zakladka przepiekna.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna zakładka i dużo ułożonych słów (znalazłam takie, których ja nie mam).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu - dziękuję :)
      No proszę, a wydawałoby się, że nikt nie czyta. ;)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Piórka lubię, cieniowaną nitkę też a zakładki wiadomo uwielbiam, jeszcze te anagramy. Jednym słowem jest super !! I kolejna zabawa zaliczona.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Popatrz, w jednej pracy wszystko, co lubisz. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Cudowna zakładka. Sporo skwerek powstało u Ciebie z rozsypanki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, ile wyrazów! Super! A zakładka bardzo ładna, motyw piórka jest uroczy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Pewnie byłoby więcej, gdybym posiedziała nad tym dłużej. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Haha u mnie też akurat zieniowane piórka na tapecie 😀 świetna robota !!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna zakładka Splociku

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna zakładka i słów znalazłaś masę :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      Byłoby więcej, ale głowa nie chciała już pracować. :))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Osobiście czytam zazwyczaj kilka książek na raz. Potrzebuję zawsze dużo zakładek XD
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jenovio - dziękuję :)
      Zakładek nigdy nie za dużo. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Świetna zakładka! Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Jestem oczarowana piórkiem :) Lubię kibicować zabawom :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Wielkie brawa za kreatywność! Zakładka jest piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajna zabawa i super zakładka.

    OdpowiedzUsuń