piątek, 26 czerwca 2020

Moja interpretacja czerwcowego przysłowia nr 1

Byłam pewna, że przysłowia przedstawione w zabawie Rękodzieło i przysłowia na czerwiec, są proste do ogarnięcia.
Przypomnę je:
1. Wszelkie dzieło zaczyna się od małego czynu. 
2. Dobre dziatki to jakby kwiatki: zdobią ojce swe i matki.

O ile drugie przysłowie dotyczy dzieci i myślałam, że jasnym jest, że można je zinterpretować pracą dla dzieci lub dziecięcym motywem, o tyle pierwsze przysłowie to przecież pełna dowolność i wszelkie dzieło, które praktycznie zaczyna się od pomysłu lub chęci wykonania czegoś.
Do głowy mi nie przyszło, że będziecie mieć z nimi problem, jak czytałam w komentarzach.
Jednak, gdy zobaczyłam, że pojawiła się pierwsza - u Haft i Patchwork, a potem druga - u  Evi - interpretacja przysłowia nr 1, to odetchnęłam i stwierdziłam, że jednak nie jest tak źle i prawdopodobnie tylko przy pierwszym czytaniu przysłowia stanowiły zagadkę nie lada, ale na tym właśnie polega zabawa. :)

Miałam już skończoną pracę ponad tydzień temu, ale wstrzymywałam się z napisaniem o niej z jednego powodu - nie chciałam sugerować mojego odczytania przysłowia.
Teraz pojawiło się jeszcze kilka interpretacji, więc mogę już odkryć, co mi przyszło do głowy w temacie przysłowia nr 1, ale o tym napisałam w drugim blogu, ponieważ do tego przysłowia podeszłam całkiem frywolnie.

Zatem o mojej interpretacji przysłowia nr 1 poczytacie TUTAJ.

Zabawa Rękodzieło i przysłowia trwa - zapraszam :)

4 komentarze:

  1. nie jest trudne, wystarczy odpowiednia interpretacja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evi - no widzisz, że nie są trudne, a sama napisałaś w komentarzy, że te przysłowia Cię "zabiły", ale może ja źle zrozumiałam. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Jestem bardzo Ciekawa Twoje interpretacji, zaraz muszę tam zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - zajrzyj, będzie mi miło poczytać Twój komentarz. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń