sobota, 11 października 2008

Igielnik - niemal krok po kroku

Inspiracją do wykonania tego igielnika był składany kartonik z igłami, jaki kupujemy w pasmanterii.

Pomyślałam, że warto zrobić taki igielnik, w którym można chować igły, a nie tylko wkłuwać je jak w poduszeczkę.

Brałam pod uwagę kilka wzorków do ozdobienia igielnika, ale ostatecznie przeważył (nomem omen) motylek.

Jeszcze na tamborku - wyszywałam na większym kawałku kanwy, bo bałam się, że wpadnę na jakiś inny pomysł...


Jednak, gdy kończyłam wyszywać, byłam na 100% pewna, że to będzie igielnik.

Wykroiłam 4 kwadraciki kanwy - wszystkie tej samej wielkości oraz 2 nieco mniejsze prostokąty z filcu.


Położyłam elementy na stoliku i chwilkę przyglądałam się.
Czułam, że czegoś mi tu brakuje i...
Postanowiłam, że na tylnej "okładce" igielnika wyszyję drugiego, mniejszego motylka.

Teraz komplet elementów był gotowy do dalszej obróbki.


Każdy kwadracik obramowałam ściegiem stębnowym.


Nadszedł czas połączyć kwadraciki.
Zrobiłam to w taki oto sposób:


Tak to wygląda z bliska:


Przed zszyciem ostatniego boku każdej części, w kieszonkę włożyłam filc.
Po zszyciu obu części, połączyłam je na podobieństwo zszywek.


Pozostałe fotki igielnika są w poprzedniej notce.

Jeszcze tylko zapięcie i igielnik gotowy.
Aby wykonać fotkę zapięcia, celowo wygięłam igielnik - jak widać.


Uwaga!
Gdy skorzystasz z powyższej instrukcji, podaj mój blog (link do notki), jako źródło inspiracji i pomocy do wykonania Twojej robótki.

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    gaga1957
    2008/10/11 13:25:10
    Brawo Splociku. Igielnik śliczny, czyżbyś szykowala kolejny konkurs? Zgłaszam się na ochotnika jako pierwsz w ciemno. Buziaki.
    -
    splocik
    2008/10/11 14:36:01
    Gaga - nie szykuję konkursu, a to jest ten sam igielnik, tylko wówczas nie pisałam, jak go robiłam, a obiecałam notkę.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    vivictoria
    2008/10/12 15:04:56
    Dobry pomysł na zapasowe igły, których każdy ma moc. Motylek w pięknych kolorach!
    -
    gaga1957
    2008/10/13 06:51:14
    Sorki. Jestem zakręcona. Po dokonaniu wpisu zorientowalam się że popełnilam gafę.
    Nie mniej czekam na jakiś konkursik, bo przecież nie brak Ci pomysłów. Buziaki.
    -
    aga1975.pn
    2008/10/13 09:39:05
    Igielniczek cudowny.
    nitkowo.blogspot.com/
    -
    eda-1
    2008/10/13 09:43:05
    Bardzo fajny kursik, na pewno sie przyda:) Dziękuję
    -
    splocik
    2008/10/13 13:34:16
    Vivi - dziękuję i ciszę się, że Tobie podoba się :)

    Gaga - obiecuję - pomyśleć :)

    Aga1975.pn - dzięki :)

    Eda - dzięki. Mam nadzieję, że przyda się :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    jolad6
    2008/10/13 17:00:48
    Piękny motylek,piękny igielnik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      splocik
      2008/10/14 13:43:29
      Jolad - bardzo dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Motylek73
      2008/10/14 20:31:33
      A ja się zastanawiałam jak Ty tak ładnie zszyłaś te części - no to teraz już wiem!
      -
      splocik
      2008/10/15 07:46:05
      Motylku - dzięki :) Myślę, że i Ty kiedyś wykorzystasz ten sposób na igielnik.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      fagusia
      2009/01/23 21:12:55
      igielniczki piękne, ale jeszcze bardzie zachwyciło mnie to pudełko z kotkiem ...ach ..już mi się marzy takie dla moje córki , choć ma dopiero 4 miesiące :) muszę podpatrzeć jak ty go zrobiłaś:)
      -
      fagusia
      2009/01/23 21:16:01
      Przepraszam za poprzedni komentarz:( stronka przeskoczyła .Ale pomysł z tym filcem w igielniku jest rewelacyjny- muszę wypróbować :)
      -
      Ania
      2014/02/12 14:27:27
      Witam serdecznie!! Szukałam kursu wykonania igielnika i udało się :) Twoja praca jest super. Dokładny opis i zdjęcia. Wykonam taki igielnik i na swoje igły. Zgodnie z Twoją prośbą pozostawię informację na swoim blogu i link do Twojej instrukcji. Jeżeli oczywiście nie masz nic przeciwko. Mój blog to: wolnachwilaani.blogspot.com/
      -
      splocik
      2014/02/12 15:18:02
      Fagusiu - jakoś umknęły mi Twoje komentarze, przepraszam. Dziękuję za pochwałę igielnika. :)

      Aniu - miło mi, że moja instrukcja pomogła Tobie i będziesz miała swoje igiełki w jednym miejscu.
      Chętnie zobaczę Twój igielnik - dziękuję za namiar na blog.
      Dziękuję za informację o linku w Twojej notce - oczywiście nie mam nic przeciwko, bo podawanie linków to najbardziej prawidłowa forma wskazania źródła inspiracji bądź pomocy.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń