środa, 1 kwietnia 2020

Rękodzieło i przysłowia - kwiecień

Mam nadzieję, że macie się dobrze w tym trudnym czasie.
Miesiąc marzec za nami i miejmy nadzieję, że przed nami niewiele trudnych dni.
A żeby mniej myśleć o zawirowaniach, możemy zająć się robótkami "na temat..."
Życzę, by czas oczekiwania na koniec korony, upływał Wam spokojnie i w zdrowiu... z robótką w ręku, bawiąc się w różnych zabawach, między innymi w... Rękodzieło i przysłowia.

Kwiecień plecień, bo przeplata - trochę zimy trochę lata, pół wiosenny, pół zimowy, nie każdemu bywa zdrowy.
Tak brzmi pełne przysłowie o kwietniu pletniu.
Jednak nie to przysłowie zaplanowałam na kwiecień.

W kwietniu wszędzie będą mnożyć się świąteczne zajączki, więc i u mnie w przysłowiu pojawił się zajączek, co ułatwi łączenie różnych zabaw przy nadmiarze pracy związanej ze Świętami.

Martwi nas sytuacja z wirusem i nurtują pytania: jak to przetrwać, jak się uchronić, kiedy będzie normalnie?
Wszyscy patrzymy z nadzieją, że ta sytuacja potrwa krótko i znów będziemy mogli uśmiechać się do siebie bez maseczek i usiąść w kawiarni przy jednym stoliku lub w parku na ławeczce.
Natrafiłam na przysłowie związane z nadzieją i nie ukrywam, że ciekawa jestem Waszej interpretacji o ile ktoś wybierze to przysłowie.
Sama jeszcze nie mam pomysłu na interpretację tego przysłowia, ale pomysły zwykle wpadają znienacka, więc pewnie coś powstanie.

Tymczasem, proponuję na KWIECIEŃ takie oto przysłowia:
1. Zając nie zginie, jeżeli pozostanie w swej gęstwinie. 
2. Nadzieja jest kotwicą świata.

Życzę (mimo wszystko) przyjemnej zabawy. :)

Zabawa "Rękodzieło i przysłowia" trwa. 
 
Wszystko na temat zabawy napisałam TUTAJ. Zapraszam :)


TUTAJ  jest zadanie 1 - styczniowe i efekty prac.
TUTAJ  jest zadanie 2 - lutowe i efekty prac.
TUTAJ  jest zadanie 3 - marcowe i efekty prac.

"W dobrej kompanii godzin nie rachują", więc dołącz do kompanii i baw się dobrze. :)))

Efekty prac do zadania nr 4 widać poniżej, a o skojarzeniach z przysłowiami poczytacie w blogach - linki nad poszczególnymi fotkami.

1. Haft i Patchwork

2. Czarna dama
- przysłowie nr 1

- przysłowie nr 2

3. Urszula97
- przysłowie nr 1

- przysłowie nr 2

4. Anna Iwańska

5. Renata 

6. Carpediem30

7. Ewa 

8. Evi

9.  Primitive Moon
 
10. Mięta 
 
11. Ja Splocik

- przysłowie nr 1


- przysłowie nr 2



30 komentarzy:

  1. Splociku :)
    Odpowiedzi na pytania związane z obecną sytuacją przyniesie czas, bo nikt nie jest w stanie przewidzieć przyszłości (mimo różnych badań i analiz).
    A my nie dajmy się zarazić i nie dajmy się pokonać czarnym myślom.
    Chociaż to nie będzie łatwe w czasie świąt, które będą "obchodzone zdalnie", ale to jedyne rozsądne wyjście.

    Wybrane na kwiecień przysłowia są krańcowo różne w interpretacji. To z zajączkiem jest łatwe, ale drugie to już wyższa szkoła jazdy. Nie wiem, czy uda mi się cokolwiek wykrzesać umysłowo. Chociaż nie ukrywam, że właśnie ze względu na trudność to przysłowie mocno kusi.

    Nie byłam w stanie zrealizować swoich wszystkich zadań marcowych w zabawach (całkowicie poległam w kościach i pozytywniku).
    Natomiast w Twojej zabawie dopiero wczoraj trafiłam na wzór, który pasuje do przysłowia marcowego, więc zaczęłam i mam nadzieję skończyć szybko.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - niewątpliwie masz rację, że na pytania uzyskamy odpowiedź dopiero po wszystkim.
      Święta będą trudne, ale mamy chociaż kontakt medialny.
      W latach wojny było to trudniejsze.

      Celowo wybrałam przysłowie z zajączkiem, jako łatwiejsze.
      Drugie przysłowie może nie jest najłatwiejsze, ale mnie zaintrygowało słowami "nadzieja" i "kotwica".
      Mam nadzieję, że to właśnie przysłowie przysporzy sporo zabawy.
      Spokojnie wykonuj pracę z zadania marcowego, wszak wiesz, że po Twojej informacji o wykonaniu pracy, ja dodam fotkę i link do odpowiedniego wpisu.
      Trzymajmy się i nie dajmy się...
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Przysłowia fajne i takie "na czasie". Pierwsze łatwe nad drugim trzeba trochę pomyśleć, ale na pewno fajne prace powstaną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna damo - staram się różnicować trudności przysłów, choć nie zawsze mi to wyjdzie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Buu.Będzie pierwsze .Drugie jakoś nie mogę zaskoczyć. Lubię robić rzeczy praktyczne.Pierwsze juz wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - nie trzeba interpretować obu przysłów, po to jest możliwość wyboru.
      Dwa przysłowia mogą interpretować te osoby, które chcą.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Evi - zatem, czekam na efekt. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. o fajne przysłowia, myślę że coś się wymyśli, to drugie z kotwicą mi się podoba i coś mi świta :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - cieszę się, że przysłowia podobają się.
      Czekam na piękne prace. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. No to jest ale tylko pierwsze przysłowie :-
      https://iwanna59.blogspot.com/2020/04/zajac-w-gestwinie-tulipanow.html

      Usuń
    3. Aniu - dziękuję za informację:)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Splociku, podobno nadzieja umiera ostatnia...
    Niestety tak szybko to "normalne" nie wroci. I nie chodzi mi o straszenie, ale o to, zeby za szybko nie popasc w przygnebienie. Trzeba sie przygotowac psychiczne ze to jednak potrwa.
    Ja juz drugi "koronowy" sweter mam na drutach, troche z opoznieniem, ale pojawi sie tez i na blogu.
    Pozdrwiam Cie najserdeczniej!
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - nawet jest tak brzmiące przysłowie: "Nadzieja umiera ostatnia", ale wolałam dać przysłowie, które ma coś pozytywnego.
      Trudne zadanie przed nami, by ustawić swoją psychikę na pozytywne myślenie.
      Dobrze, że na blogach możemy się wspierać.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Jak zawsze ciekawe przysłowia wybrałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wybrałam pierwsze przysłowie, moja praca jest tu:
    https://haftipatchwork.blogspot.com/2020/04/zajac-czy-krolik.html
    Serdecznie pozdrawiam w tych trudnych czasach i życzę zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - dziękuję za informację. :)
      Twój link i fotkę dodałam do wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Moja interpretacja przysłowia, choć nie wiem czy taka może byc?
    http://misiowyzakatek.blogspot.com/2020/04/nadzieja.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna damo - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Nie byłam pewna czy coś mi sie uda przygotować, ale coś mam i widzę, że maseczki też byłyby ok;)
    https://reanja1.blogspot.com/2020/04/nadganiam-zabwy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Moja praca też już jest :)
    http://30carpediem30.blogspot.com/2020/04/rekodzieo-i-przysowia-kwecien.html
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Carpediem - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Splociku, tutaj jest moja interpretacja przysłowia :)
    https://www.bibliotekarekodziela.pl/2020/04/rekodzieo-i-przysowia-kwiecien.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. A tutaj moje drugie przysłowie:
    https://misiowyzakatek.blogspot.com/2020/04/goscinne-wystepy-u-swirkow.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna damo - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. zajączek :) https://evipassjonatka.blogspot.com/2020/04/zabawy-kwietniowe.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evi - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń