środa, 4 października 2006

Co by tu zrobić...



Niekiedy lenistwo sprawia, że wpadamy na ciekawe pomysły.
Tak też było ze mną.
Miałam dziś ogromnego lenia, pewnie to wpływ szaroburej aury. Mglisto, dżdżysto i zimno.
Nie chciało mi się iść do sklepu - mam wolne.
Obiadu wczoraj narobiłam tyle, że jeszcze na dziś wystarczy, tylko dodatek inny będzie - z zapasów piwnicznych.
Natomiast moje myślenie krążyło wokół pytania - co na kolację???
Zrobiłam przegląd lodówki i nie tylko...
Z tego, co znalazłam wykombinowałam sałatkę ze śledzikiem w tle.
Podoba mi się to określenie, więc tak ją nazwę.

Sałatka
ze śledzikiem w tle
Składniki:
1 tacka (200g) filetów śledziowych (Matjasy korzenne)
4 średnie ziemniaki
3 jajka
mała puszka kukurydzy
1 duża cebula
natka pietruszki
2 małe ogórki kiszone
2 jabłka
2 łyżki śmietany
2 łyżki majonezu
sól i pieprz

Wykonanie:
Ziemniaki ugotować w mundurkach i obrać po ostudzeniu.
Jajka ugotować i obrać z łupinek.
Śledzie oraz kukurydzę osączyć z zalewy.
Jabłka obrać i usunąć gniazda nasienne.
Ziemniaki, jajka, śledzie, jabłka, ogórki i cebulę pokroić w kostkę.
Do pokrojonych składników dodać kukurydzę i posiekaną natkę pietruszki.
Do wszystkiego dodać śmietanę i majonez. Następnie dodać soli i pieprzu do smaku.
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać.
Naczynie z sałatką owinąć folią i wstawić do lodówki.
Smacznego!!!
Muszę przyznać, że na świeżo jest smaczna, więc po schłodzeniu i "przegryzieniu się" składników (wieczorkiem na kolację) będzie smaczniejsza.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    moteczek
    2006/10/04 23:37:23
    Śledziki bardzo lubię. Dzięki za pyszną "kolację"; dzisiaj zadowolę się przepisem a jutro zjem sałatkę .... mniam, mniam
    Pozdrawiam
    -
    splocik
    2006/10/04 23:45:47
    Myślę, że podzielisz się wrażeniami smakowymi.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    ogrodniczka
    2006/10/05 18:08:50
    Uwielbiam matjasy korzenne. Niedwno je odkryłam i są rewelacyjne... a za przepis dzięki... spróbuję na pewno. Pozdrawiam
    -
    moteczek
    2006/10/05 21:40:44
    Sałatki nie zrobiłam dzisiaj na kolację; przyczyna - wizyta u koleżanki. Rybkę jadłam, tyle tylko, że nie był to śledzik, ale dorszyk "po japońsku" - też dobry. Sałatkę wg Twojego przepisu wykonam zatem w najbliższym dogodnym czasie i napewno o moich "odczuciach" smakowych doniosę w jawnym raporcie.
    Pozdrawiam
    -
    ela.elk
    2006/10/06 07:42:08
    Śledzie uwielbiam pod każdą postacią, a ta sałatka brzmi pysznie. Na pewno wypróbuję przepis! Dziś serwuję rodzince śledziki
    -
    hanula1950
    2006/10/06 16:14:44
    Robię taką, ale bez kukurydzy, ale za to z groszkiem zielonym z puszki, a pietruszki nie lubię =dodaję szczypiorek. Miłego weekendu życzę.
    -
    ewa777
    2006/10/06 19:27:04
    Bardzo lubię śledzie i sałatkę zrobię. To dobry pomysł na jutrzejszą kolację. Przepis zaraz wpiszę do swojego zeszytu, żeby o tej sałatce pamiętać w przyszłosci.
    -
    ala.mazury
    2006/10/07 08:41:54
    Śledzie? Mniam! Uwielbiam, a w korzennej marynacie mogłabym pochłaniać, podobnie jak galaretę :o))Co prawda w moim przypadfku sledzie na kolację odpadają, nie, zebym była na jakiejś diecie, po prostu preferuję lekkie kolacyjki, a do takich sałatka śledziowa nie należy.
    -
    splocik
    2006/10/07 10:56:50
    Cieszę się, że mogłam się z Wami podzielić moim przepisem, który powstał na bazie tego, co znalazłam w kuchni.

    Matjasy zawsze kupuję "na zapas", a korzenne dlatego, że każdej robionej przeze mnie sałatce dają dodatkowy posmak przypraw.

    Hanula - nie wiem, czy taki przepis gdzieś isnieje - ja go "stworzyłam" z czystego lenistwa (nie chciało mi się wyjść do sklepu) i jak wyżej napisałam - z produktów, które miałam "pod ręką".

    Pozdrowienia dla wszystkich.
    -
    kakunia.k
    2006/10/09 14:50:54
    mniam :)))
    takie sałatki "nawinie" są często najsmaczniejsze :)))
    -
    erzebet
    2006/10/10 20:03:49
    czasem dobrze zajrzeć do lodówki :) ale u mnie niem am tam śledzików, jakoś ich nie kupuję, choć jadam :) Ale ta wygląda smakowicie. Pozdrawiam :)
    -
    kura_rafal
    2006/10/11 08:51:00
    jaka szkoda, że mój mąż śledzi nie lubi:( ja za to bardzo, i pewnie, jak tylko się zapowiedzą jacyś goście, to Twoją sałatkę przemycę na stół;) pozdrawiam złotojesiennie! Ivo
    -
    splocik
    2006/10/11 13:08:31
    Kakunia - masz rację.

    Erzebet - do lodówki zaglądamy codziennie, czasami jest tam mniej lub bardziej pusto, ale czasami jest tam coś, czego dotychczas nie wykorzystaliśmy.

    Ivo - śledzika jest tak mało, że jest on faktycznie W TLE. Jeśli dodać tego składnika więcej, smak śledzi będzie bardziej wyczuwalny.

    Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń