niedziela, 15 marca 2009

Powoli wiosna drepcze

Drobnymi kroczkami zbliża się wiosna.

W czwartek byłam na działce i szukałam oznak wiosny.
Pstryknęłam parę fotek.

Wczoraj, mimo nieciekawych prognoz, pogoda była całkiem fajna.
Dzięki temu, mogłam wykonać na działce pierwsze grabienie.
Oczywiście grabki trzymałam inaczej niż zwykle (oszczędzam prawicę), więc praca szła mi powoli i trochę niezgrabnie.
Mimo to trochę porządku w kwiatkach już widać.
Tym razem też pstryknęłam zdjęcia tym samym roślinom i porównuję efekt.
Widać, że powoli, powoli, ale nadchodzi upragniona wiosna.

Przebiśniegi zakwitają, gdy do nadejścia wiosny jest jeszcze trochę czasu.

Tak było w czwartek

a tak w sobotę.

Żółte krokusy rozkwitają najwcześniej ze wszystkich krokusów - tak wyglądały w czwartek


 a tak w sobotę.

Pojawiły się krokusy fioletowe - tak było w czwartek


a tak w sobotę.

Hiacynty też dają znać o sobie - tak było w czwartek


a tak w sobotę.

Swoją obecnością śnieżyca wiosenna twierdzi, że wiosna tuż, tuż.

Tak było w czwartek

a tak w sobotę.

Jak widać śnieżyca pochyliła główkę na powitanie wiosny, której ja wypatruję każdego dnia.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    xavierra
    2009/03/16 10:21:32
    Przepiękne te oznaki wiosny, pracując z dziećmi co roku szukaliśmy na spacerze oznak wiosny.... O tej porze tak chce się barw, słońca i cieszy każde zielone źdźbło trawki i każdy listek i pączek kwiatowy, szukamy tego z utęsknieniem broniąc się przed chandrą.
    -
    xgalaktyka
    2009/03/16 11:33:54
    Cuda....cuda wiosenne...!!!
    Ubieram butki i lecę szukać podbiału:)))
    Pozdrowienia.
    -
    splocik
    2009/03/16 20:00:38
    Xavierra - ja co roku, gdy tylko jest to możliwe zaglądam wszędzie tam, gdzie mogą pojawiać się młode roślinki. Gdy rośliny budzą się do życia, to i w nas jest więcej chęci do działania.

    Xgalaktyka - mam nadzieję, że znalazłaś podbiał - do czego go stosujesz?

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Motylek73
    2009/03/16 20:07:51
    U mnie też żółte krokusy zakwitają pierwsze,dopiero później te fioletowe i białe.
    I strasznie się ekscytuję każdym nowm płatkiem, każdym nowym listeczkiem...

    Ja planuję wpis wiosenny niebawem, tylko muszę przeżucić zdjęcia z aparatu na komputer.
    -
    splocik
    2009/03/18 07:47:16
    Motylku - ja zaglądam nawet na pączki drzew, czy już dają oznaki życia i pęcznieją. Tak budzenie się roślin i obserwacja ich to bardzo ekscytujące.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń