poniedziałek, 5 września 2022

17 lat temu...

Nie mogę uwierzyć, że to już tyle lat, że jestem tu...
Myślałam, że to będzie taka przygoda i potrwa może kilka lat...

O godzinie 11:24, 17 lat temu (Upss!... nie 05, a 15 września i też w czwartek), rozpoczęło się moje blogowanie (TUTAJ- pierwszy wpis) (wtedy na bloxie), a blog miał tytuł: Splocik.
Jednak po kilku dniach doszłam do wniosku, że muszę zmienić tytuł na: Splecione nitki i słowa i ten tytuł pozostawiłam również po przeniesieniu się na bloggera. 

Jak wyglądało moje pierwsze miejsce blogowania (?), przypomniałam TUTAJ, przy okazji pisania o przenosinach na bloggera. 

Na początku zamierzałam prowadzić jeden blog, ale wpadłam na pomysł, że podzielę tematykę na dwa blogi i chwilę po rozpoczęciu blogowania, utworzyłam drugi blog: Moje oczka (TUTAJ - pierwszy wpis), by przenieść tam tematy dotyczące dziewiarstwa i węzełków.
Wówczas zmieniłam też tytuł na: Moje splocikowe oczka - lewe, prawe i..., a TUTAJ - wpis, od którego nazwa zmieniła się i taka jest nadal.

Jaką miał szatę drugi blog (?), przypomniałam TUTAJ, gdy pisałam o przenosinach na bloggera. 

Chciałam napisać w skrócie o tych latach, ale 17 lat, to szmat czasu i nie da się zawrzeć tego w kilku zdaniach, jednak obydwa blogi są odzwierciedleniem moich lat blogowania. 
Byłam jedną z kilku może kilkunastu osób (wówczas na bloxie), które rozkręcały blogowanie robótkowe.
Nowe osoby znajdowały nas poprzez listę blogów umieszczanych w bocznej szpalcie.
Był taki zwyczaj, że po odwiedzinach dodawaliśmy link blogu do tej szpalty, co pozwalało na poznawanie coraz to nowych blogów.
Osoba, której blog został dodany do tej szpalty, była informowana o tym i ona odwzajemniała się dodając do swojej listy blog osoby informującej.

Wspomnę tylko, że wszystkie te lata, to mnóstwo wydarzeń, udział w dziesiątkach zabaw, z których kilkanaście zorganizowałam sama (część na bloxie, a część tutaj), to również sporo wpisów pomocnych w rozwiązaniu różnych "zagadek" robótkowych. 
Zabawy na zadany temat, to takie wspaniałe wirtualne spotkania w gronach sympatycznych osób, to wymiana (dawniej często, ostatnio rzadziej) zdań, myśli i pomocnych podpowiedzi w komentarzach.
Zawsze uważałam komentarze za swego rodzaju "rozmowę", dlatego starałam się odpowiadać na każdy komentarz choć jednym słowem i nadal to robię.
Blogując i bawiąc się, poznałam wirtualnie wiele wspaniałych i przesympatycznych osób, niektóre poznałam też w realu.

Dzisiaj wchodzę w 18 rok [pełnoletniość :)))] blogowania
i z tej okazji bardzo gorąco dziękuję Wszystkim osobom,
które zaglądają do moich blogów, bo to dzięki Wam jeszcze bloguję.
Szczególnie dziękuję tym osobom, które są ze mą niemal od początku.

Bardzo dziękuję wszystkim Uczestniczkom moich zabaw,
jakie organizowałam w tym blogu, a także jeszcze na bloxie. 
Dziękuje za możliwość bawienia się w zabawach
fantastycznych i inspirujących, zorganizowanych przez Was.

Jest mi zwyczajnie miło, że Was mam, że Wy jesteście ze mną. 
 
💓😘💖

Dla Was, w podziękowaniu pęk moich róż.


*****
Ostatnio czytam/słyszę, że kończą się zabawy, że ktoś kończy blogować i to jest bardzo smutne, bo jeśli tak będzie się działo, to rzeczywiście blogi zaczną zamierać.
Skończy się wzajemne odwiedzanie, skończą się kontakty - to właśnie sprawia, że traci się ochotę do blogowania, bo nasze blogi nie są zwykłymi pamiętnikami, to blogi robótkowe, inspirujące do zainteresowania się rękodziełem.

Mam wrażenie, że to jest jakieś zmęczenie całą sytuacją i stąd takie decyzje, mnie też to męczy i też czasami mam dość, ale jak wejdę na Wasze blogi i widzę Wasze poczynania, to ciepło robi się na sercu.
Ja nie zamierzam poprzestawać i póki mam siły coś zrobić i blogować, to będę to robić - dla siebie i dla Was.
Mam nadzieję, że jednak nie zaprzestaniecie blogowania i nadal będzie można z przyjemnością oglądać Wasze dzieła, czytać Wasze teksty...
A jeśli jedne zabawy skończą się, to zorganizujecie inne, bo bez Waszych zabaw będzie ogromnie pusto i smutno w "blogowej rodzinie".

Jeszcze raz bardzo, bardzo dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze. 

46 komentarzy:

  1. Splociku, serdecznie gratuluję tak okazałej rocznicy, a na wejście w pełnoletniość życzę mnóstwa sił i chęci oraz wielu jeszcze ciekawych pomysłów. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu - dziękuję :)
      Na wejście w pełnoletniość potrzeba jeszcze 12 miesięcy, bo to dopiero początek osiemnastego roku.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. To już tyle lat? Pamiętam jak Ciebie poznałam pisząc na Bloxie! A potem Cię odwiedziłam! A jeszcze potem przyjechaliście z Ktosiem do mnie! Dzięki Tobie zaczęłam przygodę z szydełkiem, czego się nigdy nie spodziewałam!
    Jesteś dla mnie czymś STAŁYM!
    I nadal bądź!
    Wagon Ciepłego z Puchatym już jedzie do Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilo - dziękuję :)
      Też pamiętam te chwile. :)
      Cieszę się, że Twoja przygoda z szydełkiem trwa i w najlepsze rozwija się. :)
      Skoro mam być, to będę, póki co... :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Przede wszystkim dziękuje za cudowne róże. Poza tym gratuluję wejścia w pełnoletność i tylu lat blogowania. Co prawda nie byłam z Tobą od początku ale zawsze z miłą chęcią Cię czytam . Póki co nie zamierzam kończyć mojej przygody z blogowaniem, kończe póki co tylko moją zabawę, którą jak widzę odwiedza coraz mniej osób. Zresztą sama widzę że i u mnie jest mniej postów . Życzę z okazji urodzin wiele lat jeszcze wiele kreatywnych zabaw i wszystkiego dobrego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Zaczynam wchodzić w pełnoletniość, małymi kroczkami przez ten cały rok.
      Szkoda, że kończysz zabawę, bo udział w niej bierze więcej osób niż w moich zabawach, a kartki zawsze przydadzą się.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Kochany Splociku, serdecznie Ci gratuluję tylu lat blogowania, można powiedzieć, że weteranka blogowa z Ciebie. Życzę Ci kolejnych twórczych lat, dużo radości i pasji.
    A co do blogów, to mam nadzieję, że całkiem nie znikną i że te serdeczne kontakty będą utrzymywane nadal.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Można tak powiedzieć, bo byłam jedną z kilku osób, które rozkręcały blogowanie robótkowe.
      Ja też mam nadzieję, że blogi będą, bo jednak atmosfera jest przyjemniejsza, niż na społecznościówkach, tak słyszałam.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Wszystkiego najlepszego , blog wkracza w doroslosc.Ja również dziękuję za wzory, schematy, przepisy ,zabawy, zagadki.Życze cudownych kolejnych lat blogowania , fajnych zabaw.Ja ostatnio spowolniła blogowanie ale nie mam zamiaru rezygnować.Znow sporo zajęć. Jeszcze raz wszystkiego dobrego i zdrówka dla zdolnych rączek.Pozdrawiam cieplutko.👌😚👏👏👏👏💐🌻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Z zabawami, to zobaczymy jak będzie, ale blogować pewnie nie przestanę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Piękna rocznica, obyś świętowała jeszcze wiele takich blogowych rocznic :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratulacje! 17 lat to szat czasu!
    Mam nadzieję, że doczekamy razem i pełnoletności a potem kolejnych okrągłych rocznic.
    Mam nadzieję, że nie zaprzestaniesz blogowania ani nie przeniesiesz się na jakiegoś fejsa czy instagrama - to nie moje bajki. Chyba jestem staroświecka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      Ja też jestem z tamtej epoki i nie ma mnie ani na fejsie, ani na insta.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Kochana, bardzo Ci dziękuję za te 17 lat blogowania,za każdy wpis i zabawy blogowe.Życzę Ci radości z robótkowania aktywnej obecności w blogosferze.
    Gorące pozdrowienia
    Dzięki za maila !

    OdpowiedzUsuń
  9. Tyle lat to naprawdę wynik godny podziwu. Ile prac musiałaś stworzyć przez te lata to chyba już tylko blog o tym wie. Cieszę się, że zostaniesz i będziesz prowadzić dalej bloga. Inne znikają raczej na rzecz innych portali społecznościowych. Bo tam jest zdaje się prościej to wszystko publikować. Gratuluję Ci wytrwałości i życzę dalszych chęci do działania. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paniuśko - dziękuję :)
      Prac nie policzę, ja nie policzę ile z tych prac poleciało w świat. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Wow Splociku jestem pod wrażeniem i serdecznie gratulujemy tak pięknej rocznicy i oczywiście życzę kolejnych rocznic i kolejnych twórczych chwil pełnych radości i satysfakcji z tego co robisz, sto lat sto lat 😊😁😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję takiej pięknej rocznicy !!
    Fakt ,jakoś mniej jest ruchu na blogach ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beato-Beciu - dziękuję :)
      Miło, że wpadłaś. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Z rozrzewnieniem, nostalgią i smutkiem przeczytałam Twoje słowa Splociku...o ironio a powinnam z radością! Powinny strzelać korki od szampana bo niewiele blogów ma taki straż 😊 masz się czym chwalić i gratuluję pełnoletności w tym roku! Oby był tak owocny i wspaniały jak ubiegłe lata. Moje gratulacje Splociku. Mam nadzieję, że utrzymamy nasze blogi aż do sędziwego wieku a Poronin będą nas odwiedzać. Co do tego co pisałaś...świat się zmienia...i tu aż prosi się cytat z pewnej książki, ale mam pomysł więc nie będę cytować 😉, a co za tym idzie ludzie też się zmieniają. Młode pokolenie jest inne, żyje szybciej i jest bardziej niecierpliwie. Woli szybkie sukcesy i efekty. To era krótkich esemesów ..nie ma czasu na rozmowy, dlugie dyskusje. Ale my jestesmy inne...wychowałam sie w dobie rozmów i pisana listów...teraz już się tego nie robi, ale są nasze blogi..jeszcze żyjemy i pokazujemy naszą pasję...są też takie które świecą pustkami, wymarłe, mało odwiedzane. Tylko nieliczni pamiętają. Przechadzam sie czasem pi nich jak po wymarłych, pustych korytarzach...czasy ich świetności przeminęły i raczej nie wrócą...czasem myślę co stało sie z tymi ludźmi, gdzie są, czemu porzucili swoje blogi...i znowu ogarnia mnie smutek, czy i nas czeka taki los? Czy i my dojedziemy w zapomnienie? Twoja historia jest dowodem na to, że nie wszystko przemija 😍 i jestem Ci wdzięczna za tą wierność. Mam nadzieję, że pomimo tego, że świat nie ceni stałości Ty bedziesz trwała i w dalszym ciągu zachęcała innych do tworzenia i dzielenia się swoją pasją. 😄 Jeszcze raz wszystkiego co najlepsze z okazji rocznicy 😘🎂🥂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - dziękuję :)
      Zgadzam się z Tobą w zupełności.
      Niektóre blogi zostały usunięte, a niektóre blogerki pożegnały ten świat, ale Ich blogi są i można je odwiedzać, jedynie nie ma takich blogów z bloxa, które odeszły i nie zdążyły się przenieść, bo ten został zamknięty.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Siedemnaście lat... to taki piękny czas młodości :)
    Rzeczywiście, aż trudno uwierzyć, że już tak długo trwa Twoje blogowanie.
    W dzisiejszych czasach nie jesteśmy w stanie przewidzieć co będzie za rok, więc lepiej nie martwić się na zapas i cieszyć się blogowymi urodzinami.
    Splociku - życzę Ci kolejnych lat przyjemnego blogowania, a nam możliwości udziału w Twoich nowych lub dotychczasowych zabawach.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - dziękuję :)
      Dokładnie tak, nie wiemy, co będzie za rok, więc blogujmy póki jest to możliwe. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Gratuluję tak pięknej rocznicy w blogowaniu i życzę wytrwałości w dalszym prowadzeniu bloga z rękodzielniczymi inspiracjami:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Congratulations and felicitations, and best wishes for more creative works and blogging 🌿🌺💜🌺🌿 I enjoy browsing through blog posts and seeing what beauties are on display, although now I don't always find fhe time to leave a comment.
    Hugs

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muskaan - dziękuję :)
      Chyba wielu z nas brakuje czasu na wszystko.
      Ja również lubię zaglądać do Ciebie i nie zawsze komentuję
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  16. Gratuluję rocznicy. Jestem pod wrażeniem tego, jak długo prowadzisz bloga. Życzę kolejnych długich lat blogowanie. Mam nadzieję, że inne blogi nie znikna całkowicie i także dotrwają takiej rocznicy jak Twoja.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolejnej osiemnastki życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      Ja dopiero wkraczam w osiemnastkę, którą będę świętować w przyszłym roku.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  18. Nie myślałam, że już tak długo blogujesz,to znaczy, że wpadam tu od zawsze :-) gratuluję !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro - dziękuję :)
      Ten czas tak umyka, że gdyby nie archiwum, to trudno byłoby się doliczyć. :)))
      Mnie miło Ciebie gościć od zawsze. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  19. Woow, 17 lat... Piękna rocznica. Moja Droga, życzę zatem by nic nie skłoniło Cię do zaprzestania blogowania, byś inspirowała nadal, byś zarażała pasją , byś tworzyła niepowtarzalne rzeczy, byś cieszyła się tym co kochasz i robisz, byś zdobywała nowe przyjaźnie. Wszystkiego najlepszego 🌹🌹🌹. Trwaj❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaklęta Igiełko - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  20. Splociku kochany, sto lat i jeszcze więcej dla Twojego bloga! Przepiękne urodziny! Życzę Tobie wielu kolejnych, wspaniałych, twórczych lat. Cieszę się ogromnie, że trafiłam do Ciebie, bo zawsze chętnie tu wracam. Bądź z nami tutaj jak najdłużej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie Małe Pasje - dziękuję :)
      Bardzo mi miło, że do mnie trafiłaś i jesteś nadal. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  21. Samych wspaniałości i wielu kolejnych lat prowadzenia blogów. Abyś zawsze czuła radość z tworzenia prac i z blogowania.
    Gratuluję Ci też wytrwałości i pomysłowości. Przesyłam uściski

    OdpowiedzUsuń
  22. Pozdrawiam ciepło. Choruje i mnie nigdzie nie widac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeanette - dziękujemy. :)
      Życzymy dużo zdrówka.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  23. Kochana gratuluję tak długiego stażu w blogowym świecie,17 lat to jednak jest coś, cząstkę siebie tu zostawiasz, cieszę się że jesteś !!! Pamiętam jak zaglądałam do Ciebie i podziwiałam Twoje serwetki na drutach, wtedy nie miałam jeszcze pojęcia o blogowaniu, powoli się tego uczyłam. Życzę kolejnych tak wspaniałych rocznic...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marylo - dziękuję :)
      Tak, tyle lat, to spora część mnie i póki co jeszcze zamierzam tu trochę pobyć. :)))
      Miło mi, że zaglądałaś dawniej do mnie, a komentowałaś czasami?
      Może podpisywałaś się inaczej...
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń