wtorek, 14 marca 2023

Anagramy i rękodzieło - marzec

W zabawie Anagramy i rękodzieło, Renia podała wytyczne dla robótkujących:

- litera W i/lub P
- kolor szary
- kształt - owal. 

Dla tych, co lubią łamigłówki podała rozsypankę z tytułu książki autorstwa 
Marii Ulatowskiej i Jacka Skowrońskiego.

TWSAIAIKILCJLEINELANMA 

Po ułożeniu rozsypanki pojawił się tytuł książki - Tajemnica willi Sielanka 

A to są wyrazy, które powstały z liter rozsypanki:

A 
akacja, Alaska, Amelia, ananas, anatema, anemia, Aneta, Aniela, anielica, Anita, ankieta, Anna, Antek, antena, ataman, Atena, atencja, atlas, Atlas
C 
cekin, cel, cela, celnik, cement, cena, cennik, cesja, cewnik, ciastka, cielak, ciemnia, cienka, ciesielka, cis, cwaniak 
E 
Einstein, elana, elastyn, elew, elewacja, eliminacje, elita, emalia, Emilia, enklawa, esej, estyma, etamina, etan, Etna, Ewa, Ewelina
I 
imak, imiennik, imitacja, iniekcja, inka, Inna, insekt, instalacja, instancja, intencja, inwencja 
J 
jama, Jan, Janina, Jankiel, jasna, jatka, Jawa, jeleni, Jemen
K 
kac, kajet, Kajetan, kalina, Kalina, kamelia, kamica, kamienica, kamienie, kania, kanka, kanwa, kasa, kasacja, kat, katana, kawa, kilim, kisi, kita, klasa, klata, klin, kwiat, kwintesencja, kwit 
L 
laik, lak, lalka, lama, lamelki, lanca, las, laska, lata, latawiec, lawa, laweta, lawina, lej, lejce, lejek, lek, len, Lena, leniwiec, lennik, letnik, lewa, lica, lilia, Lilianna, lina, lisica, list, listek, listwa, lwica
M 
maciejka, Maciej, Maj, majtek, majtki, mak, malina, Malwina, manna, maselnica, mat, melisa, mennica, meta, metal, miasta, miejsce, Milena, milka, mina, mini, mintaj, misiek, miska 
N 
najemca, nalewka, namiastka, Natalia, natka, nawa, net, Newa, nic, nikiel, Nil, nitka, niwa
S 
sama, samica, samiec, sanie, sanna, scena, sejm, sennik, set, setka, siatka, sieci, sielanka, sitwa, smalec, stajnia, stal, stan, stanica, stanik, swatka
T 
taca, tajemnica, tajniak, taksa, talia, tama, tanina, tasak, tasiemka, teina, tkanie, tkanina 
W 
wakat, walec, walet, Walia, walka, wata, wianek, wiata, wiec, wiejska, wieka, wielka, wilk, willa, wina, Wincent, winieta, winnica, wisienka, Wit, witamina, witanie, witka 

W tym miesiącu wykonałam zakładkę, w której znalazły się wytyczne;
- W jak wiosenne czytanie z wielkanocną zakładką,
- P jak pisanka
- kolor szary jak zajączek szaraczek,
- owal, bo jajko.

Z anagramów wybrałam słowa: kanwa, nitka, tkanina

Czyli po raz trzeci udało mi się wykorzystać wszystkie wytyczne - dla mnie to taka dodatkowa zabawa.


Z drugiej strony wyszyłam napis.
Chciałam wyszyć "Wielkanocne czytanie", ale ten, który wyszyłam wydał mi się fajniejszy.
 

Wkomponowałam gałązkę z baziami tak, by zaczynała się przy napisie, a kończyła nad zajączkiem.
Jeszcze pokażę, ile tasiemki wychodzi poza książkę, gdy zakładka leży tak jak na fotce poniżej.


Zakładka leci do zabawy u Reni.

 

Zakładka pasuje też do zabawy wielkanocnej, zatem wysyłam ją też do The Primitive Moon.


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

28 komentarzy:

  1. W stu procentach wykorzystałaś słowa. Zakładka bogata i cudowna.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna świąteczna zakładka i dobrze, że spełnia wszystkie wytyczne.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocza zakładka i kolejny fajny napis z tyłu. Cieszę się, że pokazałaś ja na tle książki, zawsze mam problem z oceną wielkości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjna zakładka, Splociku i jak zawsze podziwiam ilość słów.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ulatowską i Skowrońskiego bardzo lubię czytać, ale że tej książki nie czytałam to i nie odgadłam jej tytułu . Dzięki wielkie za jego podanie.
    Co do zakładki jak zawsze cudnie wyszła. Tego zająca z jajem kiedyś wyszywałam . No cóż moje zakładki są dłuższe ale maja krótką tasiemkę. Teraz wyszywam wg Twojego wzoru, z tyłu będzie napis zobaczymy co mi wyjdzie z tego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Nie czytałam Ich książek, ale jak spotkam audiobooki, to chętnie sprawdzę, czy mnie zainteresują.
      Gdybym wyszyła samego zajączka, to zakładka byłaby zbyt krótka, dlatego dodałam gałązkę wierzbową przechodzącą z jednej na drugą stronę zakładki, a we wzorze zmieniłam kolorystykę pisanki. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Kolejna śliczna zakładka, idealna na świąteczne czytanie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Zdecydowanie fajniejszy ten napis, ale i zajączek jest przesłodki;) Bardzo się cieszę, że zabawa tak Cie wciągnęła i sprawia radochę :) widzę, że kilka słów mi umknęło ale ilość jest imponująca:) dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Wiesz, w każdej zabawie można ćwiczyć szare komórki - żeby zabawa była ciekawsza, ale nie zawsze są ku temu chęci. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Magiczny Świat Krzyżyków - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Cudowna zakładka. Uroczy haft z zajączkiem trzymającym pisankę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Splociku! Ja Ci te zakładki chyba podkradnę 🙈 no boskie są! Pozdrawiam wiosennie 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeanette - dziękuję :)
      Z zakładkami byłby mały problem, ale pomysł możesz podkraść. :)))
      Przyjemnego haftowania. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Świetnie sobie poradziłaś z tą rozsypanką. I udało Ci się połączyć to z zakładką. Zajączek piękny i fajny pomysł na dodatek gałązki bazi. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię Twoje zakładki, są dopracowane i każda z innym napisem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leacathy - dziękuję :)
      Nie każda ma inny napis, są napisy powtarzające się, szczególnie w zakładkach wcześniej wykonanych.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Splociku bardzo ładna zakładaczka, Dopracowana. Super

    OdpowiedzUsuń