piątek, 31 października 2008

Takich chwil nie zapomina się

To była krótka, ale jedna z tych najprzyjemniejszych chwil, gdy z wirtualnego świata przenosimy się do realu.

Wczoraj, wieczorem uścisnęłyśmy się z Fusillą (http://fusilla.blox.pl) tak, jakbyśmy znały się od wieków, a stanęłyśmy oko w oko (na żywo) właśnie w tym momencie.
A było to tak - w poniedziałek wieczorem otrzymuję wiadomość, że będzie Ona przejeżdżać nieopodal mojego miejsca zamieszkania i chce wstąpić, by coś przekazać - niespodziankę.

Miałam więc dwa dni na przygotowanie mojej niespodzianki.
Pomyślałam, że takim miłym prezentem może być zakładeczka, a ponieważ zbliżamy się do okresu świątecznego, dobrym motywem jest choineczka.

Tak (w jeden wieczór) powstała zakładeczka-choineczka, którą następnego dnia nakrochmaliłam.



W czasie, gdy choineczka schła, zaprojektowałam kartkę - wodny obraz haftu krzyżykowego.
Do ozdobnego przycięcia brzegów kartki posłużyły mi nożyczki zakupione parę dni temu.



Wewnątrz kartki wydrukowałam aforyzm (myślę, że trafny), który wyszukałam w "Wielkiej Księdze Mądrości".
Oto on - w pewien sposób wiąże się z zakładeczką:

"Temu, kto lubi czytać, nigdy nie zabraknie wiernego przyjaciela"- Władysław Orkan

Przy okazji przeszukiwania Księgi, natknęłam się na bardzo ciekawy i wymowny aforyzm:


"Nie zrywaj brutalnie przyjaźni, bo chcąc ją znowu nawiązać, natkniesz się na węzeł" - Lion Feuchtwanger

Niespodzianką od Fusilli okazała się książka dotycząca moich zainteresowań ogródkowych.
Jest to praktyczny poradnik dla każdego ogrodnika pt. "Piękny ogród bez wysiłku", bardzo ładnie wydany przez Reader's Didest.



Wiem, że Fusilla przeczyta ten wpis dopiero za kilka tygodni - po powrocie do domu, ale muszę napisać już teraz.

Fusilla - dziękuję Ci prześlicznie za ten kilkuminutowy kontakt w realu i za niespodziankę, z której pewnie nie raz skorzystam.

Choć ogródkiem zajmuję się już od wielu lat, to przeglądając książkę pewnie natrafię na coś dla mnie nowego.

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Motylek73
    2008/10/31 18:33:39
    Nie ma powrotu do podeptanej przyjaźni - ginie pod butami, tak jak zerwane kwiaty...
    -
    persjanka
    2008/11/01 23:07:39
    piekna zakladka...a przyjazn to jedna z najcenniejszych rzeczy jakie moga sie czlowiekowi przytrafic...dlatego trzeba ja szanowac...pozdrawiam ania
    -
    elzusia
    2008/11/02 09:30:03
    Takie spotkania pamięta się długo.Zakładeczka urocza,podziwiam jakie Ty masz pomysły na takie drobiazgi.Pozdrawiam Ela
    -
    millena4
    2008/11/02 12:58:59
    Najboleśniej rani wróg, który był kiedyś naszym przyjacielem.

    Gdzie kupiłaś takie zaczarowane nożyczki ? Pilnie takich poszukuję
    U Ciebie jak zawsze piękne rękodzieło.
    -
    splocik
    2008/11/02 15:55:42
    Dzięki za pochwałę zakładeczki i za wypowiedzi.

    Millena4 - kupiłam je w Lidlu - zaglądaj tam, może znów pojawiają się.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    ewa777
    2008/11/02 21:42:42
    Bardzo dobry pomysł z zakładką. Pięknie Ci się ta choineczka udała:)
    -
    gazynia
    2008/11/03 12:48:10
    Prześliczna zakładeczka!!! Oryginalna i niepowtarzalna!!! Bardzo mi się podoba. Takiej jeszcze nigdy nie widziałam!!!
    -
    splocik
    2008/11/03 14:59:28
    Ewa - Dziękuję, miło mi :)

    Gazynia - choineczkę robiłam chyba w zeszłym roku (białą) jako jedną z wielu ozdób choinkowych, ale teraz wymyśliłam dla niej nowe zastosowanie.

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      ewkaka19
      2008/11/03 17:04:34
      bardzo pomysłowa ta zakładko-choinka. ma świetny kolorek.Aż czuć święta z oddali
      -
      ewcia116
      2008/11/04 08:46:51
      takie chwile są niezapomniane i szczególne pozdrawiam ciepło
      -
      splocik
      2008/11/05 15:04:53
      Ewkaka - dziękuję :)

      Ewcia - masz absolutną rację :)

      Pozdrawiam ciepło.
      -
      alterego-poczwarka
      2008/11/09 10:50:31
      Urocza zakładka! Ostatnio jestem wielka maniaczką takich szydełkowych drobiazgów :D Pozdrawiam :-)
      -
      splocik
      2008/11/10 19:49:41
      Poczwarka - miło, że wpadłaś. Fakt, te drobiazgi mają pewnien urok, któremu trudno się oprzeć.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      rosa61
      2008/11/21 09:12:45
      często tu zaglądam i podziwiam, podziwiam. Wymysliłam sobie, że w tym roku moje gwiazdkowe prezenciki będą wykonane przeze mnie a nie kupowane. i tak powolutku zbieram pomysły. Twoja choinka-zakładka bardzo mi sie spodobała i planuję ją wykorzystać jako prezent. Pozdrawiam
      -
      splocik
      2008/12/15 14:58:24
      Rosa61 - cieszę się, że moja zakładeczka zainspirowała Cię.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń