poniedziałek, 8 września 2008

Serwetka kolejkowa

Początek serwetki przypada na czas kolejki.
Oczywiście serwetka wykonywana była bez jakiegokolwiek opisu.
Gdy ją zaczynałam, założeniem było uformować kształt kwadratu, ale później wpadł mi do głowy inny pomysł.
Pamiętam, jak bardzo spodobała mi się serweta, w której kształt czworokąta zmienił się na ośmiokąt.
Była to serweta zrobiona na drutach.
Chciałam powtórzyć to w technice szydełkowej i w mniejszym rozmiarze.

Po załatwieniu tamtej sprawy i powrocie do domu, serwetka została na chwilkę odłożona, bo pomysł jeszcze nie był dość jasny. W ruch poszły druty, ale o nich piszę wyłącznie na drugim blogu.
Jednak leżąca w zasięgu oka robótka nie dawała mi spokoju.
Zabrałam się więc za nią i zrobiłam dwa okrążenia.
Rozłożyłam ją i długo przyglądałam się, jak robić dalej.
To przyglądanie się przyniosło taki skutek, że wykonane dwa okrążenia sprułam i zaczęłam robić inaczej.

Przez ostatnie trzy okrążenia nie mogłam przebrnąć, ale nie z powodu trudności, tylko dlatego, że gapa jestem.
Co zrobiłam jedno lub prawie dwa okrążenia, to zauważyłam brak pikotki przy którejś krateczce.
Tylko mój wrodzony upór sprawił, że nie rzuciłam robótki w kąt.
Nawet gdybym ją schowała gdzieś głęboko do szafy, pewnie po jakimś czasie wróciłabym do niej, ale ostateczny efekt na pewno byłby inny niż ten na fotce.




2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    moteczek
    2008/09/08 20:45:39
    Fajnie to wszystko wykombinowałaś ... efekt - ślicznotka. Pozdrawiam
    -
    Motylek73
    2008/09/08 21:44:04
    Ależ ładna ta serwetka! Taka delikatna!
    -
    czarciik
    2008/09/09 08:38:31
    BArdzo podoba mi się ta serwetka, niby wydaje się prosta, a jednocześnie bardzo efektowna i elegancka :)
    -
    aggaw73
    2008/09/09 08:47:54
    Bardzo pięknie nakombinowałaś. Wyszła piękna i delikatna serwetka.
    -
    splocik
    2008/09/09 20:26:17
    Moteczek - dzięki :) Wiesz, że ja ciągle coś kombinuję.

    Motylku - dziękuję :) Delikatność wynika z małego zagęszczenia słupków, no i wiekszość, to siatka.

    Czarcik - miło mi, że Ci się podoba - chyba właśnie w prostocie jej urok.

    Aggaw - dzięki! Delikatność podkreślają pikotki - tak myślę.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    vivictoria
    2008/09/12 18:19:19
    Urok prostoty i elegancji. Wygląda przy tym bardzo nowocześnie, jak jakiś elektroniczny moduł?
    -
    ania_1976
    2008/09/12 19:46:49
    Bardzo, bardzo, bardzo śliczna !!!!!!
    -
    splocik
    2008/09/13 12:22:12
    Vivi - dzięki za miłe słowa, a porównanie - nie wpadłabym na takie. :) hi hi

    Ania - bardzo dziekuję :)
    -
    justyha1
    2008/09/13 15:39:42
    Jaka piękna, delikatna improwizacja, no muszę przyznać, że wirtuoz szydełka z Ciebie wspaniały.
    -
    splocik
    2008/09/13 20:17:45
    Justyha - dzięki :) Wiesz, mimo wszystko wolę druty, ale w szydełkowaniu też lubię się zakręcić.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      selenge.m
      2008/09/27 19:28:25
      Splociku, przybyłam po radę. Przejrzałam różne strony oraz gazety i nic. Gdzież więc szukać pomocy jeśli nie u Blogowiczek? :-)
      Po wielu, wielu latach wracam do szydełkowania. Po tak wielu, że właściwie uczę się od nowa. I mam może głupie pytanie, spróbuję je w miarę jasno zadać : czy robótki- koła przerabia się właśnie w kółko (wiem, że się zamyka, potem robi odpowiednią ilość oczek łańcuszka aby rozpocząć nowy rządek) czyli np ciągle w jednym kierunku czy też każdy nowy rząd robi się w przeciwną stronę, odwracając robótkę?
      Będę wdzięczna za pomoc
      -
      splocik
      2008/09/27 19:37:44
      Selenge.m - miło, że wstąpiłaś :) Dokładnie, jak podałaś pierwszą myśl - robi się w kółko (w jednym kierunku) zamykając okrążenie oczkiem ścisłym, a nowe okrążenie rozpoczyna się kilkoma oczkami łańcuszka (np. 3 oczka zastępują słupek).
      Gdybyś miała jeszcze jakieś pytania, pisz maila - adres odszukasz w zakładkach.
      Pozdrawiam ciepło
      -
      selenge.m
      2008/09/27 19:42:32
      oooo! ależ się wstrzeliłam w Twoją godzinkę przy komputerze :-) świetnie się złożyło,właśnie chcę się zapakować w koc z szydełkiem bo jakiś wirus po mnie łazi. Powiadasz, że w jedną stronę? czyli musiałam coś pomylić, przestudiuję sobie jeszcze raz schemat robótki.
      Bardzo Ci dziękuje :-) a z oferty pomocy pewnie kiedyś skorzystam :-)
      Pozdrawiam
      -
      splocik
      2008/10/01 08:18:32
      Selenge.m - jeśli opis nakazuje robić inaczej, to trzeba się do tego stosować. Będę zaglądać do Ciebie i śledzić Twoje poczynania robótkowe.
      Życzę zdrówka i szybkiego odpędzenia wiruska.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      selenge.m
      2008/10/01 19:48:05
      nie, opis nic nie nakazuje. Po pierwszym kwadracie przegryzłam się przez schemat i już jest ok. Wskoczyłam w tory ;-) Na razie szydełkuję w tajemnicy przed blogiem ;D Dla wprawy robię sobie szal z resztek. Pochwalę się dopiero jak mi się uda
      W tajemnicy Ci powiem, że mam ogromną chęć na zazdrostkę.Wszak moja mama udziergała firankę, to co?! ja głupiej zazdrostki nie zrobię?! ;-) tym bardziej, że na strychu , w worku nadal jest kilka szpulek nici. Tylko szydełko muszę dokupić

      Usuń