wtorek, 15 kwietnia 2014

Pierwsze było jajo - kartki świąteczne

W ostatnim czasie zajmowałam się haftowaniem kartek świątecznych.
Wykorzystałam do tego celu haft matematyczny.
Wyszyłam pierwsze jajko i zastanawiając się, co z nim zrobić wyszyłam kolejne.
Nim się obejrzałam, miałam wyhaftowanych kilka jajek.

Podczas haftowania, cały czas myśli krążyły wokół tego, jak dokończyć temat "jajowy".

Dwa lata temu, w matematycznych jajkach umieszczałam obrazki i taką kartkę zrobiłam na początek tego sezonu kartkowego, jako taką małą rozgrzewkę, w poszukiwaniu Weny. :)

Oto ta kartka:

Jednak postanowiłam, że ozdobą następnych "pisanek"/ "kraszanek" będą inne motywy - nie obrazkowe, ale kwiatowe, jak w dwóch czy trzech kartkach zeszłorocznych.

Szukałam Weny, która zwykle gdzieś się zawieruszy, gdy jest najbardziej potrzebna, ale nie mogąc jej znaleźć, zaczęłam sobie radzić sama.
Tak powstały poniższe kartki - uprzedzam jest ich sporo, więc głęboki oddech, by dobrnąć do końca notki. :)))

Elementem łączącym kartki jest ozdobione jajo, ale różnice między nimi na pewno są dostrzegalne. :)











W wielu kartkach zastosowałam połączenie kwiatka pasmanteryjnego z kwiatkiem papierowym - z wykrojnika i tak powstała nowa forma kwiatka.
Listki i kwiatki papierowe (wycinankowe) pochodzą z wymianek i niespodzianek otrzymanych od forumowych Koleżanek, którym za te scrapki, ślicznie dziękuję.
Wycinankowe drobiazgi stosuję oszczędnie, by wystarczyło mi na dłużej i na więcej kartek. :)

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hanula1950
    2014/04/16 06:30:16
    Piękne. Chciałabym takie dostawać. Zamiast tych kupowanych w marketach.
    -
    dana1967
    2014/04/16 09:02:01
    Takie kartki to świetna sprawa,nie umiem haftu matematycznego, ale wszystko przede mną
    -
    Eriss266
    2014/04/16 12:36:36
    Prześliczne karteczki :) Pozdrawiam ciepło.
    -
    urszula97
    2014/04/16 19:58:14
    są takie radosne i wesołe,
    Wesołych i rodzinnych świat życzę,
    -
    danfi1
    2014/04/16 21:57:11
    Ślicznie sobie wymyśliłaś te środki - karteczki wyszły piękne i na pewno sprawią wiele radości osobom, które je otrzymają :-)
    -
    splocik
    2014/04/17 19:57:20
    Hanula1950 - dziękuję :) Miło, że podobają się. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2014/04/17 20:00:49
    Dana1967 - robienie kartek jest przyjemnością, a jak podobają się, to przyjemność jest większa.
    Masz rację, to jeszcze przed Tobą, może do kolejnych Świąt uda się Tobie nauczyć tego haftu - nie jest trudny, zapewniam. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2014/04/17 20:01:18
    Eriss266 - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2014/04/17 20:02:43
    Urszula97 - dziękuję za słowa o kartkach :)
    Dziękuję też za życzenia, które odwzajemniam. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2014/04/17 20:06:05
    Danfi - dziękuję :)
    Wiesz, że w ich realizacji jest część Twojej i innych Koleżanek zasługi, bo zastosowałam wycinanki, które otrzymałam od Was.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń