poniedziałek, 5 października 2015

Prawie, jak w filmie pt.Ptaki

Ostatnio będąc na działce, często obserwuję takie zjawisko.
"Roje" ptaków fruwają nad działkami wykonując coś na kształt podniebnego baletu.
Po czym przysiadają na słupach wysokiego napięcia i przewodach, by po krótkim odpoczynku znów wzbić się i tańczyć, tańczyć...
Czasami przestaję cokolwiek robić, by pogapić się na to, co one wyczyniają...
Czasami udało im się w trakcie fruwania stworzyć pewne wizualizacje działając na moją wyobraźnię, ale akurat w tych momentach nie miałam przy sobie aparatu.
Tym razem uchwyciłam tylko zwykłą postać "roju", ale już wiem, że muszę zabierać aparat idąc na działkę, bo może trafi mi się jakiś ciekawy spektakl.

To są szpaki, które zbierają się w duże skupiska i wykonują loty.


Trzy sąsiednie słupy są tak samo oblepione ptakami.


Jak ruszają do lotu, to słychać taki specyficzny szum, aż dreszczyk przeleci po plecach, jak w filmie "Ptaki".
W dolnym lewym rogu widać początek drugiej chmary ptasiej.


Bywa ich dużo więcej, niż na tej fotce, a wtedy to wygląda jak wielka, czarna plama.


Trochę bliżej...

Jeszcze trochę bliżej...

Mam za słaby aparat do takich fotek... muszę chyba trochę pokombinować z ustawieniami, to może uda mi się zrobić lepsze zbliżenia, ale ptaki nie będą czekać... :)))

*****
Informacja na chwilę

Daga313 - Twój adres jeszcze do mnie nie dotarł

Dana - Twój adres do mnie też jeszcze nie dotarł

Jeśli do końca dnia 06.10.2015, nie otrzymam od Was informacji na maila, to niespodzianki polecą do innych osób.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    motylek73
    2015/10/05 17:18:02
    Natura jest taja fascynujaca! Uwielbiam obserwowac ptaki w locie!
    Zdjecia, jak na taki aparat jaki masz - calkiemniezle!
    Pozdrawiam,
    Motylek
    -
    hrabina.ee
    2015/10/05 17:51:29
    To na pewno jest widowiskowe, same zdjęcia już przedstawiają namiastkę tego, co Ty masz na żywo.
    -
    fusilla
    2015/10/05 20:06:48
    Takie spędy widzimy zawsze w mieście, gdy są noce operetkowe. Całe ptactwo z miasta wzlatuje na poszczególne baszty, a poten z nagłym furkotem odlatuje, zataczając wielkie koło, by ponownie zasiąść.
    -
    splocik
    2015/10/06 07:36:42
    Motylku - dziękuję :)
    Masz rację, natura jest fascynująca, ale są zjawiska bardzo niebezpieczne.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/10/06 07:37:40
    Hrabino - to prawda, na żywo "obraz" ciągle się zmienia.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/10/06 07:39:00
    Fusilla - ptaki lubią muzykę, więc przysiadają na basztach, by posłuchać. :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/10/06 07:40:05
    Teresa - usunęłam komentarz z linkiem do filmiku, bo link nie działa.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    urszula97
    2015/10/07 16:25:02
    Piekne ujęcia, takie zloty widzę na dachu sąsiedniego bloku,są piękne i czasami straszne,nie wiem dlaczego tak potężna chmara zasiada na dach ,opodal mają sporo drzew.Co one za jedne to nie wiem bo trochę daleko.Kolejne towarzystwo to wrony, jak obsiądą dwa drzewa to aż się chwieją i nagle niesłyszalny sygnał i czarny płaszcz wylatuje i leci dalej, znów za parę godzin wracają.Kolejna kategoria to dzikie gołębie,ręce mi opadają, ile ja mam zasuszonych i niezasuszonych porcji na parapetach ,miotełką można zamiatać.Na grobie rodziców też sporo białych porcyjek, te to dopiero trudno usunąć,porysujemy całą płytę.Takie to ptactwo,fajne i niefajne.Mam wrażenie że kiedyś ptactwo nie podchodziło tak do domostw,czasy się zmieniają.Pozdrawiam.Ot i wypracowanie o ptakach napisałam a raczej notkę.
    -
    splocik
    2015/10/07 19:42:19
    Urszula97 - pięknie opisałaś zachowanie ptaków w Twojej okolicy. Może kiedyś uda Ci się jakieś fotki zrobić...
    Na parapecie mogłabyś umieścić coś, co zniechęci te ptaszki do przysiadania.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń