czwartek, 15 maja 2014

Trochę maja, trochę kwietnia

Nie miałam okazji, a właściwie natchnienia, by pisać o kwiatkach.
Pogoda nie nastraja nawet do robienia zakochanych serduszek.
Leży takie jedno..., czeka dosłownie na dwa okrążenia i wypranie z krochmaleniem...
Pewnie poleży do soboty, bo piątek mam zagospodarowany na wiele różnych spraw.

Dziś "zimna Zośka" i może w końcu będzie cieplej - tęsknię za ciepłem, bo choć zimą urodzona... kocham ciepełko... ale nie ukrop.
Najlepsze życzenie wszystkim Zośkom, Zosiom i Zosieńkom - bądźcie (na przyszłość) ciut cieplejsze... :))))

A żeby ocieplić ten zimny dzień, wspomnę kwiaty, które w moim ogródku cieszyły oczy na przełomie kwietnia i maja.

Niektóre z nich już przekwitły, ale niektóre nadal cieszą oczy.

Ustawiłam je kolorami...

- białe i niebieskie...


- żółte..


- żółte i niebieskie...



- to żółte (poniżej), to nie kwiatek, a tuja...



- odcienie czerwieni z żółtym






- czerwone tulipany - w drugiej połowie kwietnia jeszcze w pąkach...



- ścięłam do wazonu, w którym rozkwitały w mgnieniu oka...



- pozostałe przekwitały na działce tworząc ciekawe formy i tylko myśl, że już ich w tym roku nie będzie, sprawiała, że na chwilę uśmiech znikał z twarzy.



Natomiast domowe kwiaty - storczyki kwitną bez przerwy od połowy listopada ubiegłego roku.



Teraz na gałązkach jest nieco mniej kwiatów niż na fotce powyżej, ale ciągle przybywa nowych pąków rozkwitających nowymi kwiatkami.

Wszystkie kwiaty wyglądają tak, jak te poniżej, ale...



ale jeden chciał być oryginalny i dodał sobie pasków... musiałam to uwiecznić. :)




1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    fusilla
    2014/05/15 18:42:57
    Moje surfinie mają płatki pociachane przez wiatry, tylko kalinowe peki kwiatów mają sie dobrze. No i storczyk kwitnie nieprzerwanie! :-)
    -
    ABA
    2014/05/15 19:39:20
    Splociku piękne masz kwiatki na ogródku i w domku.
    -
    urszula97
    2014/05/15 19:45:42
    tak, były i już przekwitły,znów trzeba czekać ,masz bardzo piękne prymułki,stare odmiany ,są śliczne ,to juz rzadkość.
    -
    dana1967
    2014/05/16 17:59:12
    o tak w takie zimnisko to tylko kwiatki mogą być pociechą:)! Pozdrawiam!
    -
    splocik
    2014/05/17 15:41:48
    Fusilla - może powinnaś pomyśleć o innym miejscu dla swoich kwiatków?
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2014/05/17 15:42:24
    ABA - miło mi, że podobają się. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2014/05/17 15:43:14
    Urszula97 - poczekamy..., a jak znudzi się czekać, to zajrzymy tu na fotki. :) Prymulki mają się dobrze, choć są wiekowe. :) Nie masz takich?
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2014/05/17 15:43:41
    Dana1967 - mam nadzieję, że trochę ciepła i radości dały te kwiatowe fotki. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń