sobota, 25 kwietnia 2020

Kwietniowe przysłowie nr 2 i moja interpretacja

Przypomnę, że w zabawie Rękodzieło i przysłowia, przedstawiłam na kwiecień takie oto dwa przysłowia:
1. Zając nie zginie, jeżeli pozostanie w swej gęstwinie. 
2. Nadzieja jest kotwicą świata.

O pierwszym przysłowiu napisałam wcześniej, a teraz zajmę się przysłowiem drugim.

W moich zasobach znalazłam schemat przedstawiony dawno temu, (jeszcze na bloxie) przez blogową koleżankę Nerulę (magiakrzyzykow).
Schemat bardzo przypasował mi do tego przysłowia ze względu na kotwicę, ale także dlatego, że jest również koło ratunkowe.

Pewnie w innej sytuacji moja słowna interpretacja byłaby zupełnie inna, ale w obecnych warunkach nie może być inaczej.
Mamy trudny czas, a przysłowiowa nadzieją jest kotwicą, która pozwoli nam utrzymać się w zdrowiu i nie pozwoli "odpłynąć" z wirusem, dodatkowo otrzymamy koło ratunkowe, dające nadzieję... na ocalenie, na zwalczenie tego małego drania.

W schemacie był mały błąd, ale haftując naprawiłam go.


Koło ratunkowe wygląda realistycznie, jakby było wypukłe.


Jeszcze nie wiem, jak zagospodaruję ten haft.
Początkowo myślałam o podarowaniu go osobie, która kocha żeglowanie.
Haft byłby naszyty na żeglarską torbę lub worek.
Jednak pomysł może jeszcze zmienić się, zanim trafi w ręce żeglarza.

Zabawa Rękodzieło i przysłowia trwa - zapraszam :)


Prace Uczestniczek zabawy do zadania kwietniowego można oglądać TUTAJ.

12 komentarzy:

  1. Piękna kotwica.Trafilas super w przyslowie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne i mądre przysłowie. I wspaniały haft do niego dobrałaś, Splociku.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Slociku haft jest cudny, niby kolorowy ale te kolorki bardzo stonowane. I interpretacja świetna w sam raz na czasie .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Kolorki dobierałam sama, bo schemat choć kolorowy, to legendy kolorów nie miał.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Śliczny haft!
    Wakacyjny taki... chętnie nad morze bym się wybrała...
    Takie koło ratunkowe teraz bardzo jest potrzebne nam wszystkim...
    serdeczności posyłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - dziękuję :)
      To właśnie elementy haftu podsunęły mi pomysł na taką interpretację przysłowia.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Śliczny hafcik!!! Z przysłowiem to strzał w dziesiątkę.
    Pozdrawiam i zdrówka życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny haft i za pewne pięknie go wykorzystasz:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu dziękuję :)
      Zapewne pomysł wpadnie, jak zwykle, w odpowiednim momencie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń