wtorek, 12 maja 2015

Nasz zakochany MAJ i wiklinowa szkatułka

W ubiegłym roku, w obu blogach, co tydzień wykonywałam serduszko...

 - szydełkowe:
pierwsze
drugie
trzecie
czwarte
piąte.

 - frywolitkowe:
pierwsze
drugie
trzecie
czwarte
piąte.

Co tydzień też wpisywałam notkę na temat Polskiego Miesiąca Zakochanych - Miesiąca Maja, cytując fragmenty piosenek o Maju i zakochanych.

W tym roku zdecydowałam, że nie będę pisać, ale odwołam się tylko do poprzedniego roku, bo...
... jednak wygląda na to, że wszyscy, zwłaszcza młode, zakochane pary wolą Walentynki i ten jeden, jedyny dzień poświęcić sprawianiu sobie wzajemnie przyjemności, niż robić to przez 30 dni miesiąca maja.
Miesiąc, to tak okropnie dłuuugo i kto by wytrzymał aż przez 30 dni sprawiać radość ukochanej osobie, a niektórzy robią to przez cały rok. :)
Teraz życie toczy się w kosmicznym tempie i wszystko trzeba robić też w takim tempie...
A gdzie czas na marzenia, rozmyślania, wspominania, nawet miłość jest jakaś przyspieszona...
Trudno się dziwić, że zwiększa się ilość rozwodów każdego roku, a pary nieformalne rozchodzą się. Małżeństwa z długim stażem powoli odchodzą do lamusa i tylko wyjątki trwają w dozgonnej miłości.

Któregoś dnia, gdy zaczął się Maj, rozmawialiśmy właśnie o tym, że Miesiąc Zakochanych został zapomniany przez zabiegane pokolenie, a szkoda...
Rozmowa najwyraźniej podsunęła Ktosiowi pomysł na majową niespodziankę i... właśnie moje oczy cieszy widok pięknej szkatułki w kształcie serca.





W środku jest jeden z dukatów szczęścia, który dołączył do naszego zbioru. :)

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Gość:
    2015/05/12 16:54:31
    Śliczna szkatułka! Dobrze, że choć nieliczni w tym pięknym miesiącu są zakochani
    i romantyczni:)))
    -
    fusilla
    2015/05/12 18:49:20
    Trochę Ci tego Twojego KTOSIA zawiszczam! :-)))
    -
    hrabina.ee
    2015/05/12 19:42:46
    Jak zawsze podziwiam wyplatane piękności. Pudełko jest fantastyczne.
    Dla mnie maj jest nadal miesiącem zakochanych, tak, jak kiedyś (jakoś nie mogę się przekonać do walentynek), nigdy jednak nie byłam na tyle romantyczna, żeby cokolwiek w tym miesiącu robić. Na pewno jednak taki prezent - i wszystkie inne - są miłe.
    -
    arla1
    2015/05/13 08:49:49
    Śliczne puzdereczko. Takie romantyczne. Pozdrawiam
    -
    splocik
    2015/05/13 08:59:50
    Miły Gościu - dziękuję w imieniu wykonawcy szkatułki :)
    Kim jesteś? Napisz choć imię swoje :)
    Tak się dziwnie składa, że od lat jesteśmy zakochani przez cały rok, a maj... to taka tradycja na romantyczne dodatki i spacery... :))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/05/13 09:01:21
    Fusilla - oj tam, oj tam... :)))
    Twój też sobie super poczyna - z innymi sprawami. :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/05/13 09:05:40
    Hrabino - dziękuję w imieniu Ktosia i przekażę :)
    Próbowałam tych walentynek, ale jednak to nie to samo, co maj...
    Nigdy nie jest za późno, by zacząć robić sobie drobne prezenty w majowym czasie...
    Do końca maja masz jeszcze trochę dni, może coś wymyślisz i rozpoczniesz swoją tradycję. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/05/13 09:11:22
    Arla1 - dziękuję :)
    Wiesz, trochę romantyczności jeszcze nikomu nie zaszkodziło, a ile przy tym przyjemności... spróbuj. :))
    Maj jest długi i zawsze znajdzie się jakiś dzień sprzyjający...
    Natomiast walentynki, to narzucony jeden dzień i chciał nie chciał trzeba być w tym dniu w dobrym nastroju, a co zrobić, gdy nastroju brak?
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: mięta
    2015/05/13 15:17:19
    Śliczna szkatułka,brawa dla Ktosia. Maj był zawsze miesiącem matur, bzów, słowików i zakochanych. Zgadzam się , że Walentynki jako według mnie wyłącznie komercyjne świeto z za oceanu, zepchnęło znaczenie maja w czeluść zapomnienia a szkoda. Maj zawsze przypomina mi piosenkę ,którą lubiła moja mama: M.Fogga "Maj i róża".
    Ja natomiast lubię :Varius Manx - Maj.Polecam obie i pozdrawiam serdecznie:)
    -
    urszula97
    2015/05/13 18:56:44
    serduszko cudowne, masz rację, "Maj miesiącem zakochanych" poszedł do lamusa, czas biegnie szybciej, nie siedzą młodzi pod bzem , ja bardzo lubiłam i lubię ten miesiąc, chociażby za cudowne kwiaty w tym miesiącu,za zapach, za śliczną zieleń.
    -
    motylek73
    2015/05/13 19:27:19
    Wiesz co,
    wogole w tym calym zabieganiu zapomnamy o najwazniejszych rzeczach - a to sie, niestety, kiedys odbije paskudna czkawka...
    A serduszkowe pudeleczko bardzo mi sie podoba.
    Takie na skarby...
    Motylek
    -
    splocik
    2015/05/13 20:48:47
    Mięta - dziękuję w imieniu Ktosia - przekażę :)
    Masz rację ze skojarzeniami odnośnie maja.
    Chyba cytowałam fragmenty obu piosenek.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/05/13 20:51:12
    Urszula97 - dziękuję :)
    Dziś na spacerze przechodziłam kilka razy obok bzów i nawąchałam się tego cudownego zapachu do woli. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/05/13 20:55:21
    Motylku - dziękuję w imieniu Ktosia - przekażę Twoje zdanie :)
    To prawda, w zabieganiu można zapomnieć o wielu sprawach, ale o dzieciach się nie zapomina i o tej drugiej połowie też nie wolno zapominać i sprawiać choć drobną przyjemność. Miłość trzeba pielęgnować. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    daga313
    2015/05/16 22:09:27
    "Walentynki" powinny trwać przez cały rok :) I tu nie chodzi o prezenty, tylko o wzajemny szacunek do siebie. Szkatułeczka cudowna :)
    -
    splocik
    2015/05/17 14:41:23
    Daga313 - maj to takie wydłużone "Walentynki" z tym, że maj był dużo wcześniej niż pojawiła się ta jednodniówka.
    A szacunek powinniśmy mieć i okazywać nie tylko swoim partnerom życiowym, ale wszystkim, których spotykamy każdego dnia na swojej drodze.
    Za słowa o szkatułce dziękuję i przekażę je wykonawcy tego serduszka.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń