wtorek, 19 grudnia 2023

Anagramy i rękodzieło - grudzień i całość

Przyznam, że grudniowe wytyczne, które podała Renia w zabawie Anagramy i rękodzieło, narobiły mi trochę zamieszania i nie chodzi o rozsypankę, ale o pozostałe wytyczne.
Motyw bombkowy już wyszyłam na kilku zakładkach.
Miałam problem z wyszukaniem i dobraniem motywu, który grałby z pozostałymi wytycznymi, ale... wyjaśni się przy końcu wpisu.

Na początek wytyczne.

- rozsypanka z tytułu książki Aleksandry Rak - Bieszczadzka kolęda i tu prezent od Reni - gotowy tytuł książki.

ZZZAAAKKSCEĘIOBDDL

- litery J i/lub I
- kolor - złoty srebrny
- motyw - bombka.

Z rozsypanki powstało trochę wyrazów...

A
Abel, abizol, Ada, Adela, Aida, Akaba, akces, Ala, Alaska, albo, ale, Aleks, alka, Alkaid, aloes, asceza, Asia, Aza, azalia, 

B
baca, baczki, badacz, badaczka, bak, bakalie, bal, balia, Balzac, Basia, bazie, becik, beczka, beksa, bela, Belka, Beskid, Beskidzka, będzie, bicz, bieda, biedaczka, biedak, biel, Bielsko, bila, bios, blask, blaszka, blisko, bloczek, blok, blokada, bodzie, bodziec, bok, boks, Bolek, boli, Bosacka, bosak, boska, 

C
cal, cedzak, cedzi, cel, cela, ciek, cios, cis, ciska, cisza, Czad, czad, czadzi, czas, czasza, czaszka, czekali, czeki, czekolada, czesali, czeski, czeszę, czkali, 

D
dal, daleki, daleko, dalia, dbacie, Dedal, deko, deska, deszcz, diabelska, dioda, doba, Doda, doleci, Dolsk, dziabka, dziad, dziadek, dzicz, dziczka, dzida, dziecko, dzielę, dzik, dzika, dziobak, 

E
Ela, Elba, Eliza, Elka, Elza, 

I
Ida, idea, idę, idol, Ikea, Izabela, izba, Izolda, 

K
kabaczek, kabel, kabza, kac, kaczka, kadzi, kadzie, kakao, kalka, kalosze, kasa, Kasia, kasza, kaszak, kaszka, kazali, Kazia, Kazik, keks, kęs, kiesa, kiszka, klęska, klisza, klocki, klosz, kobza, koc, kocię, kok, koks, kolęda, kos, kosa, kosi, kosz, koza, kozaczki, Kozak, kozica, kozik, 

L
laba, lada, ladaco, lak, las, laska, lebioda, leci, lek, lekka, leszcz, lęk, lico, liczba, liczę, Lidka, lis, liszka, lizak, lizeska,

O
oaza, obcas, obciska, obelisk, obiad, obie, obieca, oblecisz, obleka, oblicze, obsada, obsadka, ocieka, ociekacz, oczka, odblask, oddasz, odleci, okaz, oklaski, Olek, Osaka, osiedla, oszczędzi, 

S
Saba, sake, sala, sędzia, sęk, sękacz, sieczka, siekacz, się, skaczę, skala, skald, skaza, Skiba, skibka, skobel, skoczek, skoki, sobie, soki, szabla, szakal, szala, szalik, szczeka, szczęk, szczęka, szelki, szlak, szok, 

Z
zabiela, zaciek, zacieka, zaczadzi, zadek, zadęcie, zakalec, zakasa, zakaz, zaklęcie, zakole, zakos, zaleci, zaliczka, zasada, zasadzka, zasiedzę, zaskoczę, zaskok, zbacza, zbada, zbocze, zdobi, zeskok, zęba, ziele, zielsko, zięba, zleci, zlicza, zodiak, Zosia.

I to by było na tyle, jeśli chodzi o wyrazy, więcej mi nie wpadło do głowy. 

A oto reszta wytycznych "zamkniętych" w zakładce:

- z anagramów - liczę krzyżyki w schemacie haftując obie strony zakładki, choć po drugiej stronie krzyżyków nie ma, ale są literki i tu tez trzeba liczyć kratki w kanwie, 
- litera J - gałązka jodły, na której wiszą bombki, zaś I - to igiełki jodły oraz to, że do haftowania nieodzowna jest igła,  
- kolor - złoty - to kokardka na gałązce jodły, zaś srebrne są gwiazdeczki, 
- motyw - bombka - jest ich nawet trzy, a czwarta ukryła się w słowie. 

I tak oto wszystkie wytyczne grudniowe udało się zebrać w jednej zakładce. 


I tradycyjnie już - myśl krążąca po głowie w czasie haftowania tej zakładki.


Na zbliżeniu widać gałązki choinkowe z igiełkami oraz złotą kokardkę.
Wyszyłam ją nićmi, które używałam do haftu matematycznego.


Tu widać srebrne gwiazdeczki, wyszyte także nićmi, które stosowałam do haftu matematycznego.


Spojrzenie na wprost.
Wzór, który wpadł mi w oko nie miał schematu, były tam tak zawieszone bombki, mające inne wzorki w miejscu, gdzie ja zastosowałam paseczek.
Gałązki i kokarda też były inne, ale skorzystałam z fotki jako inspiracji układu bombek, ponieważ spodobało mi się to zawieszenie ich w zmniejszającej się wielkości.
Dodałam na koniec malutką bombeczkę w kształcie łezki.
 

Bombki są delikatne, ale też są magiczne podobnie jak książki, stąd taka myśl przyszła mi do głowy.


Obie strony na jednej fotce.


Zakładka leci do zabawy u Reni


Podsumowując..., przez cały rok wykonałam 12 zakładek w tej zabawie, zawierając w nich każdorazowo wszystkie wytyczne postawione przez Renię w kolejnych miesiącach, jak również wyrazy z anagramów.

Reniu - bardzo dziękuje Ci za zorganizowanie i prowadzenie zabawy - dla mnie była to wielka przyjemność. 
Była to dla mnie wspaniała zabawa, w której sama sobie dodatkowo narzuciłam wykorzystywanie wszystkich wytycznych do wykonania jednej zakładki w danym zadaniu.

Tak prezentuje się zbiór zakładek wykonanych w ramach tej zabawy.  


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :)

14 komentarzy:

  1. Gratuluję słówek i wykorzystania wszystkich wytycznych, ta zakładka naprawdę magiczna i najpiękniejsza, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zakładki stworzyłaś, splociku. Ja też się w niej wspaniale bawiłam, a jaka świetna gimnastyka umysłu przy układaniu anagramów :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu - dziękuję :)
      Masz rację - gimnastyka dla umysłu była niesamowita. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Fajne te Twoje zakładki, podobają mi się tez te sentencje które wymyślasz na odwrocie. Ta ostatnia z bombami też jest świetna!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Już tak mam, że podczas haftowania albo słucham audiobooków albo myślę o różnych sprawach i często pojawiają się myśli związane także z haftem.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. No i pięknie;) gdyby było za prosto to byś się nudziła Splociku, a tak mam okazję zachwycać się i pracą i Twoją kreatywnością. Podziwiam Cię że w każdym miesiącu wykorzystywałaś wszystkie wytyczne. Dziękuje za udział w zabawie przez cały rok i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Sama sobie utrudniłam zadania, ale bez tego zabawa była przednia i za nią ja Tobie dziękuję. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Wspaniała zakładka i cudne hafciki:)

    OdpowiedzUsuń