piątek, 8 lipca 2016

Czerwcowy ogród

Jakoś nie po drodze było mi do komputera w ostatnim czasie mimo, że w czerwcu sporo się działo.
Pogoda sprzyjała pracom ogrodowym, więc więcej czasu poświęcałam na zmagania z wszędobylskimi chwastami i odpoczynek na działce.
W chwilach odpoczynku od zielska, w ręce wpadał hafcik albo książka, ale o hafcikach napiszę osobno.

Czasami pogapiłam się na ptaszki kręcące się w okolicy i znoszące smakołyki swoim pociechom.
Bywa, że przeleci taki większy owad spieszący z pomocą do pobliskiego szpitala.

Zatem dzisiaj wspomnę te kwiatki, które już przekwitły, niektóre ptaszki, które już wykarmiły młode z pierwszego lęgu oraz jednego dużego owada latającego, by ratować życie.

Czerwone, piękne i trudne do rozmnożenia





Różowe na smółkowatej łodyżce


Też różowe (blado różowe), ale w słońcu wyszły jak białe



Różowe i fioletowe



Fioletowe trzypłatowe


Fioletowe o jasnym odcieniu, wyglądają jak fioletowe stokrotki



Fioletowe, a właściwie niebieskie


Niebieskie i białe


Jasnoniebieskie, jasnobłękitne, prawie białe



Żółte z kremowym



Żółte


Sikorka, która karmiła swoje młode i krzyczała na Ktosia - dlaczego? Bo jej trochę przeszkadzał - pisałam TUTAJ.




Drozd też przynosił jedzonko swoim dzieciaczkom.



A ta wielka ważka często spieszy z pomocą potrzebującym



1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    teresakopec
    2016/07/09 08:51:23
    Pięknie w Twoim ogrodzie.
    -
    daga313
    2016/07/09 21:19:26
    Piękne kwiaty. Widać, że wkładasz całe serce w swój ogród :)
    -
    splocik
    2016/07/10 16:19:20
    Teniu - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2016/07/10 16:21:37
    Daga313 - dziękuję :)
    Lubię mój ogród, chociaż czasami mam dość uporczywego zielska.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    dendrobium
    2016/07/10 22:40:20
    Kolorowo u Ciebie. Maki bardzo ładne
    Pozdrawiam
    -
    splocik
    2016/07/11 14:31:34
    Dendrobium - dziękuję :)
    Bardzo lubię te maki, ale mam problem, chciałam je rozmnożyć i się nie udało ani z nasion, ani od korzenia. Ale jeszcze będę próbować.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    fusilla
    2016/07/11 17:57:07
    Przepiękny wiciokrzew!
    No i ta feeria barw! :-)
    -
    motylek73
    2016/07/11 20:35:11
    Ładnie, kolorowo BYŁO w czerwcu w twoim ogródku. W moim też, ale czas tak szybko biegł, że nie zdążyłam zrobić za dużo zdjęć. A teraz już po większości kwiatów, po malinach, po porzeczkach... Ale za to zaczynają się pomidory... A wczoraj były żniwa czosnkowe... I tak cały czas coś się dzieje a czas... ucieka...
    Pozdrawiam lipcowo,
    Motylek

    PS
    Mi też dotąd nieudało się rozmnożyć tych maków...
    -
    splocik
    2016/07/12 14:55:37
    Fusilla - dziękuję :)
    Mam trzy punkty z tym wiciokrzewem. Pięknie pachnie i nie łapie mszyc. Gdybyś chciała sadzonkę, to nie ma sprawy :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2016/07/12 15:03:18
    Motylku - dziękuję :)
    Było pięknie, teraz też coś kwitnie - róże, liliowce, floksy, lawendy, lilie i inne. :)))
    Właśnie zebrałam borówki amerykańskie... smakowite. Dojrzewają jabłka papierówki.
    Czosnek też przygotowuje się do opuszczenia grządki.
    Masz rację, ciągle jest coś do zrobienia, a czas ucieka...
    Na maka nadal szukam sposobu.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    alkakz
    2016/08/20 18:05:08
    super zdjęcia
    -
    splocik
    2016/08/21 08:53:51
    Alkakz - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń