poniedziałek, 20 marca 2006

Dokładnie rok temu, było tak...

Wczoraj byliśmy na ogródku - dzień był taki sobie, trochę słońca, trochę wiatru i chłodno.Obejrzeliśmy wszystkie rośliny w poszukiwaniu oznak wiosny. Niestety, muszę przyznać, że w tym roku wiosna w naszym ogródku spóźnia się.  Krzewy forsycji, które zwykle w trzeciej dekadzie marca obsypują się żółtymi kwiatkami, teraz mają jeszcze śpiące, choć lekko nabrzmiałe pączki. Tulipanki, które rozkwitają w pierwszym tygodniu kwietnia także zastanawiają się, czy rosnąć do słońca, którego ciągle mało. 

19 marzec 2006
  
Tak powinien wyglądać na początku kwietnia każdy tulipanek z powyższej fotki.
To zdjęcie zrobiłam 3 kwietnia 2005 roku.


Przebiśniegi zatrzymały się na etapie wychylania główek i badania temperatury przed całkowitym wyjściem na powierzchnię Ziemi. Po powrocie do domu, porównałam zdjęcia z zeszłego roku i co się okazało. Przebiśniegi sfotografowałam dokładnie 19 marca rok temu. Porównanie tych dwóch fotek daje dokładny obraz spóźnienia wiosny.

19 marzec 2005

19 marzec 2006  
                   

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    cynamonowe_mysli
    2006/03/20 10:02:28
    piekne te kwiatuszki...jak w domciu calkiem...buuu
    a Ty kobieto w reku masz cud doslownie to co wyrabiasz z tymi wloczkami, nitkami i kordonkami jest cudowne i czasam zazdroszcze bo mi brak cierpliwsci do tego...
    -
    ninga
    2006/03/20 17:18:01
    Dziś o dziwo po raz pierwszy uwierzyłam, że może w końcu ta wiosna przyjdzie, bo powietrze było jakoś tak wiosennie przezroczyste
    a z tym ogrodem to z jednej strony żal że tak ponuro a z drugiej jak będzie zielono to z kolei nigdy chyba nie jest moliwe osiagnięcie takiego stanu, że człek siądzie w takim ogrodzie z błogim przeświadczeniem że na ten moment wszystko co trzeba jest w nim zrobione.
    kalina
    -
    hanula1950
    2006/03/20 18:41:06
    Rzeczywiście, po kwiatach widać to opóźnienie wiosny. Jednak ja pozdrawiam wiosennie ze słonecznej dzis stolicy!
    -
    erzebet
    2006/03/20 21:26:54
    a tym roku - tylko śnieg za oknem :(
    -
    makneta
    2006/03/20 21:41:19
    A u nas niestety spora pokrywa śniegu i w moim ogrodzie i w parku koło szkoły. Zima jeszcze się trzyma.
    Tylko moje domowe kwiatki zwiastują wiosnę, bo wypuszczają nowe listki i amarylis zaczyna kwitnąć.
    -
    kakunia.k
    2006/03/21 13:24:43
    wiosną prawdziwą powiało :))

    OdpowiedzUsuń