niedziela, 3 grudnia 2023

Zima przyszła...

Przyszła Biała Pani, tylko pytanie na jak długo?
W mojej okolicy przyszła dwa dni temu, zgodnie z terminem astronomicznym. 
Zasypała i zmroziła (w nocy -10 st.), w dzień od rana (-11 st.), później nieco mniej.
Wczoraj było podobnie w nocy, ale w dzień było ciut lepiej.
Mnie to nie cieszy, bo nie lubię jak jest zimno, za to zimowa sceneria podoba mi się, najbardziej przez okno albo na fotkach.

A skoro mowa o fotkach, to kilka migawek ze spaceru...










Przydarzył się niedaleki wyjazd, więc kilka ujęć z drogi - pięknie pobielone mrozem drzewa.




Jeszcze wypad na działkę, by ptaszkom uzupełnić stołówkę.


W tym roku Ktosiu wymienił starą, mocno sfatygowaną ptasią stołówką na nową.


Wrzosowiska pod pierzynką.  


Budleja karłowa ma solidnie przykryte korzonki, a gałązki będę przycinać wiosną.


Przycięty cyprysik, wygląda, jak drzewko w donicy.


Tuje przycięte w chmurki, które wyglądają jak w beretach.


Kulka bukszpanu w czapce.

Sosna przycięta i obniżona.


Wiem, że w innych rejonach śniegu jest dużo więcej, ale jak dla mnie to co tu mamy, to wystarczy.
 
Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

24 komentarze:

  1. Bardzo ładne zdjęcia. :) U nas drugą dobę bez przerwy sypie śnieg, co za dużo to już nie cieszy....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu - dziękuję :)
      Trochę u nasz dosypało, ale niewiele.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Pieknie u Ciebie (ale gdzie to jest ? ) Pozdrawiam Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga - dziękuję :)
      W tej cieplejszej części. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Dziękuję za możliwość podziwiania zimy ... na fotkach. Jak dla mnie - potrzeba zimowej całkowicie zaspokojona!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - podziwiaj i zaspokajaj, a niebawem i u Ciebie tak będzie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Piekne widoki, u nas drzewa uginają się pod ciężarem śniegu.Drzewka ślicznie przycięte jak w Pocztdamie.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      W Poczdamie nie byłam, ale dobrze wiedzieć, że podobnie. :)))
      Przycinaniem zajmuje się Ktosiu. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Jakby nie patrzeć, Pani Zima ma swoje uroki! U mnie tak samo, jak u Ciebie. Mrozik umiarkowany, śniegu za dużo nie ma, czego chcieć więcej? Chyba, że wiosny :-)))
    Serdeczności ślę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilo - u Ciebie często jest więcej białego niż u mnie :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Pięknie, do nas też tą Biała Pani zawitała. Najbardziej cieszą się dzieci. Drzewa pięknie się tym puchem otuliły. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paniuśko - dzieci najbardziej cieszą się z zimowych zabaw na śniegu :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Piękna ta zima na Twoich fotografiach! Z tej bieli najbardziej cieszą się dzieci, ale i nasze oczy cieszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogusławo - dziękuję :)
      To prawda, dzieci cieszą się najbardziej. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Zima ze śniegiem ma swój bajkowy urok i takie są Twoje fotki. U mnie więcej śniegu ale mniej mrozu. Serdecznie pozdrawiam Bożena z handmadeboni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożeno - dziękuję :)
      Starałam się uchwycić to, co piękne w zimowej scenerii.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Piękna ta zima na Twoich fotografiach. U nas też jest potężna. Śniegu napadało tak, że chodząc z psami muszę przecierać ścieżki, którymi dawniej wędrowałam. Niezawodne okazały się stuptuty górskie pod kolana, które nakładam i nic mi się nie sypie do butów. Z kolei już po przedeptanych ścieżkach chodzi się bardzo ciężko, bo nogi się ślizgają, dlatego "uzbroiłam" się w kije i jest znacznie łatwiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonino - dziękuję :)
      Mam to szczęście, że u mnie nie ma tyle śniegu, co u Ciebie, chociaż był taki rok że było go po kolana.
      Dobrze, że znalazłaś sposób na wychodzenie z psami. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Pięknie posypało i zdjęcia świetne takie śnieżne:) U nas też posypało trochę. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      U mnie dzisiaj trochę ubyło śniegu, bo temp. bliższa zeru.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Na zdjęciach piękna zima. Jestem zimą urodzona , bardzo lubię . U nas już odtajało. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewko - dziękuję :)
      Ja też urodzona w zimie, ale lubię ją na fotkach lub przez okno. :)
      U mnie też te widoki, to już wspomnienie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Hehe, u nas mimo, że od dwóch dni są plusowe temperatury (plus 5!), to igloo synka nadal się trzyma, a i w ogrodzie zostało całkiem sporo jeszcze śniegu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leacathy - u mnie po śniegu nie ma śladu i aktualnie pada deszcz :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń