piątek, 23 września 2022

Wspomnienie lata w pierwszy dzień jesieni

Już jesień... 
Może będzie piękna, kolorowa i ciepła, a może chłodna i deszczowa, ale mimo wszystko kolorowa.

Powrócę na chwilę do lata i letnich kwiatów, po których pozostało tylko wspomnienie i... fotki.

W tym roku kupiłam budleję karłową, która pięknie kwitła (jeszcze kwitnie) i roztaczała cudowny zapach.
Przyciągała i jeszcze przyciąga motylki, ale niestety nie udało mi się pstryknąć fotki, gdy było ich mnóstwo, bo spłoszone rozpierzchały się, by powrócić, gdy się oddaliłam.


W sąsiedztwie budlei kwitną aksamitki.
Tu są dwa motylki


Tu jest inny


Ten niziutki krzaczek, to macierzanka, a ten żółty to wiesiołek.


Tojeść kropkowana



Pachnący miodem wiciokrzew, przyciągał pszczoły oraz inne bzyki.
 

Złocień dalmatyński


Aster alpejski


i jego właściwy kolor.


Rozwar niebieski, chociaż na fotce jest liliowy.



Rudbekie - widać różnicę w kwiatach.
W tle widać liliową liatrię i przygotowujący się do kwitnienia rozchodnik. 


Tu rudbekie w jednej odmianie - takie małe słoneczka. 


Jażówki

Perowskia - ma zapach zbliżony do lawendy, jeszcze ma trochę kwiatków.


Na koniec wilczomlecz, który jeszcze kwitnie.



Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :)  

24 komentarze:

  1. Piękności wszystkie!
    Moją budleję zasadzoną rok temu upodobały sobie ślimaki. Ledwo odratowałam. A dziś sąsiadka podrzuciła mi całkiem spory krzew - też budleja- bo u nich już kilka rośnie i nie ma miejsca na więcej. Zobaczymy, co będzie za rok!
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilo - dziękuje :)
      Mam nadzieję, że mojego kwiatka ślimaki nie ruszą.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Piekne wspomnienie lata, u mnie dopiero aksamitki się rozrosły .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuje :)
      Moje aksamitki zaczynają przekwitać.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Ze zdjęciami łatwiej się wspomina! A zimą będziemy też wspominać jesień...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - masz rację, zdjęcia pomagają wspominać. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Piękny Twój ogród,podziwiam:))
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię oglądać zdjęcia z Twojej działki .Zaraz przypomina mi się moja ,której już nie mam ale pamietam budleję i jej wspaniały zapach.Obficie odwiedzały ją owady .
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżusiu - dziękuję :)
      Budleja jest zwana też kwiatem motyli.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Prześliczne kwiaty masz w ogrodzie. Narobiłaś mi ochoty na kupno małej budleji. Miałam duże, ale mróz je zniszczył.
    Tojeść Ci się nie rozrasta? Mam podobną i jest jak chwast, szybko zawłaszcza grządki a wyplenić ją trudno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaskółko - dziękuje :)
      Tojeść, jak i wiesiołek trzeba trzymać w ryzach.
      Przy jesiennych porządkach zmniejszam ich kępy, a na wiosnę sprawdzam, czy nie trzeba jeszcze gdzieś interweniować. :)
      Natomiast orliki i rudbekie bardzo rozsiewają się i na wiosnę też trzeba usuwać tam, gdzie ich za dużo. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Mój post chyba przepadł. Na szczęście zapisałam go sobie w notatkach.
    Cudne masz kwiaty, niektóre z nich też posiadam. Uwielbiam oglądać kiedy kwitną. Zawsze potrafią wywołać fascynację swoim wyglądem. Natura jest wspaniała. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paniuśko - dziękuję :)
      Może pierwszy poleciał w kosmos, bo w spamie go nie widać, ale ten trafił w odpowiednie miejsce. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Ależ bogactwo!
    Ostatnio polubiłam budleje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz wspaniały ogród, Splociku.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne kwiaty, jak również zdjecia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja już tęsknie za tymi ciepłymi dniami:( piękne fotki. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Ja też tęsknię za ciepełkiem, ale nie za upałem.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Piękne kwiaty kwitły Ci w ogrodzie. Niektóre mi znane, niektóre nazwy pierwszy raz skojarzyłam z daną rośliną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leacathy - dziękuję :)
      Wpisuję nazwy, by nie zapomnieć i przybliżyć moim Gościom. :)
      Gdy dostaję kwiatka od kogoś i nie znam nazwy, to szukam do skutku, by wiedzieć co mam. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń