czwartek, 24 listopada 2022

Do listopadowego przysłowia

Czasami pomysłu szukamy daleko, a okazuje się, że mamy go w zasięgu wzroku, a nawet w rękach.
A szukanie pomysłu tym razem dotyczy interpretacji słowa z wybranego przysłowia w zabawie Rękodzieło i przysłowia 3,

Przypomnę, że w listopadzie przysłowia mają takie słowa do wyboru: 

1. Ubranie musi mieć kołnierz, człowiek - zwierzchnika. 
2. Życie jest igłą - krótkie, lecz ostre.

Szukałam pomysłu na każde słowo z tych przysłów, ale chyba wena ciut przysnęła i nic nie wpadło mi ani w oko, ani do głowy.

Zabawa Kolorowe biscorniaczki sprawiła, że wpadłam po uszy i ciągle mam ochotę na tego typu igielniki.
 
Gdy tylko skończyłam robić igielnik z listopadowego zadania, zaczęłam wyszywać bardzo kolorowy igielnik, którego wzór znalazłam kiedyś w Pinterest, szukając czegoś zupełnie innego.  

Już chyba jasne, że wybrałam słowo z drugiego przysłowia - chodzi o IGŁĘ.

Poduszeczka, którą wyszyłam, to praca z igłą i igielnik to coś, co pozwala utrzymać IGŁY w ryzach, by nie trzeba było ich szukać.

Sami zobaczcie, czy te kolory nie mówią: "muszę to mieć"?


Tak wyglądały kwadraty przed zszyciem.


Po zszyciu i wypełnieniu - zastanawiałam się, czy tak zostawić.
We wzorze środek był pusty, więc postanowiłam go wypełnić, jak widać na fotce.


Drugą stronę wymyśliłam sama. 


Zdecydowałam, że zastosuję w środku białą perełkę i poduszeczka przybrała taką postać.


Z drugiej strony pojawiła się czerwona perełka.


Igielnik dodaję do galerii zabawy - TUTAJ, gdzie są wspaniałe prace wszystkich Uczestniczek zabawy. 


Pewnie powstaną jeszcze takie bardzo kolorowe poduszeczki do igieł, bo takie kolorowe to przyjemność dla oczu.

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :)  

38 komentarzy:

  1. Zakochana w igielnikach, piekny ,radosny i do przysłowia się w pasowało.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny igielnik. Chętnie zapoznam się z innymi pracami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marcepanowy Kąciku - dziękuję :)
      Następne prace niebawem. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Cudny kolorowy igielnik! Bardzo lubię takie prace które rozweselają kolorami.
    Ciepło pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżisiu - dziękuję :)
      Szare dni, to chociaż igielnik kolorowy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Śliczny kolorowy igielniczek.
    Mnie też spodobało się haftowanie tych poduszeczek tylko to zszywanie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu - dziękuję :)
      Po dłuższej przerwie, takie zszywanie daje w kość, ale po uszyciu kilku poduszeczek wpada się w rytm i idzie coraz lepiej. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Co prawda kolory wybitnie "nie moje" ale całość wygląda świetnie. I bardzo dobre pomysły z wypełnieniem kwadracika, drugą stroną i perełkami :).
    Aż chciałby się samemu coś takiego zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agaja - dziękuję :)
      Prawda, każdy ma swoje kolory, ale założenie było takie, by kolory były jasne i radosne.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Tak już mam że lubię takie geometryczne powtarzalne wzory. Tez by mi wpadł ten igielnik w oko . Igła jest niewątpliwe ostra, choć te do haftu są raczej tępe na końcach. Wiesz generalnie też miałam problem z interpretacją Twoich przysłów, ale czasem jak sama piszesz rozwiązanie jest tuz obok, wystarczy tylko zmienić tok myślenia.
    A sam biskorniaczek jest świetny!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Proste, geometryczne wzory wyszywa się bardzo przyjemnie, ja też je lubię. :)
      No tak, do krzyżykowego haftu igły mają tępe końce, ale do innych haftów i szycia są ostre, a poduszeczka do wszystkich igieł ma służyć, a nawet do ostrych szpilek.
      Ja jednak nie ostrość igły wzięłam z przysłowia, ale igłę jako narzędzie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Biscorniaczek wyszedł przepięknie. Taki kolorowy, że może przegoni szarość zza okna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Violko - dziękuję :)
      Może uda się przywołać pogodną aurę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Ale ładny - kolorowy, radosny, optymistyczny.
    Pozdrawiam, Splociku.
    Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  9. Super kolorki, taki tęczowy wyszedł, radosny biscorniaczek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - dziękuję :)
      Dla mnie jest bardzo kolorowy, a czy to są wszystkie kolory tęczy i czy we właściwym układzie, nie wnikałam.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Czy to Ty Anonimowa Fuscilo?
      Dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Wcale się nie dziwię, że "musiałaś" zrobić tego kolorowego biskorniaczka! Taki słodziak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      Prawda, że trudno oprzeć się tym radosnym kolorom?
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Piękny, kolorowy i energetyczny biscorniaczek- przy nim na pewno nie będziesz się nudzić:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Jeszcze nie wiem, czy ten igielnik pozostanie w moich rękach... :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Przepiękny igielnik i te kolory wprost zachwycają, a szczególnie teraz gdy się szaro robi za oknem i wszystkie kolory jesieni prawie znikły. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino - dziękuję :)
      Te kolory rozweselają w szarobure dni. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Piękne kolorowe biscornu w sam raz na pochmurne jesienne dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzato - dziękuję :)
      Zgadzam się z Tobą. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. O jaaa! Uwielbiam tęczowe wyszywanki i inne takie 🤩

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolorowo i wesoło jest u Ciebie w ten pochmurny dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajna poduszeczka. Super kolorystyka.

    OdpowiedzUsuń