czwartek, 13 października 2022

Kolorowe liście...

Kolorowe liście o tej porze roku, to znak jesieni.

Lubię obserwować zmieniające się kolory liści na drzewach, ale dziś przedstawiam kolory jesienne z ogródka, a w zasadzie początek zmian kolorystyki ogrodowych liści.

Wspomnę tylko aksamitkę, która jest kwiatkiem żegnającym lato i witającym jesień..., ponieważ kwitnie na przełomie tych pór roku.


W ogródku, pierwsze kolory jesieni w dniu pochmurnym nie są tak żywe jak w promieniach słońca, ale nawet w słońcu jeszcze nie są zbyt kolorowe, bo one dopiero nabierają barw.








Jabłka czerwienią się na drzewie, to znak, że trzeba przygotować się do ich zrywania.


Wrzosy przekwitają, a wrzośce "śpią" i czekają na luty.


Zahaczę nieco o park.
W parku kasztany i żołędzie spadają ku uciesze amatorów zbierania tych "owoców".


Liście na drzewach pięknie przebarwiają się.


Niektóre drzewa już swoje listki zrzucają. 
 

Ptaki odlatują...
Leciały tak wysoko, że moja komórka nie dała rady na większe przybliżenie.


Jesień nastraja romantycznie, zatem puśćmy wodze wspomnieniom.

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :)  

37 komentarzy:

  1. To prawda, jesienne kolory są przepiękne, cudowne barwy ogrodów i parków zachęcają do spacerów 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - najpiękniej jesienne kolory wyglądają w słońcu, a przy zachodzącym słońcu dają jeszcze większy efekt.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Piękna jest jesień ,cieszy nasze oczy swoimi kolorami.Bardzo lubię aksamitki i ich zapach.Piękne jabłuszka masz w swoim ogrodzie na pewno bardzo smakowite.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżusiu - barwy jesieni są jedyne w swoim rodzaju :)
      Jabłuszka po zerwaniu odleżą kilka tygodni i dopiero będą smakowite. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Ble! Nie cierpię aksamitki, za dziecka razem z kuzynkami nazywałysmy ją śmierdziuchem (czy jakoś tak 🙃) A poza tym ładne zdjęcia. Lubię ciepłą jesień, ale wrzesień to był koszmar! Choć teraz rano jest w okolicach 0st C ale popołudnia są ładne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeanette - dziękuję :)
      Każdy kwiat ma swój zapach :)
      U nas nazywają aksamitkę ta samo jak u Ciebie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Wiem,ze mają swoj zapach, ale do tego nie potrafię się przekonać. Poza tym nie wiem, czy w miejscowosci u mojej Babci nie sadzili ich namiętnie na cmentarzu,więc tym bardziej ciężko mi się do nich przekonać...

      Usuń
    3. I oczywiście także pozdrawiam 😁

      Usuń
    4. Jeanette - aksamitki długo kwitną, dlatego może są chętnie sadzone, a potem wymieniają je chryzantemy, które też maja specyficzny zapach.
      W wazoniku też długo się trzymają i jak ich się nie rusza, to zapachu nie ma.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. A dla mnie jesień to wspaniałe spacery i więcej czasu do czytania. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leacathy - spacery, gdy pogoda sprzyja, gdy nie, to w moim przypadku audiobook albo film.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Przebarwiające się liscie też mają swój urok, kilka jeszcze kwiatów i jest pięknie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - przebarwiające się iście każdego dnia są inne, aż w końcu spadają.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Kolorowe liście to coś, za co można podziwiać jesień. Lubię aksamitki, które w moich stronach nie wiadomo dlaczego są potocznie zwane "śmierdziuchami".
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - u mnie też tak je nazywają, a to z racji ich zapachu :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Piękne te Twoje kolory Jesieni!

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię jesień za te kolory niepowtarzalne. Ktoś napisał, że nie lubi aksamitek, a ja je uwielbiam. i nawet ostry zapach mi nie przeszkadza. Zresztą kwiaty pachną słodko, tylko roztarte liście maja zapach cierpki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaskółko - jesień jest kolorowa liśćmi, wiosna kolorami kwiatów, obie te pory roku są bardzo pięknie kolorowe.
      Obie lubię za te kolory, choć latem też kolorów nie brakuje. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Co wchodzę to zachwyca mnie zakładka do książki na głównym zdjęciu. Może i ja bym zrobiła mężowi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatek - dziękuję :)
      Dobry pomysł na upominek dla męża. :)
      W necie jest sporo wzorów ma różne zakładki.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Ale mam problem, bo na drugie mam praktyczność. Mam wzór, ale nie umiem wyszywać dwustronnie krzyżykiem. Więc musiałabym kanwę zszyć na dwa, ale wtedy będzie za gruba do książki. Nie wiem czy podwójna kanwa z najcieńszych nie będzie i tak za gruba. Nie wiem, czy jestem zrozumiała.

      Usuń
    3. Agatek - ja wyszywam zakładki na taśmach kanwy albo paskach uciętych w kuponu. Składam i zszywam, a zakładka staje się dwustronna.
      Prześledź u mnie etykietę pt. "zakładki" i zobaczysz że zakładki wcale nie są za grube.
      Można zakładkę podszyć cienkim filcem albo płócienkiem, jeśli nie chcesz mieć dwustronnie wyszytej.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. U mnie też już jesiennie w ogrodzie. Porządki robię w wolnych chwilach. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo - jeszcze kilkanaście dni i prace w ogródku skończą się i zaczniemy odliczać dni do wiosny. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Sliczne zdjęcia, nastrajają nostalgicznie . . .
    U mnie też powoli żółci się i czerwieni - i w ogródku i poza nim. Muszę zabrać telefon w drogę do szkoły i zrobić kilka zdjęć.
    Pozdrawiam!
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      Suche kwiaty już pościnałam, drzewa gubią liście, na niektórych już całkiem spadły.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. a mnie jest szkoda lata....:( jesień jest piękna ale ta nasza złota i taką jeszcze akceptuję, ale pluchy, wiatr i zimno już na mnie gorzej działają, co odczuwam już od kilku tygodni- za diabła nie moge sie wyleczyć i mam ciągłe nawroty:( Pięknie u Ciebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Mnie też szkoda lata, oprócz tych kilku dni upałów.
      Pluchy też nie lubię i zimna, bo działają na niekorzyść moich rąk.
      Zdrówka życzę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Pięknie jest jesienią w ogrodach , parkach i lasach. Też obserwowałam odlatujące ptaki. Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu - bardzo lubię kolorową wiosnę i kolorową jesień, choć te kolory dotyczą różnych części roślin. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. W tym roku mamy piękną jesień :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raeszko - no tak, są dni słoneczne i kolory biją po oczach, ale są dni pochmurne i te kolory wtedy jakby smutnieją, ale też są ciekawe. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. Piękne jesienne zdjęcia:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń