poniedziałek, 6 lutego 2006

Tęsknota za kolorami

Byliśmy dziś na naszej działce dokarmić sikorki i inne stworzonka fruwające.
Wszystko przykryte jeszcze zimową pierzynką. Oczka wodne skute lodem. Zimujące rybki mają dostęp powietrza dzięki zamocowanej tafli styropianu, pod którym woda nie zamarzła.
Patrząc na te białe od śniegu i szronu rośliny, znów zatęskniłam za kolorami.
Zanim nastąpi eksplozja barw w ogródku, przypomnę kilka wczesnych kwiatków, które u mnie witają wiosnę.

W połowie kwitnienia krokusów (marzec), drobniutkie kwiatki rozwijają wrzośce i kwitną prawie do lata.
Mam je od 3 lat; już zdążyły się rozrosnąć i połączyć w kolorowy dywanik.
Kiedy po zimie dookoła jest jeszcze szaro, buro - kolorowe kępy krokusów i wrzośców działają jak balsam na oczy zmęczone biało-szarymi kolorami zimy.
Pięknie wyglądają białe kwiatki zakończone rdzawą koronką.


Te z kolei przypominają wrzosy leśne.


Wspaniały zielony wrzosiec - pojawiają się na nim miniaturowe białe punkciki - to jego kwiatki.


Wrzosiec (Erica) - zimozielona krzewinka, liczy sobie ponad 750 gatunków rosnących w naturalnym środowisku od strefy klimatu umiarkowanego zach. Europy - po suchy, gorący klimat płd. Afryki, a nawet Australię.

W tym samym czasie kwitną przylaszczki. Jeszcze nie ma listków, a już pojawiają się piękne, niebiesko-fioletowe płatki kwiatów zapraszając rozbudzone z zimowego snu owady.


W drugiej połowie marca zakwitają miniaturowe żonkile.


Zastanawiam się, czy dobrze zniosą te mrozy, są takie delikatne.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    iksinska
    2006/02/06 18:34:58
    lubię żonkile
    ale nie mam serca dla ogrodu
    lubię popatrzec, ale nie chce mi się grzebac w ziemi
    ;)
    -
    pineska40
    2006/02/06 19:10:39
    dobrze, ze przypomnialas mi wiosne... jeszcze troche, a bedzie znowu cieplo i kolorowo :)
    -
    erzebet
    2006/02/06 21:09:01
    od razu cieplej sie zrobiło i wiosennie. oby jak najprędzej wiosna wróciła do nas!
    -
    hanula1950
    2006/02/07 12:40:59
    Piękne te Twoje kwiatki- pozdrawiam!
    -
    kakunia.k
    2006/02/07 14:30:47
    wiosną powiało :))
    -
    ogrodniczka
    2006/02/07 21:46:19
    Ja też juz myślę o ogrodzie... Moja nowa notka jest o naszych (moich i męża) ogrodach. Tęsknię...Tęsknię za zielenią i kolorami... i marzę. pozdrawiam
    -
    cynamonowe_mysli
    2006/02/08 08:31:33
    ale wiosennie, widze ze ostatnio zima dala Wam w kosc prawie na kazdym blogu wszyscy placza za wiosna :) a kwiatki masz cudne ja kocham grzebac sie w ziemi ale tutaj nawet gasienice sa jadowite...i trzeba w specjalnych rekawicach i cos tam jeszcze, a moj dziadek mowil ze ziemie trzeba czuc w dloni i piescic a nie rekawica grzebac :) buziaki
    -
    splocik
    2006/02/08 10:05:03
    My już planujemy, co będziemy robić - niedługo cięcie winogron.
    Ja też lubię grzebanie w ziemi, ale nie robię tego bez rękawic bookropnie nie lubię bezposredniego kontaktu z mieszkańcami gleby.
    Zapraszam do mojego "Prywatnego ogródka", tam jest więcej kwiatków i innych fotek.
    Pozdrawiam Was.
    -
    ogrodniczka
    2006/02/08 13:34:30
    Byłam w "Prywatnym ogródku"... Chyba najbardziej podoba mi sie ogródek nr 3 (w kwietniu). Widzę, że jesteście kolekcjonerami, macie mnóstwo ślicznych okazów. Powojniki, które też mamy u siebie, macie zabójcze... cudne. Mnie w ogrodach bardziej interesuje gra plam, faktur liści, kształtów... zestawienia barwne... lubię eksperymentować, przesadzać, patrzeć jak coś wygląda przy czymś... np. zwykła kocimiętka przy żółtej pęcherznicy. Też lubię grzebanie w ziemi... Pozdrawiam wciąż jeszcze niestety zimowo...
    -
    ewa777
    2006/02/08 21:36:10
    Zapachniało wiosną. Och, kiedy, ach kiedy nadejdzie?

    OdpowiedzUsuń