piątek, 27 lipca 2012

Borówkowo mi... borówkowy czas

Nie miałam w tym roku czereśni, bo robaczywe, nie miałam wiśni, bo ok. 1 kg z dziczki - owoce nie nadające się do drylowania, więc przeznaczone na nalewkę.
Truskawek nie miałam, bo nie uprawiam.

Będę miała troszeczkę śliwek węgierek, ale czy bez mieszkańców (?) - to się okaże :)
Będę miała trochę gruszek i trochę więcej jabłek późnych.
No i jeszcze będzie trochę aronii na dżemik i winogron do pożarcia :))))

Teraz mam borówki i jest ich sporo.
Parę dni temu zerwałam pierwsze - ogromne :)))))

Wskazana borówka leży na monecie :)
Słabo widać???

A teraz lepiej???

Na takiej oto monecie leżała borówka :))))))))))


Borówek nie było dużo sztukowo, ale wagowo było ok. 60 dag.
Na co poszły?
Oczywiście na placek z kruszonką

Dziś zrywałam w pocie czoła (dosłownie... skwar niesamowity), ale zerwałam to, co zdążyło dojrzeć - nieco ponad 2 kg.
Taki skwar, że borówki nie mają ochoty rosnąć tylko szybko dojrzewają, nawet te malutkie, więc dziś wielkości bardziej są zróżnicowane.

I co z tego będzie?
Teraz muszę nasycić się borówkami na bieżąco, czyli powtórka z placka, pierożki, zupka jagodzianka (ulubiona od dzieciństwa), z której chyba nigdy nie wyrosnę :)))))))
Taka chłodna zupka na upał - jak znalazł :)))))))
Następne dawki borówek znajdą przeznaczenie na dżemy i może troszkę na bieżące wykorzystanie.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    truskawki2701
    2012/07/28 10:50:38
    No no zdziwiła mnie ta 2zł! Myślałam, że to mniejsza moneta a tu taka niespodzianka!
    Pozdrawiam, Iwona
    -
    urszula97
    2012/07/28 14:27:56
    ale okazy, takie apetyczne rzeczy, ciasto,pierożki,
    a u mnie wysyp śliw renklod, węgierek, będzie rozdawajka wśród rodzeństwa i znajomych,ja już w warzywkach siedzę ,głównie ogórki,dojdą sałatki i chyba też zostanie do rozdania.smacznego.
    -
    jawora
    2012/07/28 19:52:28
    prawdziwe giganty.............
    a u mnie ząbkowanie....ech
    -
    fusilla
    2012/07/29 20:56:49
    A ja biegnę we wtorek na rynek główny, może jeszcze jakieś niedobitki jagód sie znajdą. Bo jak życ bez pierogów z jagodami????
    -
    splocik
    2012/07/30 07:24:01
    Truskawki2701 - takie owoce pięknie się zrywa :)))

    Urszula97 - no to masz klęskę urodzaju :)))

    Jawora - no to u Ciebie też urodzaj [hi hi hi] :)

    Fusilla - właśnie! - pierogi z jagodami muszą być... :)))

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    mięta
    2012/08/01 08:51:38
    Ja tez lubię te borówki amerykańskie i nasze jagódki, a najbardziej drożdżowe bułki z jagodami :)
    -
    gaga1957
    2012/08/02 21:07:59
    Ale kusisz i apetyt robisz. Borówki ogromne jak mój apetyt na to ciasto. Pozdrawiam cieplutko.
    -
    baabcia
    2012/08/04 19:56:24
    ja bym wcinała na surowo
    świetnie pachną :-) poczułam
    -
    splocik
    2012/08/05 14:37:21
    Mięta - od kiedy mam swoje borówki, to przestałam jeść jagody leśne.

    Gaga1957 - nic straconego :))) Do lasu lub na bazarek po jagódki, przepis na wykonanie jest w notce i do... robótki, a resztę apetyt załatwi :))))

    Baabcia - ja wcinam też na surowo :))) Masz dobrego czuja - zapach jest super:))))

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    hanula1950
    2012/08/10 11:28:35
    Uwielbiam borówki amerykańskie.
    Pozdrawiam.
    -
    splocik
    2012/08/12 11:07:49
    Hanula1950 - i wcale mnie to nie dziwi :)))
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń