czwartek, 9 kwietnia 2009

Mazurek, mazureczek... smaczny



Wielkanocne Święta tuż, tuż, więc pora na mazurki.

Przepisów na mazurki mam w swoich zasobach gazetowych i książkowych sporo, ale szczególnie upodobałam  sobie jeden ze spisanych dawno temu od koleżanki, której już nie ma.

Mazurek (przepis od... Przyjaciółki)
Składniki:
- 30 dag mąki,
- 15 dag margaryny lub masła,
- 10 dag cukru pudru,
- 2 jajka,
- pół łyżeczki proszku do pieczenia,
- dżem słodko-kwaśny (wiśniowy, porzeczkowy lub aroniowy),
- bakalie (orzechy, suszone śliwki, figi, rodzynki, migdały),
- polewa czekoladowa.

Wykonanie:
Mąkę z tłuszczem dokładnie posiekać nożem, dodać cukier i jajka. Szybko wyrobić ciasto i odstawić do lodówki na około 45 minut.
Po wyjęciu z lodówki, ciasto podzielić na dwie części i delikatnie rozwałkować formując owale lub prostokąty.
Oba kawałki ułożyć na lekko natłuszczonej blasze. Ciasto nakłuć widelcem, co zapobiegnie tworzeniu się pęcherzyków.
Ciasto piec na złoty kolor w nagrzanym piekarniku (180o C) przez około 30 minut.
Po lekkim ostudzeniu, równomiernie posmarować placki cienką warstwą dżemu.
Następnie jeden z placków posypać dużą ilością posiekanych bakalii.
Drugi placek ułożyć posmarowaną stroną do dołu (do placka z bakaliami).
Teraz polać mazurek rozgrzaną polewą czekoladową, na której (po lekkim ostygnięciu) umieścić dowolną dekorację
Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    gaga1957
    2009/04/11 20:24:14
    Przepis można rzec sentymantalny i pewnie dlatego ulubiony. Wypróbuję napewno. Buziaki.
    -
    xavierra
    2009/04/15 10:27:54
    Mazurek troszkę zmodyfikowałam; dodałam mąkę krupczatkę i szczyptę proszku do pieczenia; zrobiłam dwa w kształcie serca, bo taką miałam formę. Wyszły pięknie, ułożone na serwetkach własnoręcznie przeze mnie zrobionych i były smaczne:)
    -
    splocik
    2009/04/15 21:07:52
    Gaga - zgadza się, powinnam go nazwać "Sentymentalny Mazurek" :)

    Xavierra - no tak, zapomiałam o proszku, zaraz poprawię. Cieszę się, że skorzystałaś z tego przepisu (z małą modyfikacją) z efektem smakowitym :))

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość
    2009/06/13 15:05:22
    Mazurek orzechowy z naturalnym miodem! Coś wspaniałego. Spróbuj - SMACZNEGO.
    -
    splocik
    2009/06/15 14:59:40
    Miły gościu z Rzeszowa - dziękuję bardzo za link. Stronę zapamiętałam i będę na nią zaglądać.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń