poniedziałek, 25 września 2006

Kolory, kolory, kolory...


Dziś był jeden z pięknych słonecznych dni początku jesieni.
Mam nadzieję, że cała jesień będzie tak piękna - ciepła i słoneczna.

To są jednak moje skromne marzenia, a jak będzie naprawdę - czas pokaże.

Wracając do dzisiejszego dnia, a właściwie popołudnia.
Minęło ono pod znakiem prac w ogródku - zgrabianie liści, przycinanie uschniętych roślin - po przekwitnieniu, itp. ...

Oczywiście nie obyło się bez cyknięcia paru fotek.
Jabłka nie są jeszcze dojrzałe, choć wyglądają ślicznie w promieniach zachodzącego słońca.
Sporo owoców zostało uszkodzonych przez letni grad  i teraz spadają ze śladami gnicia, ale trochę zostało - będą do schrupania.



Robiąc porządki wśród kwiatów zobaczyłam coś, co zwykle oglądamy wczesną wiosną.

Widok jest fantastyczny.
Po prostu - ANOMALIA W PRZYRODZIE!!!

Roślina zmienia już kolor liści na jesienny. Później liście te opadną.
Między liśćmi zauważyłam kwiatki żółciutkie i tak świeże barwą jak na wiosnę.

Roślina ta, to... FORSYCJA!!!



Inna ciekawostka, która zwróciła moją uwagę, to aksamitki drobnolistne.
Zwykle mają one odcienie w kolorystyce żółto-pomarańczowo-brązowej w danej sadzonce.

W tym jednak przypadku, z jednej sadzonki, na kilku rozgałęzieniach pojawiły się kwiatki o trzech różnych barwach -  2 kwiatki żółte, 1 - jasnopomarańczowy i pozostałe ciemnopomarańczowe.

Jeszcze nie wszystkie pączki rozwinęły się, więc ciekawe - co też zobaczę w tym miejscu za parę dni?


1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hanula1950
    2006/09/26 15:44:45
    Moje aksamitki na balkonie też są cudowne. Pozdrawiam.
    -
    ogrodniczka
    2006/09/27 17:55:29
    U mnie też forsycja kwitnie i hiacynt!!! Bodziszek powtarza kwitnienie... ciekawe, jak będzie zima... pozdrówka
    -
    splocik
    2006/09/28 10:55:44
    Hanula - na balkonie nie mam nic, ponieważ nie mam ochoty wybierać z doniczek petów i innych spadających śmieci.

    Ogrodniczko - wczoraj ścinałam (cd.) suche rośliny po przekwitnieniu i zwróciłam uwagę, że floksy wypuszczają nowe pędy z listkami.
    Między suchymi liśćmi pojawił się kwiat clematisu.
    Naprawdę - dziwne rzeczy dzieją się w przyrodzie!
    Mówią, że zima ma być ostra i krótka - zobaczymy...

    Pozdrowionka.
    -
    moteczek
    2006/09/28 20:16:22
    Mam sporo forsycji, ale niestety nie chcą zakwitnąć drugi raz w tym roku. Jakieś "nienormalne" te moje krzaczyska.
    Pozdrawiam cieplutko
    -
    splocik
    2006/09/28 20:47:04
    Moteczku - to moje krzaczki są nienormalne, ponieważ forsycje zwykle kwitną raz w roku, na poczatku wiosny.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    ewa777
    2006/09/28 22:55:07
    A u nas dzisiaj już nie było słońca i padał deszcz. Pod drzewami już dużo brązowych liści.
    -
    kakunia.k
    2006/09/29 21:31:13
    śliczne widoki :)) takie wcale nie jesienne :)

    ja dzisiaj wstałam, to za oknem zobaczyłam mleko - mgła tak gęsta, że można ją było nożem prawie kroić!
    -
    splocik
    2006/09/30 19:30:08
    Ewa - u nas też w czwartek nie było słońca, ale w piątek po porannych mgłach było całkiem fajnie i ciepło. Deszcz popadał nocą.

    Kakunia - fakt, że widoki jakieś mało jesienne, ale tak było u nas w tym tygodniu (oprócz czwartku).
    Wczoraj (piątek), gdy odwoziłam męża do pracy też była mgła (gęsta) - trzeba było jechać ostrożnie i powoli. To pierwsze robię zawsze, ale to drugie... hi, hi - wolę szybszą jazdę.

    Pozdrowionka.
    -
    Gość
    2006/09/30 21:45:16
    Wspaniałe okazy jabłek masz w swoim sadzie. Przepraszam za kłopot, zmieniłam adres i podaję nowy
    roza-19.blog.onet.pl
    Pozdrawiam cieplutko i patrząc na jabłuszka smacznego życzę.
    -
    hrabina.e
    2006/10/02 19:33:28
    SPLOCIKU U MOICH RODZICÓW ZAKWITŁA KALINA. ALE TO NORMALNE PO TAKIEJ SUSZY. ROŚLINY PRZESZŁY FAZĘ SPOCZYNKU I TROCHĘ SIĘ IM POMIESZAŁO. SUSZA TEŻ JEST TAKIM PRZERYWNIKIEM, JAK ZIMA.
    POZDRAWIAM
    -
    hanula1950
    2006/10/04 10:40:12
    Co słychać?
    -
    aga19791
    2006/11/14 00:22:38
    forsycje kwitnące o tej porze roku to jeszcze nie widziałam ! faktycznie, przyroda głupieje ...

    ale jakaż to odmiana na jesieni, a jaka zaprawa na zimę po takich kolorowych kwiatuszkach...

    pozdrawiam AgA
    -
    splocik
    2006/11/14 13:30:01
    Dziękuję za odwiedziny i wpisy.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń