niedziela, 11 lutego 2007

Leniwie w niedzielę



Po wczorajszym spacerze, trochę jestem podziębiona i dziś ze spaceru "nici".
Poza tym cały czas sypie i zawiewa.

Mąż stwierdził, że skoro niedziela jest leniwa, to obiad też może być leniwy.
Zaproponował, abym zrobiła leniwe pierogi.
Stwierdził, że one są baaardzo leniwe, bo robię je rzadziej niż pierogi ruskie.
Przyznam, że też od paru dni miałam na nie chrapkę, więc chętnie przystałam na tę propozycję .
Oto i moje leniwce.
Leniwe pierogi
(w leniwą niedzielę)
Składniki:
50 dag sera twarogowego,
szklanka (niepełna) mąki,
2 łyżki tłuszczu,
2 jajka,
4-5 łyżek mąki do posypania stolnicy,
szczypta soli,
cukier do posypania,
2 łyżki masła do polania

Wykonanie:
Żółtka utrzeć z tłuszczem i połączyć ze zmielonym serem tak, aby masa była jednolita. Do masy dodać mąkę, sól i ubitą pianę z białek. Lekko wymieszać.
Ciasto wyłożyć na stolnicę posypaną mąką, uformować wałek średnicy 2-3cm. Spłaszczyć go i pokroić skośnie na kawałki szerokości 2-3cm. Pierogi wkładać partiami do wrzącej, osolonej wody. Gdy się zagotują, wybrać łyżką cedzakową i wyłożyć na półmisek. Polać roztopionym masłem i posypać cukrem.
Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    larysan
    2007/02/11 18:44:52
    też lubie i też rzadko robię :-) mniam!
    -
    erzebet
    2007/02/11 20:34:31
    i ja lubię je jeść, z przygotwaniem idziemi znacznie gorzej :( Zdrowia życzę :)
    -
    kakunia.k
    2007/02/12 13:02:10
    fajny przepis :))
    zrobię jak tylko skończę dietę :P :)))
    -
    ela.elk
    2007/02/12 18:30:02
    W moich "leniwcach" są jeszcze gotowane ziemniaki, a twarogu daję mniej - 25 dag, bo te drugie 25 dag uzpełniam ziemniakami :o)). Od ziemniaków jestem uzależniona *lol*. Mój mąż UWIELBIA leniwce mojej produkcji, chociaż kiedyś twierdził, że wszystko z dodatkiem twarogu jest niejadalne (!!!). Teraz kocha zarówno leniwce, jak i sernik :o)))
    -
    splocik
    2007/02/12 19:07:32
    Larysan - chyba trzeba je częściej robić :)

    Erzebet - ja na początku robię mikserkiem, potem lekko wyrabiam łychą drewnianą - tak jest szybciej i prościej.

    Kakunia - a cóż Ty za dietę stosujesz? Rób leniwce - na zdrowie :)

    Ela - mam także drugi przepis na leniwe z ziemniakami, ale mojemu mężowi te bez bardziej smakują.
    Z gotowanych ziemniaków robię kopytka.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    ala.mazury
    2007/02/12 20:55:19
    A kopytka i leniwe pierogi to nie to samo?? No i ta nazwa - przy tych "leniwych" też zdrowo trzeba się naharować... Mi się zdarza, że po ugotowaniu kluski przelatuja prze durszlak, takie pulchne
    -
    splocik
    2007/02/12 21:24:15
    Alu - do kopytek nie daje się sera.
    Jedynie kopytka i leniwe trochę kształtem są podobne.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    dorotka100
    2007/02/13 09:57:10
    Splociku-Żeberka Lucyperka są bardzo dobre, moim dzieciakom bardzo smakowały. Pozdrawiam. Dorota z Podlasia
    -
    hanula1950
    2007/02/13 10:29:37
    A ja znam przepis na jeszcze leniwsze - zamiast twarogu bierze się serek waniliowy, wbija jajo, dodaje mąki i łżką na wrzątek sie kładzie. Pozdrawiam.
    -
    splocik
    2007/02/13 14:33:11
    Dorotko - witaj! Jeśli smakowały Wam żeberka, to polecam "Ostre skrzydełka" są w podobnm klimacie.

    Hanula - nie próbowałam, ale może kiedyś...

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń