wtorek, 11 sierpnia 2020

Krzyżyki u fryzjera

U fryzjera, a właściwie u fryzjerki. :)
W maju, przy okazji wyszycia zakładki z motywem kobiecym (KLIK), pokazałam początek obrazka innego motywu kobiecego.

Obrazek skończyłam wyszywać pod koniec czerwca.


W oryginalnym schemacie, na obrazku nie było fragmentu oka przysłoniętego przez fryzurę.


Kawałek oka dodałam, bo patrząc na całość haftu, tego mi brakowało.
 

Skróciłam nieco fryzurę z góry i z dołu.
W oryginale, lok wywinięty do góry sięgał ciut wyżej, a długie dolne pasmo było dłuższe o kilka cm.
Poczynione zmiany podyktowane były wielkością ramki, jaką udało mi się znaleźć w jednym z okolicznych sklepów z ramkami.
Ramka ma wymiary 40 x 50 cm, a passe-partout 30 x 40 cm.
Początkowo myślałam o rezygnacji z passe-partout, ale ostatecznie zdecydowałam o wprowadzeniu wspomnianych zmian i pozostawieniu passe-partout.
Nie żałuję.


Zbliżał się termin pierwszej (od czasu zamknięcia salonów z powodu pandemii koronawirusa) wizyty u fryzjerki, która w międzyczasie zmieniła lokal i była jeszcze w trakcie dekoracji salonu.
Obrazek przygotowałam właśnie z myślą o otwarciu nowego salonu i moich pierwszych w nim odwiedzinach.
Wręczyłam pakunek fryzjerce i miałam ogromną uciechę widząc Jej radość, gdy wyjęła obrazek z ozdobnej torebki. :)
Wpasowałam się z tym upominkiem w punkt, bo jak stwierdziła, szukała właśnie czegoś do wystroju centralnego punktu salonu.


Przyjemnie jest patrzeć na uśmiech radości obdarowanej osoby.

W drugim blogu nadal królują frywolne bransoletki (KLIK).

22 komentarze:

  1. Jest piękna.Taki obraz pięknie wygląda u fryzjera,trafiony prezent.Pozdrawiam upalnie i sloikowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Warto było, tym bardziej, że jest to moja fryzjerka od wielu lat.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Świetny obraz i fantastyczny prezent! Też kiedyś myślałam o czymś takim, ale nie trafiłam na taki fajny wzór.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Promyku - dziękuję :)
      Na Pinterest jest sporo schematów z fryzurami.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Ależ jesteś zdolną fryzjerką! Brawo! Idealna oprawa!
    Radość z dawania jest o wiele większa niż z brania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno - dziękuję :)
      W ubiegłym miesiącu miałam w zabawie przysłowie o radości dawania, ale do interpretacji miałam inny pomysł, dlatego obrazek zaprezentowałam teraz.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Twoje zmiany wyszły idealnie, całość wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evi - dziękuję :)
      Przede wszystkim musiałam dopasować się do wielkości passe-partout.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Piękny prezent zrobiłaś fryzjerce :).

    Super, że dodałaś oko pod włosami wygląda, to bardziej naturalnie :).

    Dziękuję za informację o zdjęciu ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raeszko - dziękuję :)
      Brakowało mi tego kawałka oka i mimo, że na schemacie wyglądało dobrze, to na wyszytym obrazku już nie tak.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Splociku, piękny gest z Twojej strony. Ta urocza dama z fantastyczną fryzurą będzie piękną ozdobą salonu fryzjerskiego.
    Ciepło pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Mam nadzieję, że zagości tam na dłużej. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Piękny haft, bardzo mi się podoba. Fajnie, że kobitka ma drugie oko ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anko - dziękuję :)
      Trochę dziwnie wyglądała bez tego małego fragmentu oka.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Idealny obrazek dla salonu fryzjerskiego- wcale sie nie dziwię, ze właścicielka była nim zachwycona.Piękny jest:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      A jaka ja byłam uradowana?!... :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Zmiany wprowadzone w hafcie przydały mu niewątpliwie uroku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      Zmiany prawie niezauważalne, bo dające skrócenie obrazka.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Wspaniały haft. I przepięknie oprawiony. Będzie cudnie ozdabiał salon fryzjerski :)

    OdpowiedzUsuń