środa, 9 grudnia 2009

Kartki świąteczne z elementami origami



W tym roku pomyślałam, że zrobię kartki z elementem wykonanym techniką origami.
Technika składania papieru (origami) dawno temu spodobała mi się i stosowałam ją, do wykonania papierowych ozdób na choinkę.
Jednak później przyszły inne techniki robótkowe, a origami zostało odłożone na półkę.

Ostatnio tak mam, że gdy tylko o czymś pomyślę lub jestem w trakcie wykonywania czegoś, to spotykam się z podobną lub taką samą robótką w necie podczas przeglądania blogów.

Często takie prace (jeśli są w fazie pomysłu) odkładam do wykonania w późniejszym terminie, a prace będące w toku po prostu kończę.

Tak było i tym razem.
Zajęta kończeniem upominków na zakończenie zabawy, w międzyczasie i z doskoku robiłam elementy origami do kartek świątecznych, wycinałam elementy tła, drukowałam napisy.
Zaczęłam komponować kartki, a w chwili odpoczynku pospacerowałam po blogowych alejkach i... u Pikselki zobaczyłam filmik instruktażowy wykonania choinki techniką origami.
Proponowana tam choinka składa się z 4 poziomów podczas, gdy moje choineczki mają 3 poziomy gałązek.

Sposób składania choinki na tych kartkach jest dokładnie taki, jak na filmiku.


Te choinki, mają drugi poziom gałązek składany trochę inaczej niż te powyżej.


Te choinki składane są, jak na pierwszej fotce, ale kształt tła jest ośmiokątny.


W tych kartkach zastosowałam obydwa kształty tła, a elementem głównym są gwiazdy.


Na koniec jeszcze inne kartki - kształt Księżyca w połowie drogi do pełni.


Kartek narobiłam bardzo dużo i wszystkie już poleciały z życzeniami.

Postaram się przygotować foto-instrukcję wykonania gwiazdy.

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    dota72
    2009/12/09 16:57:32
    Śliczne kartki świąteczne.
    -
    mbk12
    2009/12/09 17:53:36
    Super kartki! Pozdrawiam Marzanna
    -
    Motylek73
    2009/12/09 17:58:17
    Bardzo ładne i takie ciekawe te karteczki!
    Znowu niebanalny pomysł.
    -
    renula-30
    2009/12/09 18:14:22
    Świetne karteczki.Bardzo mi się podobają.Pozdrawiam
    -
    aneladgam
    2009/12/09 19:39:12
    Wspaniałe i oryginalne!
    -
    splocik
    2009/12/09 20:21:27
    Bardzo Wam dziękuję za miłe słówka o karteczkach - starałam się :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    nie_taka_zla
    2009/12/09 23:54:42
    znowu wpędzasz mnie w kompleksy ;-)
    śliczne
    -
    splocik
    2009/12/10 19:43:13
    Nie_taka_zla - ja naprawdę niechcący... :)
    Pozdrawiam ciepło
    -
    mięta
    2009/12/11 16:32:09
    Bardzo pomysłowe i ładne karteczki :-)
    -
    splocik
    2009/12/12 17:12:34
    Mięta - dziękuję ślicznie :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      madziulka
      2009/12/19 14:48:06
      bardzo ładne i pomysł i cała koncepcja podoba mi się pozdrawiam i życzę wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku.:);):)::):):):):):):)
      -
      splocik
      2009/12/19 22:13:39
      Madziulka - ślicznie dziękuję :))
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość
      2011/11/13 14:31:08
      bardzo ładne kartki :)
      -
      splocik
      2011/12/17 14:52:33
      Gościu - dziękuję :)
      -
      Gość
      2015/11/01 11:32:06
      Splociku przez przypadek trafiłam na Twoje prześliczne kartki z choinkami.
      Zajrzałam pod wskazany link i zazdrościłam babce tego wykrojnika. Szkoda, że u nas nie można czegoś takiego kupić. Nie myślę o kupowaniu całej maszyny do wykrawania, ale taki mały plastikowy wykrojnik do wycinania ręcznego by mi się przydał. W ubiegłym roku zrobiłam kilkanaście karteczek z choineczkami w 3D. Bardzo mi się podobały i w tym roku tez myślałam o zrobieniu podobnych.
      Papier zielony w mazgajki świetny daje efekt choinkom.
      Serdecznie Ciebie ściskam.
      -
      splocik
      2015/11/01 15:06:48
      Miła Gościnko, szkoda, że się nie podpisałaś, bo nie wiem, komu odpowiadam. Czy prowadzisz blog - może mailem podaj adres, chętnie zobaczę Twoje wyroby. :)
      Ja nie mam wykrojników na takie "okienka", ale wykonuję je sama z brystolu według potrzeb co do wielkości i kształtu, a potem odrysowuję i wycinam nożyczkami.
      Jakie strony masz na myśli mówiąc "u nas".
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń