niedziela, 15 marca 2015

Wiosenne pierwsze kroczki

Wiosna stawia pierwsze kroczki w tym roku - przynajmniej u mnie, bo u innych jest już w pełni zadomowiona.

W tygodniu były chwile bez wiatru, więc wybraliśmy się na działkę, by przygotować budki lęgowe - wyczyścić z tego, co ptaszki naniosły w ubiegłym roku.

Ptaszki zainteresowane zamieszkaniem, spokojnie i z odpowiedniej odległości obserwowały poczynania Ktosia.



Okazało się, że jedna budka ma wyłamane patyczki przed wejściem do domku.
Ktosiu zajął się uzupełnieniem, a ciekawskie ptaszki wychylały się na gałązce, jak z ukrycia i zaglądały ze zdziwieniem, że nie mają "ściany z drzwiami" w swoim domku.
Wyglądało to pociesznie (takie wychylające się ptaszki), a ja byłam zła, bo wyczerpała się bateria w aparacie, a zdjęcia z komórki są bardzo niewyraźne.

Zanim aparat odmówił współpracy, zdążyłam zrobić kilka fotek wskazujących na nieśmiałe kroczki wiosny.






Przebiśniegi przeniosłam w inne miejsce i chyba im tu nie pasuje, bo wyszły tylko pojedyncze kwiatki.



W pojawiających się liliowcach już zadomowił się ślimaczek.




Mam nadzieję, że wyłaniające się hiacynty, zakwitną akurat na czas świąt wielkanocnych.



Wrzośce mają nabrzmiałe pąki, t znak że są w okresie kwitnienia i w takiej postaci pozostaną na długo.
W tym czasie wrzosy jeszcze śpią, a ponieważ rosną w bliskim sąsiedztwie wrzośców i gdy te przekwitną, to wrzosy ubarwią tę część ogródka.
Wygląda to tak, jakby wrzosowisko kwitło niemal przez cały rok.






1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.ee
    2015/03/15 17:30:24
    oj dużo już tej wiosny widać u Ciebie.
    po dwóch wpadkach z bateriami teraz zawsze mam dwa komplety ze sobą, w futerale.

    Anka
    -
    daga313
    2015/03/15 18:56:31
    Prześliczne zdjęcia. Ja również zauważyłam wiosnę i bardzo się na nią cieszę, ale dzięki Twoim fotografiom mogłam się na chwilę zatrzymać i przyjrzeć nadchodzącej wiośnie :)
    -
    fusilla
    2015/03/15 19:14:09
    Bardzo mi się podoba wiosna w Waszym ogródku! I ciekawskie mazurki też! :-))))
    -
    splocik
    2015/03/15 19:37:59
    Hrabino - może i dużo, ale dla mnie za mało... :)))
    Czekam na cieplejszy dzień, by wygrabić w kwiatach to co widać na fotkach, a co jest pozostałością po zimie.
    Ja miałam już kilka wpadek, ale teraz mam takie o dłuższej wytrzymałości i choć mi bateryjka mrugała, to myślałam, że jeszcze na ten raz wystarczy i będę ładować cały komplet akumulatorków. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/03/15 19:43:54
    Daga313 - dziękuję :) Miło mi, że zatrzymałaś się na chwilkę przy moich roślinkach i zajęłaś myśli nadchodzącą wiosną. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/03/15 19:47:31
    Fusilla - u Ciebie na pewno piękniejsza wiosna jest. :)
    Oprócz mazurków były tam także ciekawskie i korzystające jeszcze z zimowej stołówki sikorki, ale aparat zrobił mi psikus i sikorek nie ma, ale będą w następnej notce o ogródku. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    urszula97
    2015/03/15 21:28:52
    cudowne kwiatki, oczy się radują od tych kolorków,dopiero co się wychylają ale niestety ich kwitnienie jest krótkie,warto jednak skupić na takiej chwili.
    -
    splocik
    2015/03/16 14:25:21
    Urszula97 - wszystkie kwiatki cieszą oko, gdy zaczynają kwitnienie...
    Później jeszcze w pełni rozkwitu dają radość, ale gdy kończą kwitnienie to trochę żal, że trzeba czekać aż rok. Pozostają tylko wspomnienia i fotki...
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń