czwartek, 6 grudnia 2007

Jeszcze kilka drobnych ozdób

Kilka gwiazdeczek



Ta największa gwiazdka ma średnicę ok. 20 cm.
Gdzieś, kiedyś widziałam podobną gwiazdkę, która miała takie wielowarstwowe promienie.
Te właśnie promienie utkwiły mi w pamięci, bo bardzo mi się spodobały.
Nie pamiętałam dokładnie, jak wyglądała gwiazdka, a (gapa) nie zapisałam gdzie ona była.
Podjęłam więc próbę odtworzenia z pamięci i tak sobie robiłam, robiłam i wyszła taka jak widać.
Jest trochę duża, ale podoba mi się najbardziej ze wszystkich moich tegorocznych gwiazdek.
Nazwę ją "faworytka".

Kilka sopli


Inspiracją do wykonania sopli płaskich była fotka z ozdobami w blogu Auntivory.
Nawet w komentarzu napisałam, że pozwolę sobie "zgapić" sopelek.

Robiąc kolejny sopel płaski, cały czas zastanawiałam się, jak można zrobić, aby sopel był przestrzenny.
I wykombinowałam.
Na dole fotki dołączyłam zbliżenie - wygląda jak rozciągnięta spirala.
Do zrobienia sopli przestrzennych wykorzystałam zasadę robienia szaliczka boa.
W ostatnim rządku zastosowałam pikotki.

Na tym pewnie zakończę wykonywanie ozdób świątecznych, a zajmę się realizacją innych planów robótkowych z tym, że nie na pewno.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    auntivory
    2007/12/07 06:52:23
    Twoja pamięć jest niesamowita, fotograficzna wręcz! Też zrobiłam swego czasu taką gwiazdkę:
    auntivory.blox.pl/resource/gwiazdki.jpg
    a wzór znajduje się w książeczce, którą swego czasu nabyłam, też w sieci można znaleźć:
    picasaweb.google.pl/Ammarylka/Gwiazdki_99snowflakes/photo#5107481818304754130
    Rozdałam już dużo moich ozdób, z okazji Mikołaja, rodzicom, teściom, babci mojego męża.. Dla mojej własnej babci zrobić chcę paczkę. Ale dałam też parę drobiazgów dziewczynie, która mnie rehabilituje - włożyłam do paczuszki świeczkę, płaskiego aniołka, gwiazdkę, kilka słomianych ozdób szydełkowych - cieszyła się jak dziecko, obiegła cały zakład, żeby się wszystkim pochwalić.
    Ja jeszcze nie kończę ozdób, będę je tworzyć aż do świąt, bo nigdy za dużo, zawsze za mało!
    -
    splocik
    2007/12/07 07:48:00
    Auntivory - tak, właśnie tę gwiazdkę podziwiałam, ale chyba na zimowym blogu. Jak widać moja pamięć już nie ta i zapomniała gdzie widziała.
    Moja gwiazdka różni się tym, że krótkie promienie też ma podwójne i ogólnie zastosowałam mniej pikotek.
    Dziękuję za przypomnienie źródła inspiracji.
    A jeśli chodzi o opis (ten drugi link) - nie miałabym z niego korzyści, bo mam problemy językowe.
    A pamięć fotograficzną mam dobrą do obrazów, gorzej z tekstem i cyferkami.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    motylek73
    2007/12/07 20:38:30
    Ach, Splociku, jaka twoja choinka bedzie piekna!
    Tylko prosze KONIECZNIE zrob jej zdjecie!
    -
    ewcia116
    2007/12/08 12:17:29
    śliczności ja w tym roku już zakończyłam z ozdobami mam dość pozdrawiam
    -
    irmina644
    2007/12/08 16:03:50
    Jesteś mistrzynią szydełkowania.
    Gwiazdki piękne i każda może nosić nazwę Super star.Pozdrawiam.
    -
    erzebet
    2007/12/09 19:25:30
    sopelki są bardzo oryginalne :)
    -
    sowikoj
    2007/12/10 14:11:59
    Fajne te sopelki - ja pewnie zagapię - jak po świętach u mamusi będę wypoczywać, boć to rzecz powszechna, że szewc bez butów chodzi i dla mnie ostał się ostatni aniołek. ALe pomysł przedni!
    Pozdrawiam
    I.
    -
    splocik
    2007/12/10 22:49:00
    Motylku - jasne, że choinka będzie miała fotkę zrobioną.

    Ewcia - nie wierzę, na pewno nie skończyłaś.

    Irmina - dziękuję ślicznie, ale do mistrzów trochę mi brakuje.

    Erzebet - dziękuję :)

    Sowikoj - dzięki. :) Zgapiaj sobie, zgapiaj i wypoczywaj - po świętach.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    mallajka
    2008/11/20 12:21:32
    a jak się robi takie sopelki i płaskie i kręcone,, nie mam pomysłu jak to zrobić.. jeżeli ktoś chciałby mi pomóc ,, bardzo prosze pisać na berbapkp@poczta.fm będę bardzo wdzięczna..pozdrawaim... cudowne dekoracje droga Szydełkowa Koleżanko
    -
    hobbistka
    2009/01/27 15:51:28
    czy jest mozliwosc zebys pokazywala schematy wedlug ktorych robisz te sopelki?
    -
    splocik
    2009/02/05 07:48:11
    Mallajka
    Hobbistka
    - pod fotką z sopelkami napisałam, skąd zaczerpnęłam inspirację.
    Nie miałam żadnego schematu i robiłam tak, jak podpowiadała mi głowa, dlatego sopelki minimalnie różnią się.
    Zaczynałam od kółeczka, w którym zrobiłam wachlarzyki - to jest góra sopelka.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń