piątek, 27 marca 2020

Moja interpretacja drugiego marcowego przysłowia

W marcu, w zabawie Rękodzieło i przysłowia były dwa przysłowia do wyboru i interpretacji, ale ja jak zwykle wykonałam hafty do obu.
Przypomnę przysłowia:
1. Kobieta zrobi z niczego kapelusz, sałatkę i scenę małżeńską.
2. Kiedy żurawie wysoko latają, prędkiej się wiosny ludzie spodziewają. 

O pierwszym przysłowiu i jego interpretacji napisałam we wcześniejszym wpisie.

Poszukiwania wzoru do drugiego przysłowia  - z żurawiami, skończyły się na tym, że mam kilka ciekawych wzorów na przyszłość.
Pinterest ma sporo fajnych wzorów, ale zobaczyłam tam obrazek, który dawno temu bardzo mi się podobał i pomyślałam, dlaczego nie wyszyć tych lecących ptaków.
Jednak okroiłam go nieco i mój obrazek przedstawia trzy lecące żurawie, podczas gdy oryginał przewidywał pięć ptaków.


Obrazek ma już swoje miejsce  na półce z książkami.


A tu oryginał z pięcioma ptakami - wzór jest w gazetce CrossStitcher z 2009roku.


Zabawa Rękodzieło i przysłowia trwa - zapraszam :)


Prace Uczestniczek zabawy do zadania marcowego można oglądać TUTAJ.

32 komentarze:

  1. Ale piękny obrazek, udało Ci sie strzelić w przysłowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - dziękuje :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Czekałam kiedy ktoś zrobi prace do drugiego przysłowia. Pięknie to wykonałas .Podmawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      No to się doczekałaś :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Te trzy ptaki wystarczyły by powstał bardzo fajny obrazek:-) Świetnie wygląda. Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino - dziękuję :)
      Powiedzmy, że te trzy, to rodzinka. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Fantastyczna interpretacja! Bardzo podoba mi się ten haft :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo - dziękuję :)
      Jak widać, mnie też się podoba. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Śliczny haft! Trzy żurawie wyglądają świetnie!
    Ciepłe i Puchate posyłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - dziękuje :)
      Odwzajemniam Ciepłe i Puchate. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Gratuluję świetny jest , ja szukałam chyba niezbyt dokładnie :-) Fajnie że udało Ci się zinterpretować oba przysłowia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Czasami można przeoczyć, gdy jest multum wzorów. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Śliczny haft i bardzo ciekawy wzór, tak jakoś japońsko mi się kojarzy :-) Podziwiam i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klimju - dziękuję :)
      To zachodzące słońce podpowiada skojarzenie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Piękne te żurawie. Lubię takie oszczędne kolorystycznie obrazeczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - dziękuję :)
      Czasami dobrze jest odpocząć od wzorów wielobarwnych, wtedy szukam czegoś nawet jednobarwnego.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Piękny obrazek w Twojej wersji - mnie też się od razu skojarzył z Japonią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - dziękuje :)
      Na obrazkach japońskich często spotyka się takie słońce albo kwiat wiśni.
      Na schemacie jest jakiś symbol, może japoński... :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Zachwycające te ptaki w locie! Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Mnie też się podobają :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Przepiękny jest Splociku!!! Śliczny wzór, zresztą bardzo lubię ptasie motywy w hafcie :). Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie Małe Pasje - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Czarna damo - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Zjawiskowy haft, wspaniale wykonany. Mnie się kojarzy nie tylko z Japonią, ale i z wolnością. :) Pozdrawiam cieplutko i biję brawo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OdnowionaJa - dziękuję :)
      No tak, mówi się: wolny jak ptak.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Splociku, jaki piękny haft, niosący nadzieję. Te żurawie szybujące wysoko, wolne i swobodne...
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Czasami chciałoby się poszybować, jak te ptaki - wysoko i daleko...
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. Witaj Splociku! 😄😄😄😄😄
    Żurawie widziałam - niedawno krążące nad miastem, co za widok...
    Pozdrawiam serdecznie 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Galerio zamka - jakże mi miło, że Cię widzę po długiej przerwie i zapraszam częściej. :)))
      U mnie też żurawie leciały nad domem.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  16. Witaj Splociku😄😄😄
    Uciekł mi chyba komentarz... ale pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Galerio zamka - komentarz nie uciekł, tylko ja mam włączoną moderację komentarzy, by ich nie przeoczyć i nie przeoczyć tych dodawanych do dawnych wpisów.
      Cieszę się, że zagościłaś u mnie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń