czwartek, 24 września 2020

Jesień już...

Jesień przyszła i przywitała się z nami ciepło i słonecznie. 
Nie szukałam jej w lesie ani w parku, spotkałam ją po drodze gdzieś tam i w ogródku.
 
Na polach już dawno po żniwach, ale jeszcze leżą baloty sprasowanej słomy, 
 

a przy drogach kwitną mimozy. 

 Natomiast w ogródku przekwitają zawilce japońskie,

 a zaczyna kwitnąć złota drobnokwiatowa chryzantema.

 Przekwitają wrzosy,

 a wrzośce śpią, by rozkwitnąć w drugiej połowie lutego.

 W promieniach jesiennego słońca wygrzewa się mała jaszczurka Zwinka.

Puściła do mnie oczko. :)

 Chwilę później dołączyła do niej druga.

 Na koniec dnia słońce pożegnało nas pięknym zachodem.




14 komentarzy:

  1. Jesień też ma piękne kolory, kwiaty piękne, a ja byłem w lesie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - każda pora roku ma swoje kolory, ale kolory jesieni przywołują ciepło mimo chłodów.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Tak, powoli Pani Jesien zaczyna swe panowanie!
    Aby do Wiosny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne te Twoje zdjęcia, jaszczurki wyszły świetnie o zachodzie słońca nie wspominając.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Jaszczurki z fotki, to drugie pokolenie, które zadomowiło się u mnie na działce.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Cudne te jaszczureczki uchwyciłaś! Jesień już przyszła, nie przepadam za tym momentem, zdecydowanie wolę wiosnę i lato. Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maks - dziękuję :)
      Też wolę wiosnę i stonowane lato, ale jesień też ma swój urok.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. O, jakie piękne te zdjęcia. Zawsze wydawało mi się, że to żółte przy drogach to nawłoć. Aż poszukałam i podobno właśnie nawłoć nazywana jest polską mimozą, choć wcale nie ma z nią nic wspólnego. I to o niej (nawłoci) pisał Tuwim

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga - dziękuję :)
      Miło Cię gościć. :)
      Tak, to nawłoć, ale przyjęło się nazywać ją mimozą.
      Tuwim pisał, a Niemen śpiewał. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Pięknie zaczęła się tegoroczna jesień. Jaszczureczki chyba cieszą się ze słońca.
    Serdecznie pozdrawiam, Splociku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - jesień zaczęła się pięknie i już pokazuje swoje kaprysy, bo u mnie dziś pada od samego świtu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Mimozami jesień się zaczyna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anju - ...złotawa, krucha i miła.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń