środa, 22 lutego 2006

Czwartek TŁUSTY, to - oponki

Jutro TŁUSTY CZWARTEK i wypada poszaleć z pączkami, faworkami i innymi słodkościami.
Ten dzień zwalnia wszystkich z obowiązku dbania o linię i walki z kilogramami w biodrach.
Ja zamierzam, jak co roku, usmażyć trochę faworków i nieco oponek, którymi obdarzę zaprzyjaźnionych znajomych.
Oponki i kulki

Składniki:
½ kg twarogu półtłustego
½ kg mąki
½ szklanki cukru
3 jajka
1 łyżka octu
1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
olej do smażenia

Wykonanie:
Ser przepuścić przez maszynkę lub przecisnąć przez praskę.
Wszystkie składniki wymieszać.
Ciasto rozwałkować na grubość ok. 1 cm i wycinać krążki szklanką.
Środki wycinać wąskim kieliszkiem.
Smażyć na gorącym oleju na złoty kolor.
Osączyć na papierowym ręczniku, po czym posypać cukrem pudrem.

Usmażone krążki przypominają oponki, zaś usmażone środki są małymi kulkami.

Kształt tych słodkości można zmodyfikować i np. wycinać gwiazdki, romby bądź inne figury z dziurką.
Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    ewa777
    2006/02/23 07:43:28
    Nie kuś!! To dwa miliony kalorii:)
    -
    pineska40
    2006/02/23 07:45:14
    to to juz tlusty czwartek?!! :O Nie wiedzialam! No to trzeba bedzie cos dobrego schrupac... :D
    -
    splocik
    2006/02/23 07:55:32
    Ewa - przecież to tylko raz w roku, pościć będziesz od piątku.

    Pinesko - ja też zagapiłam się, zaraz biegnę po produkty.
    -
    ogrodniczka
    2006/02/23 08:11:02
    A ja jednak będę obstawać przy kalafiorze ;-))) Pozdrawiam
    -
    splocik
    2006/02/23 11:14:57
    Ogrodniczko - to jest Twój wybór - smacznego :)))

    Ja tez lubię kalafiory, ale to może jutro :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    yarnblog
    2006/02/24 18:17:43
    Hej, Splociku! Jak Ty masz na imię, bo Splocik to dobre imię do bloga, ale w poście dziwnie brzmi...?;o).
    Jutro zamierzam wypróbować Twój przepis na oponki. Jestem pewna, że będą przepyszne, chociaż nie jest to TA faza księżyca... Mówi o tym gruba pozioma linia w kalendarzu ekologicznym mojej mamy ;o)))). Pozdrowienia
    Ela

    -
    splocik
    2006/02/24 20:52:34
    Wbrew przepowiedniom Waszej Mamy, pączki były udane. Oponki też.
    Możesz do mnie mówić "splociu" :)))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń