czwartek, 16 lutego 2006

Potrawka z kapusty i ryżu...

Czasem, gdy robimy surówki, zostanie trochę kapusty.
Jest w lodówce trochę wędliny (ja tu użyłam plastry szynki), a w szafce trochę ryżu.
Można wtedy zrobić takie danie.
Ja określiłabym tę potrawkę, jako gołąbki w rozsypce. Jest to proste, szybkie danie i nawet smaczne, ale jeśli ktoś nie lubi cynamonu, niech nie dodaje zbyt dużej ilości przyprawy "Pięć smaków".
Ja użyłam tę przyprawę, bo nie miałam przypraw podanych w przepisie i muszę przyznać trafiłam w dziesiątkę. Robiąc to danie, niewiele odbiegłam od przepisu, a następnym razem spróbuję dodać jeszcze inne przyprawy i pomidora. Myślę, że tez będzie smaczne.
Potrawka z kapusty i ryżu
Składniki:
50 dag kapusty włoskiej,
pól cebuli sałatkowej,
2-3 duże ząbki czosnku,
4 plasterki szynki gotowanej,
2 łyżki masła lub margaryny,
sól,
pieprz,
płaska łyżeczka przyprawy "Pięć smaków",
2,5 szklanki rosołu (instant),
ok. 25 dag ryżu,
1 puszka czerwonej fasoli,
kilka listków natki pietruszki do dekoracji

Wykonanie:
Cebulę pokroić w kostkę. Czosnek przecisnąć przez praskę lub drobniutko posie­kać. Liście kapusty pokroić w grubą kostkę. Szynkę również pokroić w drobną kostkę.
Trochę tłuszczu rozgrzać na patelni, zrumienić na nim cebulę z czosn­kiem. Dodać szynkę, smażyć jeszcze kilka minut na średnim ogniu.
Pozostały tłuszcz rozgrzać w głębokiej patelni (ja użyłam woka), dusić kapustę kilka minut na małym ogniu. Do kapusty dodać podsma­żoną szynkę z cebulą i czosn­kiem i wszystkie składniki przemieszać. Doprawić do smaku solą, pieprzem i przyprawą. Wlać rosół, dodać ryż i wymie­szać. Całość gotować ok. 20 min pod przykryciem na małym ogniu.
Fasolę z puszki opłukać przegotowaną wo­dą i osączyć na sitku. Przełożyć do potrawki, dusić jeszcze 5 min.
Jeśli trzeba, to pod koniec gotowania, danie ponow­nie przyprawić solą i pieprzem. Udekorować natką pietruszki i podawać bezpośrednio po przyrządzeniu.
                                           Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    kakunia.k
    2006/02/16 20:49:02
    zapowiada się ciekawie :))
    -
    zielonaherbata
    2006/02/16 22:25:53
    A ja, gdy mnie zostanie troche kapusty, to kupuję odpowiednio troche mięsa, wszystko jedno jakiego i mielę go. Gotuje około 100 g ryżu lub kaszy pęczak lub ryzu brązowego. Następnie podsmażam cebulę na niewielkiej ilosci masła, dodaję kapustę, zmielone mięso, ryż, przyprawiam solą, pieprzem oraz kminkiem.Duszę około 20 - 30 minut pod przykryciem, mieszając co kilka minut. Mozna jeść. Nazywam tę potrawę leniwymi gołąbkami
    -
    ogrodniczka
    2006/02/17 09:55:10
    To musi być dobre... zgłodniałam. Tylko ta fasola... nie lubię fasoli w takich daniach.
    -
    erzebet
    2006/02/17 22:26:17
    faktycznie, wygląda na proste i smaczne, a takie rzeczy przeważnie znajdą się w lodówce (nawet u mnie). tylko ta przyprawa 5 smaków - tego nie widziałam jeszcze :( Dziękuję za przepis!
    -
    splocik
    2006/02/17 22:52:04
    Herbatko - próbuję, ale mam wątpliwości, czy duszenie ugotowanego ryżu nie rozgotuje go.

    Ogrodniczko - też miałam opory co do fasolki, dałam więc małą puszkę - okazało się smaczne.

    Erzebet - to jest chińska przyprawa ogólnodostępna, tylko daje bardzo mocny aromat cynamony i trzeba dawać ją w niezbyt dużych dawkach.

    Pozdrowienia dla wszystkich

    OdpowiedzUsuń