piątek, 3 lipca 2009

Piękne i pięknie pachnące

Dzisiejszą notkę poświęcam moim różom.

Ogólnie róż jest bez liku, a jedna piękniejsza od drugiej.
Nie można mieć wszystkiego - szkoda, bo chciałabym mieć każdą różę, która mi się podoba, a której nie mam w ogródku.

Mam kilkanaście, a dokładnie 15 krzewów róż rozmaitych.

Są bialutkie, są też białe o kremowym odcieniu.




Są żółte, jasne (cytrynowe) i zbliżone do pomarańczy.




Mam także różowe róże różniące się nie tylko kolorem, ale także rodzajem kwiatów.



 



Mam cztery krzewy róż czerwonych, których kwiaty są mniej lub bardziej aksamitne.


Jest jedna róża purpurowa, która ma tak ciężki kwiat, że opada on jakby kłaniał się.



Aż dziwne, że tak pięknie i obficie obsypały się  pąkami i kwiatami, bo w zimie przymarzły i musiałam je przyciąć do samej ziemi.
W większości róże rosną wzdłuż ścieżki głównej, prowadzącej od furtki do altanki.
Idąc alejką w czasie pełnego rozkwitu i w bezchmurny dzień czuje się ich piękny, przyjemny zapach.

Mszyce też uwielbiają róże, dlatego staramy się nie dopuszczać, by te maluchy zadomowiły się na kłujących pięknościach.

 A tu w wazonikach cieszą oko i pachną w pokoju.





Ten bukiecik dedykuję w podziękowaniu wszystkim, którzy mnie odwiedzają i dodają otuchy z powodu niedomagania ręki.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    vr1974vr
    2009/07/03 15:26:29
    piękne kwiaty i widać że je kochasz :))
    -
    motylek73
    2009/07/03 17:23:48
    Splociku - podzielam twoja milosc do roz. Ja mam podobnie, tez chcialabym miec w ogrodku kazda mozliwa odmiane rozy...
    A roze sa z natury dosc wytrzymale. Piekne zdjecia im zrobilas! Pozdrawiam slonecznie i upalnie, bo u mnie nastalo lato.
    -
    splocik
    2009/07/03 21:16:37
    Vr1974vr - dziękuję :)) Tak, kocham kwiaty, a róże uwielbiam :)

    Motylku - odpisałam na Twoją odpowiedź o "wąfaniu" róż, że ich zapach czułam tuż obok, ale mój komentarz nie pojawił się :(
    Teraz już jasne, że zapach Twoich róż czułam, bo obok stały w wazonie moje róże, które widać na fotkach w powyższym wpisie :)))
    Dziękuję za pochwałę zdjęć :)
    U mnie dziś bardzo słonecznie - prawdziwe lato - je chcę tak dłużej, buu...

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    hrabina.ee
    2009/07/04 09:35:28
    Róże sa przepiękne! To także moje ulubione kwiaty i niemalże każda mnie zachwyca.


    Pozdrawiam

    Anka
    -
    justyha1
    2009/07/04 19:08:36
    Naprawdę piękne, szkoda, bo zapach pewnie też cudowny.
    -
    violetta666
    2009/07/04 23:05:01
    piękne są te róże i pewnie pachną niesamowicie :)) pozdrawiam serdecznie VIola
    -
    czarciik
    2009/07/05 09:50:29
    Uwielbiam róże zwłaszcza te herbaciane i żółte, one mają jakąś magię w sobie :) Twoje piękne !!!
    -
    splocik
    2009/07/07 08:11:53
    Hrabina - dziękuję :) W tym roku róże nie cieszą długo pięknym widokiem, ponieważ po każdym deszczu robią się "zardzewiałe", dlatego pstrykam fotki przy każdej okazji.

    Justyha1 - dziękuję :) Chcąc posadzić więcej róż, musiałabym pożegnać się z innymi ulubionymi kwiatkami :)

    Violetta666 - dziękuję :) Najpiękniej pachą różowe (szczególnie ciemna wielkokwiatowa), biała wielkokwiatowa i żółta cytrynowa.

    Czarciik - dziękuję :) Róże mają specyficzny urok i zapach, a żółte przypominają słońce - pewnie stąd ich magia.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    alex_sue
    2009/07/07 08:33:54
    Och, u mojej mamy róże to podstawa, mogłoby nic nie być na ogródku, tylko róże i trawa i jej by się podobało ;) Też mamy pełno róż, mamy pnące angielskie róże, chyba z 3 krzewy czerwonych, 3 różowe... możnaby wymieniać cały dzień :) U nas jest jeszcze ten problem że jest jakiś problem z ziemią i liśnie nam czenieją :( Dlatego warto sobie skombinować róże origami :P Możliwe że za niedługo będą na moim blogu :) Tak ogółem to pozdrawiam i czekam na liczniki :)
    -
    nerula
    2009/07/23 17:34:48
    Piękne , kolorowe, cieszące zmysł wzroku i węchu. CUDNE!!!!
    -
    splocik
    2009/09/11 14:56:39
    Alex_sue - chciałam przekształcić działkę właśnie na trawę i róże, ale żal mi rozstać się z innymi kwiatami.

    Nerula - dziękuję :) Wykorzystuję zmysły na bieżąco i aparat dla zapamiętania na później choć widoku kwitnących róż.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    vivictoria
    2009/09/15 22:11:20
    Najbardziej kocham białe róże, zresztą wszystkie, to cudowne kwiaty!

    OdpowiedzUsuń