poniedziałek, 9 listopada 2015

Obrazek prawie skończony i... ciekawostki

Jeden obrazek już rozpoznany...
Jeszcze tylko trochę kreseczek wyszyć i będzie gotowy.
Teraz wygląda jak rozmazane plamy, a kreseczki mają dodać właśnie tej wyrazistości.
Kreseczki to, jak wisienka na torcie, jak kropka postawiona nad i... :)
Można nie lubić kreskowania (ja czasami nie lubię), ale bez kreseczek sie nie da.

Przy takich plamach, nawet gdy bardzo nie lubi się kreskowania, aż chce się postawić kolejną kreseczkę, bo dopiero po niej wyłania się to, co przyciąga wzrok.


A teraz kolejne odsłony drugiego obrazka.
Czy teraz da się rozpoznać, co będzie przedstawiał?



Przy okazji pokażę, jak zaczynam haftowanie - ktoś kiedyś mnie o to pytał.
Dawno, dawno temu, gdy byłam małą dziewczynką robiłam supełki i po lewek stronie haftowanki było mnóstwo grudek, ale wraz z wiekiem i doświadczeniem zaczęłam sobie radzić z tymi końcami nitek na początku i końcu wyszywania daną nitkę.

Zaczynając nową nitkę, zostawiam po lewej stronie robótki koniuszek, który przytwierdzam pętlą przy wykonywaniu ściegu.


Przy szyciu następnych ściegów staram się obszyć ten koniuszek nitki, a gdy kończę wyszywać dany fragment igłę wraz z nitką przeciągam pod kilkoma ściegami wyszytej części.


Gdy mam fragment wyszyty, to rozpoczynam wyszywanie nową nitką tak, jak kończyłam wyszywać, czyi wprowadzam nitkę pod kilka istniejących już ściegów.


Teraz mogę wykonać po prawej stronie pierwszy krzyżyk przytrzymując koniuszek nitki, by przy zaciąganiu krzyżyka nie wyciągnąć nowo wprowadzonej nitki.


Skoro jestem przy ciekawostkach, to jeszcze jedna.
Kiedyś nawet nie pomyślałam, że można do jednej igły "włączyć" dwa różne kolory, by uzyskać efekt pośredni we fragmencie wzoru. Ten myk stosuję już od jakiegoś czasu tam, gdzie wymaga tego wzór albo tam, gdzie chcę uzyskać efekt przenikania się koloru.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    motylek73
    2015/11/09 17:43:57
    O, aniołki! I zapowiadają się uroczo - to widać nawet bez czarnych kreseczek.
    A ja właśnie przypomniałam sobie, ze kilka lat temu planowałam wyszyć obrezek z aniołkami - jeden z tycg projektów nigdyniezrealizowanych...
    Pozdrawiam serdecznie,
    Motylek
    -
    urszula97
    2015/11/09 19:16:12
    pierwszy obrazek słodki a drugi ? renifer? nie wiem. Splociku ,człowiek się całe życie uczy, pozdrawiam deszczowo.
    -
    ABA
    2015/11/09 20:24:24
    Splociku pięknie wychodzi obrazek z aniołkami. Drugi - nie mam pojęcia co będzie wyhaftowane. Czekam do końca.
    Serdecznie pozdrawiam
    -
    splocik
    2015/11/10 08:16:31
    Motylku - ten obrazek spodobał mi się już bardzo dawno, ale jak wiele obrazków musiał poczekać na swój czas. Często tak mam, że coś mi się spodoba i gdy nie zacznę od razu, to potem czeka na realizację nawet kilka lat. Widać wszystko ma swój czas i miejsce.
    Może moja haftowanka zmobilizuję Ciebie do zrealizowania tego niezrealizowanego. :))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/11/10 08:20:28
    Urszula97 - dziękuję :) Obrazek z kreseczkami nabiera wyrazu i już niebawem będzie skończony.
    Drugiemu jeszcze trochę brakuje, ale więcej odsłon nie będzie, ponieważ rozszyfrowanie stałoby się zbyt proste. :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/11/10 08:21:18
    ABA - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    skrawek tęczy
    2015/11/10 09:46:32
    Aniołeczki już wyglądają ślicznie, a jeśli chodzi o drugi obrazek, to wygląda jak różki, może reniferka? Pozdrawiam gorąco:)
    -
    danfi1
    2015/11/10 11:39:30
    Splociku, hafcik z aniołkami będzie uroczy. Z niecierpliwością czekam aż pokażesz dokończony drugi obrazek, bo nie mam pojęcia co to będzie tym razem. Pozdrawiam serdecznie :-)
    -
    splocik
    2015/11/10 15:04:42
    Skrawku tęczy - dziękuję :)
    Aniołki teraz są jak za mgłą, ale po kreskowaniu, zapewniam, będą wyraźniejsze. :))
    Jak pisałam, nie będzie już więcej odsłon podpowiadających, więc każdy pomysł można tu zapisać, nawet gdyby było ich kilka :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/11/10 15:07:36
    Danfi1 - dziękuję :)
    Jeśli wpadnie Ci jakiś pomysł do głowy, to możesz go tu zapisać - dopóki nie pokażę skończonego hafciku. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń