środa, 4 marca 2020

Herbaciana róża - odsłona 5

Zaczęłam ją wyszywać w listopadzie z myślą o innej zabawie, ale róża okazała się dla mnie zbyt dużym wyzwaniem, by wyszyć ją w miesiącu.
Do zabawy wyszyłam inną, małą różę, a tę dużą wyszywałam w chwilach między wykonywaniem innych zabawowych zadań.

Trochę haft przeleżał, czekając na lepsze światło dzienne, by w styczniu zaczął wyłaniać się kwiat.
Po miesiącu kwiat róży był wypełniony, brakowało tylko konturów.
Pod koniec lutego do rozkwitniętej róży dołączył pąk i liście, ale nadal brakowało konturów.

Wówczas Ania przypomniała mi o różanym wyzwaniu u Uli K, więc zaczęłam zastanawiać się, czy zgłosić mój haft do tej zabawy.
Lubię zabawy, ale lubię bawić się dla samej zabawy, a nie dla nagrody, więc długo myślałam jaką podjąć decyzję.
Ostatecznie zdecydowałam, że skoro udało mi się skończyć wyszywanie i oprawić różę, to po prostu pochwalę się nią u Uli.
Nie wiem tylko, czy będzie wzięta pod uwagę, ponieważ jak pisałam wyżej, zaczęłam ją wyszywać w listopadzie, a zabawa została ogłoszona w styczniu.
Swoją drogą widzę w tej zabawie pewną faworytkę i jestem ciekawa, czy Ula i Viola podobnie pomyślą. :)

Wracając do mojej róży, to miałam problem ze znalezieniem ramki odpowiedniej wielkości, bo albo była za mała i "ucinała" końcówki listków albo za duża i potrzebne byłoby passe partout, co znacznie powiększyłaby obrazek, a tego nie chciałam.
Kliknięcie na fotkę powiększy obraz. 


Wyszywałam na kanwie 14 (54krzyżyki na 10cm) i haft osiągnął wielkość 25x21 cm, a ramki mające podany taki wymiar, faktycznie wewnętrzny wymiar mają o centymetr mniejszy, czyli 24x20 cm.


Szukałam, szukałam i już miałam zamówić wykonanie ramki, gdy przypomniałam sobie o pewnym wielkanocnym hafcie, któremu chciałam zmienić ramkę na mniejszą.
Ramkę zmierzyłam, potem przyłożyłam do róży i... ramka przypasowała idealnie, a ostateczny efekt bardzo mi się podoba.


Róża stoi już na honorowym miejscu i cieszy oko.


I dla porównania, na dole fotki dodaję pomniejszoną fotkę tej róży w kolorystyce oryginalnej.


Różę wysyłam do Wyzwania hafciarskiego #11 - Róża u Uli K - organizatorki zabawy i sponsorki.


Drugą sponsorką jest Viola.


32 komentarze:

  1. Obrazek prezentuje się przepięknie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam dokładnie takie samo podejście do zabaw blogowych :)). Twoja róża jest przepiękna!!! Zresztą w ogóle jak dla mnie herbaciane róże są najpiękniejsze :)). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie Małe Pasje - dziękuję :)
      Po drodze do mojego ogródka podziwiam też inną różę której kolory przechodzą z jasno żółtego, poprzez herbaciany do czerwonych obrzeży płatków.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Haft jest piękny, wiedziałam że taki będzie. A rameczka pasuje idealnie !! Jak dla mnie jest to podium u Uli. Ale fakt powstało sporo pięknych różanych haftów i nie zazdroszczę Uli wyboru.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Nie oczekuję na podium, ale mam swoją faworytkę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Jest naprawdę piękna. Śliczna oprawa, elegancka.Cudeńko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna jest ta róża i świetnie wpasowała się w ramkę.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Piękna róża i fantastyczną ramkę dobrałaś :-)
    Ciepłe i Puchate posyłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - dziękuję :)
      Ciepłe i Puchate odwzajemniam :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Przepiękna róża i idealnie dobrana do niej ramka.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny haft!!! Ramkę dobrałaś idealnie!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  10. O kurcze !Jaka piękna róża i jak starannie wykonany haft :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna Róża😊 możesz być z niej dumna.
    A strona już bezpieczna spróbuj teraz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The Primitive Moon - dziękuję :)
      Teraz jest już dobrze, sprawdziłam.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Przepięknie wyszła- podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękny haft i cudnie oprawiony! Ślicznie musi wyglądać na ścianie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Promyku - dziękuję :)
      Róża nie wisi, ale stoi na półce. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Piękna róża. Dziękujemy za udział w zabawie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Violu - dziękuję :)
      Fajna zabawa, może pobawię się dalej. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń