piątek, 1 września 2006

Przełamuję niechęć do szydełka

Robótka z nitki poliestrowej posuwa się w ślimaczym tempie.
Co zrobię jeden rządek, to odkładam, bo się wkurzam na tę nitkę.
Jest taka sztywna i śliska, ale spodobała mi się, więc się nie poddam.
Uparta jestem jak kozioł. Jestem zodiakalnym Koziorożcem, więc "z upartością mi do twarzy" ha, ha, ha.
Gdy oczko spadnie z szydełka, to od razu spruje się kilka poprzednich. Muszę wtedy dopruć do miejsca zaczepienia i liczyć oczka od nowa.
Oj przedłuży się czas zakończenia tej robótki, ale mam nadzieję, że mój upór opłaci się.

Równolegle do tej robótki, robię bluzeczkę na drutach.
Ta robótka posuwa się zdecydowanie szybciej.

Aby przełamać niechęć do tej szydełkowej robótki, zrobiłam małą odskocznię.
Wykonałam z grubszego kordonka małe praktyczne coś.

Często jeżdżę samochodem. Do tej pory miałam inny telefon komórkowy, który leżał gdzieś "pod ręką", a gdy zadzwonił, to trzeba było zatrzymać się gdzieś, albo zadzwonić później.
Niedawno mąż kupił mi nową komórkę z aparatem i zestawem słuchawkowym.
Teraz telefon kładę w pojemniku na napoje, a kabelek przypinam w okolicy ramienia.
Gdy zadzwoni telefon, wystarczy tylko włożyć słuchawkę do ucha i bez przerywania jazdy, bez rozpraszania, odebrać rozmowę.
Jednak takie umieszczanie telefonu nie jest do końca wygodne i kabelek pałęta się w okolicy dźwigni zmiany biegów.

Pomyślałam, że zrobię taką zawieszkę do powieszenia na szyi.
Coś w stylu smyczy na klucze.
Jak pomyślałam - tak zrobiłam.
Oto mój osobisty patent w kilku migawkach.

1. Początek - musi być pęknięcie na wtyczkę




2. Okienka na klawiaturę są potrzebne, gdyby zaszła konieczność skorzystania z nich (na postoju lub na spacerze).


3. Okienko na joystik też jest bardzo potrzebne.


4. W tylnej ściance nieodzowne jest okienko na oczko obiektywu.


5. Etui w pełnej krasie - tadaaaam!


To zrobiłam w wolnej chwili smażąc dżem z borówki amerykańskiej, którą mam w ogródku w ilości krzewów - sztuk 2.
Z 1,5 kg owoców  + 0,5 kg cukru, wyszło mi 5,5 słoiczka (300-gramowego) dżemiku.
Smakowitego dżemiku, ponieważ zawartość z pół słoiczka została skonsumowana w ramach smakowania.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    malgorzata.piotrowska1
    2006/09/01 23:03:51
    Splociku,etui na komórkę - słodkie cudo! Gratuluję pomysłu, pozdrówki.
    -
    moteczek
    2006/09/01 23:14:05
    Czegoś takiego jeszcze nie widziałam, pomysł świetny i jaki praktyczny.
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    ewa777
    2006/09/02 14:56:06
    SUPER!!! Śliczne. Ile razy tu zajrzę, moje kompleksy się pogłębiają.
    -
    Sława
    2006/09/03 00:15:47
    Witaj Splociku!!
    Tryskasz pomysłami i tak trzymaj!!
    Moja doba wciąż jest za krótka i dlatego jest mnie mniej na Twoim blogu.
    W odpowiedzi na pytanie " co to jest?"
    Ja widzę misia:)

    Pozdrawiam Cię cieplutko i zapraszam w moje skromne progi.
    W drugiej polowie września pojawią się
    nowości.
    Sława
    www. sibiga.pl
    -
    kakunia.k
    2006/09/03 11:52:23
    super! w życiu bym na takie coś nie wpadła, a tu proszę, nie dość, że pomysł, to jeszcze realizacja, wow!!
    -
    makneta
    2006/09/03 13:04:48
    Super etui i super kursik. Właśnie większość pokrowców wymaga wyjęcia telefonu przed użyciem, a przecież czasami zanim to się zrobi, już ktoś się rozłącza. Mam nadzieję, że twoje etui jest bardziej praktyczne i można komórke obsługiwać bez wyjmowania.
    Ale masło maślane.
    -
    hanula1950
    2006/09/03 13:48:55
    Ale słodkie.Pozdrawiam.
    -
    dorota-1980
    2006/09/04 09:07:20
    Hej, Splociku!
    No cóż! Nie będę się powtarzać w pochwałach, tylko się do nich dołączę. Jak zwykle - REWELKA!
    Pozdrówka!
    -
    splocik
    2006/09/04 13:30:09
    Dziękuję wszystkim za przemiłe słowa.

    Ja też czegoś takiego nie widziałam, dopóki sama tego nie zrobiłam.:)))
    No cóż. Potrzeba, matką wynalazku.

    Do Ewy - nie miałam i nie mam zamiaru nikogo wpędzać w kompleksy. Ty masz na pewno jakieś zdolności...

    Pozdrowienia dla wszystkich.
    -
    ewcia116
    2006/09/06 09:47:25
    nie było mnie chwilkę a tutaj jakie rewelcje super etui super pomysł broawooooo
    ja noszę w torebce :-) w autobusach mam ręce wolne :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń