niedziela, 11 sierpnia 2024

Do sierpniowego cytatu - maczki

Nie wyszywam w tym roku zakładek, ale wyszywam rzeczy takie jak: obrazki, litery, kwiaty i inne drobne motywy do zabaw, od czasu do czasu powstają zakładki frywolitkowe. 

Moje haftowanie, bez względu na tematykę wpisuje się w słowa cytatu, który zaproponowałam w sierpniu, obok przysłowia, w zabawie Rękodzieło i przysłowia albo...2

Przypomnę wytyczne zabawy na miesiąc sierpień...

1. Przysłowie
Lepiej dzień pomyśleć, niż cały tydzień bezcelowo pracować.

2. Cytat
"Kochaj to, co robisz i rób to, co kochasz. Pasja jest kluczem otwierającym drzwi do radości i dostatku". - David Cuschieri

Słowa pierwszego zdania cytatu: "Kochaj to, co robisz i rób to, co kochasz", najbardziej mi tu pasują.
Kocham haft krzyżykowy, a dawniej lubiłam haft płaski, był też haft Richelieu i sporo haftowałam matematycznie.
Jednak haft krzyżykowy jest mi najbliższy. 

Kocham również druty, ale nimi macham coraz rzadziej, bo ręce odmawiają pracy z tymi narzędziami.
Kocham też szydełko, ale wykorzystuję je ostatnio jedynie przy supłaniu frywolitki, którą pokochałam bardziej niż szydełkową koronkę i mogę jeszcze machać czółenkami, bo ręce mi na to pozwalają, ale o tym piszę w drugim blogu i tam też prezentuję drugą pracę do tego cytatu - TUTAJ

Tym razem prezentuję trzeci maczek, który wyszywałam stroniąc od upałów w lipcu.
Maczek powstawał z przerwami na inne prace.


Jak poprzednie, ten haft też prezentuję w tymczasowej wirtualnej ramce.

 

Dwa zewnętrzne maczki pokazałam TUTAJ i tak się składa, że ten z lewej dołączył do zabawy Coś prostego, a ten z prawej był również interpretacją cytatu w mojej zabawie.


To wszystkie maczki, ale na właściwą oprawę jeszcze poczekają, bo kilka dni temu były w sklepie ramki podłużne, ale za długie do tych maczków i nawet passe-partout niewiele by pomogło. 
Muszę zaglądać do tego, może w niedługim czasie pojawią się odpowiednie ramki.

Tymczasem maczek trafia do galerii zabawy - TUTAJ


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

28 komentarzy:

  1. Bardzo urokliwe. Proste tylko z pozoru. Bardzo wypracowane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Maki to piękne kwiatek, Twoje jak żywe Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Stawiam je na drugim miejscu obok róż, a dalej są inne kwiaty.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Śliczny komplet maczków. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne trio maczków, czekam cierpliwie na ostateczną oprawę. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu - dziękuję :)
      A ja czekam na odpowiednie ramki. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. One są prześliczne, będziesz mieć piękny komplet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu - dziękuję :)
      One mi się spodobały tak bardzo, że musiałam je wyszyć.
      U wszystkich zastosowałam tę samą kolorystykę, mimo różnic w oryginałach.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Maczki takie śliczne, ulotne, a jakże charakterne. Pięknie Twój maczek się prezentuje, a oprawiony i w gronie innych - cudo będzie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny tryptyk powstał! pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Być może będą jeszcze inne - mniejsze, ale to czas pokaże.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Piękne uwielbiam te chwasty 😀😃🙂

    OdpowiedzUsuń
  9. Urocze maczki wspaniale się prezentują są po prostu cudne :) pozdrawiam oj tak chcieć nie zawsze znaczy móc, mam nadzieje, że to chwilowa niemoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beato - dziękuję :)
      Niemoc powoli odchodzi - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Kocham te delikatne polne kwiaty! Pięknie razem wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magiczny Świat Krzyżyków - dziękuję :)
      W ogródku mam krzak maków wieloletnich.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Kolejny cudowny mak. Piękne hafty.

    OdpowiedzUsuń