niedziela, 23 sierpnia 2020

8 z 12 prac Rękodzielniczki

Jak napisałam w drugim blogu, gdzie królują bransoletki (klik), upały mnie pokonały i oprócz frywolitek nic innego nie chcą robić moje ręce.
Wczoraj trochę popadało, zrobiło się minimalnie chłodniej, co pozwoliło mi się zmobilizować i wykonać coś innego niż bransoletkę.
 
Na sierpień, Renia zaproponowała coś związanego z latem, wakacjami i wyjazdami oraz dodatkowo kolor niebieski.
 
Dawno nie wyszywałam matematycznie, a ten sposób haftowania jest bardzo przyjemny, nie licząc dziurkowania.
Pomyślałam, że wyszyję obrazek, który w odpowiednim momencie stanie się upominkiem dla kogoś, kto uwielbia żeglowanie.
Przeszukałam zasoby własne z wcześniejszych poszukiwań oraz zasoby Pinterest i znalazłam delikatny wzorek.
Wydrukowałam z odpowiednim powiększeniem i... wyszyłam metalizowanymi nitkami.
 
Ogromnie trudno zrobić zdjęcie obrazka z szybką w której wszystko odbija się, szczególnie w słoneczny dzień, ale jakoś poradziłam sobie.
Stelaż, na którym ustawiłam obrazek przenosiłam z miejsca na miejsce, aż znalazłam takie, gdzie na szybce obrazka nie pojawiały się żadne odbicia.
Całość obrazka razem z ramką ma wielkość 22 x 31 cm.
 

Wykorzystałam ramkę srebrną współgrającą z opalizującym białym żaglem.
Passe-partout współgra z ciemną łódką, a kolor tła z kolorem wody i bezchmurnego letniego nieba.

 
Jeszcze zbliżenie na nici - pięknie połyskujące.

 
Obrazek kojarzy się z latem, wakacjami i wyjazdami, no i ma kolor niebieski, więc odsyłam go do zabawy u Reni.


24 komentarze:

  1. Jestem zachwycona Kochana tym obrazkiem!
    Nigdy nie wykonywałam nic tą techniką, dlatego też jestem naprawdę oczarowana :)Twój obrazek naprawdę pięknie się prezentuje .
    Uściski serdeczne zasyłam.
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xgalaktyko - dziękuję :)
      Miło mi, że tak bardzo podoba się Tobie obrazek. :)
      Ta technika nie jest wcale taka trudna, ale trzeba zaczynać od prostych i małych form, bo w innym przypadku napotkana trudność może zniechęcić.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Ślicznie się prezentuje te obrazek! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Jak zawsze - podziwiam! :-))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieknie wymyśliłaś, oryginalna łódka.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. ten haft to dla mnie czarna magia, dlatego podziwiam u Ciebie, pięknie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evi - dziękuję :)
      Twoje prace, to dla mnie czarna magia. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Śliczna ta zagłówka.Przywodzi na myśl mazurskie jeziora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - dziękuję :)
      Nie tylko mazurskie, bo w kraju jest sporo jezior.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Fantastyczny obrazek. Haftu matematycznego nigdy nie próbowałam, a w tej wersji bardzo mi się podoba i myślę, że będzie się podobał każdemu, nie tylko żeglarzowi;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za udział w zabawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Wiem, że próbujesz różnych technik i pewnie kwestią czasu jest, byś spróbowała matematyki, ale pamiętaj zacząć od małej prostej formy, by się nie zniechęcić na trudnym wzorze.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. U nas już troszkę lepiej pogodowo, czyli mniej upalnie. Obrazek piękny. Bardzo efektownie wygląda ta żaglówka. Kiedyś próbowałam haftu matematycznego, ale poległam. Buziaki :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie Małe Pasje - dziękuję :)
      Może spróbuj jeszcze raz, ale coś prostego i niewielkiego np. kółko, jajko itp.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Splociku, ten uroczy obrazek na pewno ucieszy jakiegoś wilka morskiego.
    Ciepło pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Pewnie tak będzie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Bardzo ładny obrazek:) Z jednej strony delikatny,żagle jak z niteczek babiego lata. Z drugiej, przecież to mocna żaglówka, co fal się nie boi i płynie w dal ;)Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      Pięknie to opisałaś. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Coś pięknego! Ta żaglówka jest zachwycająca!
    serdeczności ślę :-)

    OdpowiedzUsuń