sobota, 24 sierpnia 2024

Coś prostego - szybkie ciastka

Na początku sierpnia dojrzewały jeszcze późniejsze odmiany borówek.
Nie było ich zbyt dużo, by zrobić dżemy, jak parę lat temu, bo krzaczki młode i dodatkowo nieładnie potraktowane przez wiosenny mróz.
Jednak wystarczyło, by sukcesywnie raczyć się nimi dodając je do lodów lub do szybkich ciastek.

Szybkie ciastka

Te szybkie ciastka, to właśnie coś, co jest najprostsze na świecie.
Wystarczy zakupić gotowe ciasto francuskie i mieć owoce.

W tym przypadku płat ciasta podzieliłam na 8 kwadratów, na każdy nałożyłam borówki obtoczone mączką ziemniaczaną. 
Boki zlepiłam i wykonałam niewielkie nacięcia. 
Piekłam w temp 200 st. C do zrumienienia (ok 15 min.), a po przestudzeniu posypałam cukrem pudrem i gotowe. 
Proste?


W tym przypadku, płat ciasta francuskiego podzieliłam na kwadraty (8 szt.), borówki, jak wyżej, obtoczyłam mączką ziemniaczaną.
Po złożeniu w trójkąt, ciasto skleiłam dociskając boki widelcem, zrobiłam nacięcia i piekłam w 180 st. C przez ok. 20-25 min. do zrumienienia.
Zrobiłam ciut za duże nacięcia i trochę soku wydostało się na zewnątrz, ale ciastka smaku nie utraciły. 
Po lekkim przestudzeniu posypałam ciastka cukrem pudrem i gotowe
Proste?
 

Innym razem dodałam twarożek.
Płat ciasta francuskiego podzieliłam na mniejsze kwadraty - wyszło 12.
Na środku każdego kwadratu nałożyłam cienką warstwę twarożku zmieszanego z odrobiną śmietany (na oko) by konsystencja nie była zbyt rzadka i cukru wanilinowego.
Na twarożku poukładałam borówki - na jednych ciastkach więcej...

na innych mniej.


Piekłam w temp. 200 st. C przez ok 15-20 min - do lekkiego zrumienienia.
Po lekkim przestudzeniu posypałam cukrem pudrem i gotowe.
Proste?

Takie ciastka są smaczne również ze śliwkami pociętymi w cienkie ósemki, ale pewnie sprawdzą się z innymi owocami.

Smacznego!

Wysyłam te bardzo proste ciastka do zabawy u Reni

Banerki zabawy, a TUTAJ jej zasady. 


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

20 komentarzy:

  1. Pyszności, ciasto francuskie i na słono i na słodko wychodzi, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Na słono jeszcze nie stosowałam, ale to przede mną. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Wyglądają mega smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu - dziękuję :)
      Takie były i szybko znikały. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Całkiem się dzisiaj przekonałam do cista francuskiego. Faktycznie szybkie ciastka, trzeba tylko mieć to ciasto i owoce jakiekolwiek. Dzięki za przepis.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Jak raz zrobisz, to będziesz robić to częściej. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Proste, szybkie i bardzo smaczne- sama często piekę podobne, z morelą i serem smakują wybornie:) Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowicie u Ciebie, splociku :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie przepisy to ja lubię -pychotka !Jutro kupuję ciasto francuskie i owoce.Dziekuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżusiu - dziękuję :)
      Smacznego :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. I jakie wspaniałe wariacie ciastkowe -no nie pomyślałam o takiej z twarożkiem ;) ach jak smacznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beato - dziękuję :)
      Może być też twarożek z cynamonem, bez owoców. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Ale mi narobiłaś ochoty na takie ciastka. Bardzo lubię ciasto francuskie, zwłaszcza z owocami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - cieszę się i życzę smacznego :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Borówki uwielbiam i te ostatnie ciasteczka z twarożkiem brzmią dla mnie najciekawiej i najsmaczniej :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leacathy - wszystkie są smaczne, ale fakt, te z twarożkiem są bardziejsze. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń