niedziela, 22 marca 2015

Przed pierwszym dniem wiosny

Trzy dni temu wstąpiliśmy na działkę i mimo nieco wietrznej pogody udało się trochę poczyścić w kwiatach oraz innych miejscach wymagających uporządkowania po zimie.
Zanim zabrałam się za porządkowanie, zrobiłam kilka fotek, bo przez chwilę poświeciło ładne słoneczko.

Widać wyraźną różnicę - po kilku dniach (od poprzedniego wpisu) kwiatków jest więcej i pięknie rozwinięte.

Krokusy...




Cebulice niebieskie...


Wrzośce...

We wrzoścach aż huczało od pszczół i innych bzyków...
Choć i w innych kwiatkach ich nie brakowało...

Przyleciał motylek - Rusałka, ale tak szybko przemieszczała się, że nie zdołałam jej uchwycić.

Za to sikoreczka pięknie zapozowała ze zdobyczą w dziobku...


Ptaszki podzieliły się domkami - jeden zajęły mazurki, a drugi sikorki - ta ze zdjęcia później poleciała do zajmowanej budki.

W najbliższym czasie Ktosiu obowiązkowo zajmie się trawnikami, bo po zimie już proszą się o odnowę - to widać na powyższej fotce.:)))

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    toja-12
    2015/03/22 16:34:14
    Pięknie już u Ciebie na działce. Wrzoście prześlicznie kwitną. A ta modelka to super zapozowała aż dziw:)
    Pozdrawiam cieplutko.
    -
    daga313
    2015/03/22 16:42:06
    U mnie na działeczce też już widać pierwsze oznaki wiosny :) Człowiek czeka z utęsknieniem po zimie na cieplejszą i bardziej słoneczną aurę :)
    -
    fusilla
    2015/03/22 18:12:15
    U mnie też przede wszystkim sikorki i mazurki. Rzadko trafi się rudzik. I chyba tylko raz niedawno dzwońce widziałam!
    Pieknie kolorowo i wiosennie u Ciebie! ;-))))
    -
    urszula97
    2015/03/22 18:47:04
    kolorowo,slicznie,zazdroszczę pierwszych porządków, u nas od wczoraj duże ochłodzenie,
    -
    splocik
    2015/03/22 19:49:19
    Toja-12 - Wrzośce rozrosły się pięknie i będą długo cieszyć oko zanim przytnę przekwitnięte kwiaty.
    Sama byłam zaskoczona, że tak blisko mnie była i nie uciekła, ale w końcu ma u mnie mieszkanko i stołówkę zimową. :-)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/03/22 19:55:21
    Daga313 - masz rację, czekamy na słoneczko i ciepełko, a zwłaszcza moje ręce. :-)
    Chętnie zobaczę Twoje kwiatkowe oznaki wiosny.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/03/22 20:01:03
    Fusilla - rudziki przylatują tylko na chwilkę, natomiast gniazdka w iglakach lub forsycjach zakładają takie małe popielate ptaszki - piegże.
    Gdy mieliśmy jałowiec, to w nim gniazdował dzwoniec, teraz słyszę go w pobliżu i czasem przysiada na najwyższej gałązce jabłoni.
    U Ciebie też pewnie kolorowo...
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/03/22 20:02:49
    Urszula97 - porządki były kilka dni temu, a od wczoraj też u mnie ochłodzenie, a dziś rano nawet ślady śniegu na samochodach były.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      skrawek tęczy
      2015/03/22 20:14:30
      Jak ja lubię oglądać takie piękne zdjęcia:) Piękne wiosenne kwiaty.

      Pozdrawiam serdecznie:)
      -
      splocik
      2015/03/22 20:47:16
      Skrawku tęczy - ja też lubię oglądać, a jeszcze bardziej fotografować, choć często mam wrażenie, że takie ujęcie już było.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Motylek73
      2015/03/23 07:25:55
      Uwielbiam takie kepy krokusow jak w twoim ogrodku!
      Niestety u mnie w tym roku ktokusy byly marniutkie - moze ciepla zima im nie posluzyla?
      Pozadrawiam serdecznie,
      Motylek
      -
      hrabina.ee
      2015/03/23 11:53:48
      przepięknie! kolorowo, i wiosennie, aż chce się coś robić!

      Anka
      -
      splocik
      2015/03/23 15:34:40
      Motylku - krokusy mają to do siebie, że czasami pojawiają się tam, gdzie ich nie sadziłam, ale ich nie przenoszę i pozwalam rozrastać się.
      Czasami w kępie zakwitnie ich mniej, ale w kolejnym roku jest ich więcej.
      Krokusom i szafirkom nie wolno obcinać listków po przekwitnieniu, póki same nie uschną, bo przez listki one przygotowują się (nabierają siły) do kwitnienia w kolejnym roku.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2015/03/23 15:36:39
      Hrabino - masz rację, a do tego widoku dochodzą trele ptaszków, wtedy radość z ogródkowej pracy jest większa.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      arla1
      2015/03/26 13:17:41
      Same uroki naszej wiosny. Piękne zdjęcia zrobiłaś. Trudno ptaszęta fotografować.
      Pozdrowionka

      Usuń