czwartek, 19 listopada 2015

Już czy dopiero zaczynam kartkowanie

W wielu blogach sezon kartkowy w pełni albo zmierza ku końcowi, a ja zaczynam.
To i tak wcześnie, jak na mnie, bo zwykle zaczynałam na początku grudnia.

Za oknem szaro, buro, melancholia krąży nade mną, więc pomyślałam o kartkach, które mogę robić przy sztucznym świetle, bo nie planuję w nich wyszywania ani innych elementów wykonanych igłą.

Przejrzałam swoje zasoby papierowe oraz przydasie otrzymane od forumowych Koleżanek i doszłam do wniosku, że wykorzystam część tego, co w zasobach znalazłam.
Reszta zostanie na przyszły rok.

Siedząc przy wykonywaniu którejś z kolei frywolitkowej gwiazdki/śnieżynki, myślałam jakie mają być tegoroczne kartki.
Doszłam do wniosku, że nie będę robić każdej innej albo (jak to często robiłam) po dwa warianty wykonane według jednego szablonu.
Tym razem są to kartki dwóch rodzajów, które łączy główny element (temat) różniący się tylko kolorem.
Same kartki różnią się między sobą detalami.

Dziś przedstawiam kartki z elementem głównym - tematem: bombka.

Zastanawiałam się, według jakiego klucza je pogrupować i zdecydowałam, że będzie to kolor bombek.

Kartki z bombką pomarańczową



Kartki z bombką fioletową


Kartki z bombką czerwoną


Haftowany obrazek z aniołkami pokażę po najbliższej niedzieli, ponieważ jeszcze nie mam rameczki.

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Dziunia40
    2015/11/19 17:22:39
    Piękne karteczki :)
    -
    hrabina.ee
    2015/11/19 18:13:53
    Śliczne kartki, każdy kolor bombek jest wyrazistym tłem dla tych delikatniejszych, z obrazkiem.
    Podziwiam Cię zawsze za to ręczne wykonanie. Ja już sobie odpuściłam i co roku kupuję kartki - zwykle około 40, bo i wysyłam do PL i rozdaję wśród zaprzyjaźnionych Irlandczyków.
    -
    pkela_1
    2015/11/19 19:22:40
    Twoje karteczki są piękne :) - ja preferuję skromność i prostotę, nie przepadam za nadmiarem ozdóbek na kartkach świątecznych.
    Dotychczas kupowałam gotowe karteczki, a jedyne robione to były z haftem krzyżykowym. Może pora spróbować czegoś nowego? może mnie zachęciłaś?
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Ela
    -
    splocik
    2015/11/19 19:55:33
    Dziunia40 - dziękuję :)
    Miło mi, że wstąpiłaś do mnie i skreśliłaś słówko. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/11/19 20:01:19
    Hrabino - dziękuję :)
    Jak wiesz, zwykle robiłam kartki różne albo po dwie w danym wzorze i zawsze miałam problem, którą komu przeznaczyć.
    Teraz nie będę miała tego problemu, bo będą 2 wzory.
    Póki mogę i mam przydasie, to robię karteczki, a potem SIEE zobaczy... :)))
    Ty, to co innego, Ty masz gromadkę, którą musisz okiełznać, ale może one zaczną Cie wyręczać...
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/11/19 20:06:40
    Pkela_1 - dziękuję :)
    Kiedyś próbowałam zrobić kartkę na bogato, jak to widać u niektórych, ale mi jakoś nie wychodziło, bo też lubię to, co skromne i proste.
    Oczywiście, że zachęcam Cię do wykonania kartek własnoręcznie taką metodą.
    Poczekaj na następną porcję, chyba jeszcze prostszych kartek w wykonaniu.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    motylek73
    2015/11/19 21:22:54
    Bardzo ładne karteczki! Róznią szczegółami, więc i tak kazda JEST inna, szczególna, tym bardziej, ze wykonana własnoręcznie przez Ciebie!
    Motylek
    -
    splocik
    2015/11/19 21:36:43
    Motylku - dziękuję :)
    No tak, nie są dokładnie takie same, ale ogólne podobieństwo jest, a różnica tkwi w szczegółach. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    toja-12
    2015/11/19 21:47:04
    Świetny pomysł miałaś na karteczki. Są piękne!
    Pozdrawiam:)
    -
    fusilla
    2015/11/19 21:57:58
    Czy mówiłam,że zawiszczam talentu?
    -
    splocik
    2015/11/19 22:14:33
    Toja-12 - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/11/19 22:15:20
    Fusilla - a bo to raz??? :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Ninka46
    2015/11/20 02:42:35
    Bardzo ładne choć skromne karteczki, Niby takie same a jakże rozne, ze względu miedzy innymi na kolorystykę tła kolorystykę bombek no i świateczne grafiki. Splociku nie sztuka zrobić ładną kartkę dysponując dużą ilością skrapków i innych gotowych elementow, ale sztuka zrobić coś fajnego prawie z niczego :) Pozdrawiam przed, przed , przed światecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      arla1
      2015/11/20 08:33:19
      Piękne karteczki, bardzo mi się podoba napis Wesołych Świąt. Pomagam mojej córce robić kartki do szkoły, zgapiła bym od Ciebie, ale musi być święty temat. Pozdrawiam gorąco :)
      -
      urszula97
      2015/11/20 08:45:01
      Bardzo piękne, inne , taką miałaś wizję i takie tworzysz, mnie się podobają.
      -
      ABA
      2015/11/20 09:54:40
      Splociku ja już od kilku lat robię tzw. serie. Czyli ten sam obrazek na różnych tłach, lub zmiana koloru nitki. Słuszną obrałaś drogę. Karteczki niby takie same, a kolorek bombki zdecydowanie różni te kartki pozytywnie. Dobrze, ze karteczki są skromniejsze, bo ja też takie lubię.
      cmoki Barbara
      -
      skrawek tęczy
      2015/11/20 13:05:22
      Cudne te karteczki. Podziwiam !!!
      Serdecznie i gorąco pozdrawiam:)
      -
      splocik
      2015/11/20 15:02:42
      Ninko - dziękuję :)
      Z gotowych skrapków wykorzystałam jedynie listki i śnieżynki, ale gdybym ich nie miała, to pewnie zrobiłabym metodą wycinania nożyczkami albo wymyśliłabym coś innego. :)
      Stempelki wydrukowałam ze znalezionych w sieci.
      Często robię coś prawie z niczego, bo lubię takie wyzwania, no i staram się wykorzystać to, co mam "pod ręką".
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2015/11/20 15:18:52
      Arla1 - dziękuję :)
      Moje kartki są skromne i proste w wykonaniu - pokazuję, że w prosty sposób można coś fajnego zrobić. A bombkę można wyciąć z kartki z określonym tematem.
      Może następne kartki podsuną Ci pomysł.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2015/11/20 15:21:10
      Urszula97 - dziękuję :)
      Masz rację, taki miałam pomysł w danym dniu, dziś wymyśliłam coś innego, ale to w jednym z następnych wpisów pokażę.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2015/11/20 15:27:47
      ABA - dziękuję :)
      Podziwiam Twoje serie matematyczne, które wcale skromnie nie wyglądają.
      Haft matematyczny jest bogaty sam w sobie, a do tego odpowiednia oprawa i wiadomo...
      Ja w tm roku nie przygotowałam żadnego haftu pod kątem kartek, z przyczyn różnych.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2015/11/20 15:28:39
      Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      daga313
      2015/11/20 18:01:05
      Uważam, że w sam raz zaczęłaś :) Przepiękne karteczki :)
      -
      splocik
      2015/11/20 18:26:38
      Daga313 - dziękuję :)
      Pierwszy raz coś mi się uda zrobić przed czasem. :)))
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Myśli pisane
      2015/11/20 19:12:25
      Prześliczne karteczki.
      -
      splocik
      2015/11/20 20:04:46
      Myśli pisane - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń