czwartek, 1 maja 2014

ZAKOCHANY MAJ 1 - dlaczego?

Odkąd pamiętam, zawsze słyszałam, że MAJ jest MIESIĄCEM ZAKOCHANYCH.

Pytanie: "dlaczego?"... nie dało mi dotąd jednoznacznej odpowiedzi, bo przecież miłość przychodzi kiedy chce (moja przyszła... nie w maju), ale myślę, że w samym miesiącu MAJU jest jakaś magia.

Magię maja można tłumaczyć tym, że:
- w maju budzi się do życia większa część przyrody,
- maj rozkwita wszystkimi kolorami z palety barw,
- w maju pogoda sprzyja dłuższym, romantycznym spacerom.

Co, według Was, może jeszcze tłumaczyć tę magię MAJA?

Przez cały MAJ, raz w tygodniu, będę przypominała fragment jakiegoś utworu o MAJU i Zakochanych.

Dziś przypominam utwór...
Śpiewany przez Irenę Santor
Autorem tekstu jest Andrzej Jastrzębiec-Kozłowski
Muzykę skomponował Janusz Kępski
Zakochani czekają na maj

W zadymionych kawiarniach śródmieścia,
odgrodzeni szybami od zmierzchu,
zapatrzeni na siebie bez reszty
zakochani czekają na maj!
Barwny tłum biegnie gdzieś po chodnikach,
hałas miasta się miesza z muzyką,
tylko im się nie śpieszy donikąd,
zakochani czekają na maj!
To tylko fragment - cały tekst można znaleźć w sieci, tam też można znaleźć piosenkę i jej posłuchać.

Dodatkiem do każdej notki będzie szydełkowe serduszko - dziś dwa serduszka:

takie malutkie


i takie większe.


I serduszka razem.


Obydwa serduszka są moim pomysłem.



A TUTAJ jest serduszko frywolitkowe

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    dana1967
    2014/05/01 18:45:46
    1 maja urodziłam pierwszego syna, 8 maja drugiego, a 4-tego maja Monika moja ma imieniny...:) CZYLI DLA MNIE MAJ JEST MIESIĄCEM MIŁOŚCI ...ALE PRĘDZEJ MACIERZYŃSKIEJ :) Pozdrawiam zatem majowo:)!
    -
    splocik
    2014/05/02 15:51:40
    Dana1967 - Twój maj jest przepełniony miłością, a że jest to rodzaj miłości rodzicielskiej... cóż.. miłości są różne. Najważniejsze, by były szczere, gorące i trwałe...
    Wszystkiego dobrego dla Twoich dzieci. :))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Pink Rose Crochet,
    2014/05/02 20:01:07
    Piękne! Lindo como tudo que voc faz!

    Um abraço!
    Rose
    -
    splocik
    2014/05/03 09:15:21
    Rose - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.
    Um abraço!
    -
    fusilla
    2014/05/04 17:44:50
    Zaraz mi się przypomniało: "Dwa serduszka, cztery oczy, ojojoj! :-))))
    -
    gaga
    2014/05/04 20:46:32
    Bardzo ładne serduszka. Bardzo na czasie. Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2014/05/05 07:56:55
    Fusilla - właśnie o to chodzi, by przypominać o zakochanym maju, piękniejszym niż jeden zimny dzień w lutym. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2014/05/05 07:58:36
    Gaga - dziękuję :)
    Też tak myślę, że na czasie. :)))
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń