środa, 24 września 2008

I co teraz będzie?

Gdy zmęczyłam oczy, to co teraz?
Muszę, muszę dać odpocząć oczom od monitora.
Ostatnio miałam sporo "robótek" komputerowych i troooochę przesadziłam.
Generalnie przesadzać lubię, ale w ogródku.
Natomiast, gdy oczka już NIE TE, to trzeba częściej odpoczywać, bo przecież muszą mi jeszcze posłużyć do robótek drutowo-szydełkowo-igiełkowych.

Odnośnie robótek igiełkowych, to... wpisałam się na listę zabawy u MałgosiP i mam nadzieję, że zdążę wykonać haft.

Uważam, że ogłoszona przez Małgosię zabawa jest fantastyczna i postanowiłam wziąć w niej udział nie dla nagrody, ale właśnie dla wspaniałej zabawy w gronie cudownych ludzi, których łączy pasja robótkowa.


Będę starała się nie przemęczać już oczu i powoli dodawać iksiki do skutku.
Mam pewien pomysł i mam nadzieję, że uda mi się go zrealizować na czas, a jaki będzie efekt (?) - sama jestem ciekawa.
Oto schemat, z którego korzystam:


W związku z przemęczeniem wzroku (jestem trochę na siebie zła o to), podjęłam decyzję.
Ponieważ nie mam w planach najbliższych dni żadnej większej pracy z komputerem, będę zasiadać do niego tylko na jedną godzinę 3 razy dziennie, czyli rano, w południe i wieczorem.
Myślę, że takie drastyczne (jak dla mnie) ograniczenie pozwoli oczom odetchnąć, a robótkom też wyjdzie na dobre.
Będą to długie przerwy i krótka praca z monitorem - myślę, że podjęłam dobrą decyzję.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Motylek73
    2008/09/24 18:45:30
    Ach te komputery! Jak one przyciągają, mamią nas kontaktem z wirtualnym światem, uzależniają...
    Pewnie dlatego nie bardzo mi się spieszy do naprawy domowego komputera - 5 godzin w pracy to chyba wystarczy...
    Mam nadzieję, że oczka Ci troszkę odpoczną. No i czekam na twoją wersję choinki.
    Pozdrawiam cieplutko,
    -
    gaga1957
    2008/09/24 22:11:14
    Witaj Splociku. O oczy należy dbać, szczególnie mając takie pasje i tyle "kibicek".
    Włączając komputer do Ciebie i Joli natychmiast wpadam i cieszę się gdy mogę czytać, patrzeć , podziwiać. Zyczę oczkom dużo dobrego. Serdecznie pozdrawiam i jak zwykle przesyłam b u z i a k i.
    -
    vivictoria
    2008/09/26 19:05:56
    Oczy to nasz skarb, dobrze jest przykładać kompresy z mocnej herbaty.
    Muszę sporo siedzieć ale chyba pora być rozsądnym też.
    Serdecznie pozdrawiam.
    -
    splocik
    2008/09/29 09:20:21
    Motylku - tak, komputery i wirtualny świat, są jak magnes o dużej mocy. Czasami trudno się od tego oderwać - tak samo jest z robótkami.
    Oczka powoli, powoli wracają do normy.

    Gaga - ślicznie dziękuję za ciepłe słowa i za to, że wpadasz do mie :))

    Vivi - dzięki za radę. Oprócz herbaty, mam jeszcze inne metody. Taaaak - pora na ZDROWY rozsądek.

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń