wtorek, 21 lipca 2009

Hafciarka i dziewiarka

Ależ ten czas leci.
Dopiero był początek lata, a już połowa lipca za nami.
Gdy zacznie się sierpień, to praktycznie będzie koniec lata, ale jest nadzieja... na złotą jesień.

Ostatnio tematem wiodącym był konkurs na łapanie milionowego licznika.
W tym czasie pogoda była, jaka była (dla mnie nie najlepsza), więc trochę wyszywałam albo raczej zaczynałam robótki i odkładałam.
Mam więc kilka haftów rozpoczętych, które teraz będą czekać na swój czas, aż zajmę się nimi i je skończę.

W czasie, o którym mowa skończyłam wyszywać dwa obrazki - pozostało oprawienie.
Wyszyłam hafciarkę i dodałam fragment okienka z kwiatkiem - poprzednio było ono zakryte.
Poprawiłam też kulkę w oparciu (zaznaczyłam kółkiem) - błąd  zauważyłam podczas wyszywania fotela drugiego obrazka.
Dodałam też nitkę od tamborka do uniesionej dłoni - na schemacie tego nie było.

HAFCIARKA


W międzyczasie, gdy szukałam dla koleżanki jakichś małych motywów do wyszywania, natknęłam się na schemat dziewiarki bez fotela.
Wpadłam na pomysł, by trochę przerobić ten schemat i dopasować dziewiarkę do fotela hafciarki.
Z efektu jestem bardzo zadowolona.
Jak widać, jest również fragment okienka z kwiatkiem.
Pojawił się też stojaczek z pojemnikiem na kłębek włóczki.
Dziewiarka wyszyta jest jaśniejszym odcieniem zieleni - w obu przypadkach zastosowałam DMC.

DZIEWIARKA


Mam pewien pomysł na oprawę obrazków i poczyniłam już stosowne zakupy.
W następnej odsłonie dotyczącej tych obrazków, pojawi się to, co wymyśliłam.

Do tych dwóch obrazków można ułożyć dowolną historyjkę.

Ot, choćby taką:
Młoda kobieta bardzo lubiła zajmować się swoim hobby - rękodziełem.
Każdego dnia dużo czasu poświęcała na haftowanie serwetek, pościeli, obrazków i różnych drobiazgów.
Minęło wiele lat i kobieta nadal zajmowała się ulubionym hobby, ale zamieniła drobniutkie krzyżyki na nieco większe oczka dzianiny.
Teraz dzieje na drutach sweterki, szaliki, czapki, rękawiczki i skarpetki.
Zamiłowanie do rękodzieła, jak widać, nie zna granicy wieku i zapewne przetrwa... przekazywane z pokolenia na pokolenie.


Wiele osób w mailach prosi mnie o schematy tych wyszywanek.

Dziewiarkę wykombinowałam sama łącząc fotel hafciareczki z popiersiem babci z drutami, znalezionym (nie pamiętam gdzie).
Podaję link do strony, z której pochodzi schemat hafciareczki.
Schemat jest TUTAJ.

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    lorena24
    2009/07/21 09:22:28
    Śliczne te dwie hafciarki, ciekawa jestem jak będą wyglądały oprawione:)
    -
    aggaw
    2009/07/22 08:37:31
    Jestem pełna uznania dla Twoich przeróbek wzorów. Dziewiarka wyszła Ci, jakby z hafciarka stanowiła komplet nie od dziś. Brawo!
    -
    Ola
    2009/07/22 13:24:37
    Oo jej! Jakie sliczne! Ja wlasnie produkuje kotka z gazetki znalezionej na internecie :) ale ciezko mi idzie bo jeszcze trzeba oprawic dziewczynke :) zapraszam do siebie :)
    -
    anqu
    2009/07/22 14:35:25
    Fajniutka zarówno dziewiarka jak i hafciarka ciekawa jestem dalszych losów hafcików
    -
    splocik
    2009/07/23 11:59:21
    Lorena24 - dziękuję :) Jedna z nich to dziewiarka :))

    Aggaw - dziękuję ślicznie :) Taki miałam zamiar i udało mi się.

    Olu - dziękuję :) Zaglądam do Ciebie, chociaż nie zawsze komentuję :)

    Anqu - dziękuję :)) Za jakiś czas zaspokoję Twoją ciekawość :))

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    gaga1957
    2009/07/23 12:52:12
    Witaj! Ja również czekam na efekt końcowy, hafciareczka i dziewiarka śliczne. Buziaki.
    -
    vivictoria
    2009/07/23 21:29:19
    Bardzo ładne są te jednokolorowe hafty.
    U mnie tak jest, że kiedy widzę astry, to myślę, że już po lecie...
    -
    elzusia
    2009/07/24 12:53:19
    Wspaniałe są te "przeróbki" schematu.Szczególnie podoba mi sie dziewiarka i ten kolor zieleni.Będą śliczne hafty!Pozdrawiam Ela
    -
    janola
    2009/07/24 20:26:10
    Urocze te haftujące i drutujące damy, też mam chętkę na taką, a może inną ;-)...

    Pozdrawiam robótkowo
    -
    janola
    2009/08/04 08:35:26
    Splociku - zapraszam po wyróżnienie
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      gaga1957
      2009/08/12 17:50:01
      Oj leci czas Splociku leci, a u Ciebie cisza. Tęskno jakoś i smutno. Buziaki.
      -
      Wiki
      2009/08/18 17:15:09
      Piekne hafciki....ciekawe opowiadanie....
      -
      hrabina.e
      2009/08/22 08:33:13
      Splociku gdzie jesteś? Co się dzieje?

      a.
      -
      stanrenia50
      2009/08/29 21:48:12
      Znalazłam tu wiele różnorodności, spodobał mi się ten blog dlatego zapisuję go do ulubionych. Pozdrawiam Renia
      -
      hexajaga
      2009/08/29 22:45:09
      piekny ten fotek tez bym taki chciala miec,bardzo ladna praca :-)
      -
      hexajaga
      2009/08/29 22:47:17
      wlasciwie to jeszcze nigdy nic nie probowalam w jednym kolorze haftowac, chyba sie skusze

      blogniedzielny.blogspot.com
      -
      splocik
      2009/09/06 14:09:10
      Bardzo Wam dziękuję za sympatyczne komentarze.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń