sobota, 17 lipca 2010

A po burzy... kolorowa zabawa



Od kilku dni nic nie robię tylko oddycham jak ryba i szukam miejsca, w którym da się przeżyć dzień.
My sobie jakoś radzimy, ale nasza psinka rozchorowała się od tych upałów i jest 3 dzień na antybiotykach - już jest lepiej.
Nie żebym narzekała, bo przecież lubię ciepło, tak zbawienne dla moich rąk, ale gdy jest gorąco i wilgotno, to robótki w rękach "gotują się" i robótkowanie przestaje być przyjemnością.

Nie mam ochoty na robótki, nie mam ochoty na komputer i spacery po blogowisku, stąd mega zaległości w odwiedzinach - nadrobię, pewnie za kilka dni.
Stąd też brak chęci do pisania u siebie.
Myślałam o zrobieniu sobie dłuższego blogo-urlopu, ale zdecydowałam, że napiszę co jakiś czas, gdy złapię trochę chłodu i ochoty na komputer.

Wieczorem, gdy można otworzyć okna i nieco schłodzić mieszkanie, biorę do rąk druty i robię coś małego, ale o robótkach na drutach piszę w drugim blogu, więc tu tylko wspomnę.
Będzie to coś dla malutkiego człowieczka.

Dziś była burza, błyskało i grzmiało, grzmiało i błyskało, ale gdy to skończyło się, można było swobodnie oddychać.

Byliśmy na działce, gdy zauważyłam ciemną chmurę.
Moja reakcja była natychmiastowa - szybko wracamy do domu.

Tu - w drodze do domu - chmura za nami.


Widok z okna - napływające chmury wydawały się ciężkie i groźne.


Gdy zaczął padać deszcz było ciemno, a deszcz zrobił mglistą zasłonę.


Dla rozjaśnienia tej notki załączam kilka (10) fotek kwiatków (wybranych z wielu) z mojego ogródka, a przy tej okazji (dla oderwania od robótek) ogłaszam...

ZABAWĘ KWIATOWĄ ZGADYWANKĘ

Czy będzie ktoś chętny na nierobótkową zabawę???
Zachęcam...

Wystarczy odgadnąć, jakie kwiatki są na zdjęciach (zdjęcia są ponumerowane) i mailem przysłać odpowiedź.
Proszę podawać odpowiedzi w takiej kolejności:
- nazwa łacińska,
- nazwa polska.

W komentarzach należy potwierdzić wysłanie maila (ale niekoniecznie), podpisując się nickiem takim, jak w mailu.
Spośród uczestników zabawy zostanie wybrana osoba z największą ilością prawidłowych odpowiedzi.
Na odpowiedzi czekam do końca lipca 2010r.


Kwiatki 1
Kwiatki 2
Kwiatki 3
Kwiatki 4
Kwiatki 5
Kwiatki 6
Kwiatki 7
Kwiatki 8
Kwiatki 9

Kwiatki 10


Oczywiście będzie niespodzianka - teraz jest niespodzianką nawet dla mnie, ponieważ pomysł na zabawę wpadł mi w trakcie wstawiania pierwszego kwiatowego zdjęcia.

Będzie mi miło, jeśli w swoim blogu (kto pisze blog) umieścicie informację o mojej zabawie.

*****
Edycja - zabawa została zakończona 31 lipca

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    pkela_1
    2010/07/17 21:49:33
    Splociku - oj, w tym upale myślenie idzie ciężko, ale spróbuję za kilka dni wysłać odpowiedź (jak mi się uda sklecić sensowną odpowiedź).
    Ja nie znoszę upałów i czekam z utęsknieniem na deszcz, nie mówiąc już o mroźnej zimie.
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    hrabina.ee
    2010/07/17 22:39:01
    to u mnie się nie pojawiają żadne numerki po najechaniu myszką. ale rozumeim, że i tak są ustawione po kolei od 1 do 10?

    Anka
    -
    kasia-2609
    2010/07/17 22:57:25
    Kwiatki śliczne umieszczę informację na blogu.Ale sama nie mam pojęcia.
    -
    splocik
    2010/07/18 14:19:40
    Pkela-1 - wiem, że ciężko myśli się w takich warunkach, dlatego termin dłuższy, by można było utrafić na dobry, chłodny moment dogodny do pracy główkowej :) Proszę, tylko niezbyt mroźnej, bo mi ręce padną :(

    Hrabina - tak, fotki ustawione są w tej kolejności, ale zaraz je ponumeruję dodatkowo - gdyby inne osoby nie "czytały" myszką.

    Kasiu-2609 - miło Cię gościć :))) Może spróbujesz swoich sił i spróbujesz odgadnąć nazwy moich kwiatków? :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    urszula97
    2010/07/18 17:01:58
    Kwiatki masz cudowne,widzę nawet bardzo starą odmianę-nie wiem jak się nazywa(takie drobne ciemnoniebieskie ),mama miała swego czasu w ogrodzie,ja też nie wiem czy upał czy zima,w pracy to się papiery kleją do rąk,brrrr nie lubię tego.W nocy padało i grzmiało ale mimo wiatru nadal duszno,pozdrawiam.
    -
    splocik
    2010/07/19 13:46:42
    Urszula97 - dziękuję :) Tylko pamiętaj, że nazwy kwiatów wolno podawać wyłącznie mailem :) U mnie teraz trochę ochłodziło się, ale tylko trochę.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    pkela_1
    2010/07/20 20:01:45
    I przez ten upał nie wstawiłam informacji o konkursie na blogu, ale już teraz naprawione.
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    splocik
    2010/07/22 07:38:38
    Pkela-1 - dziękuję ) To prawda - w upał głowa nie pracuje jak należy, ale wieczorami można pobuszować w poszukiwaniu nazw konkursowych kwiatków :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    pkela_1
    2010/08/01 22:41:20
    Splociku - nie wysłałam odpowiedzi, bo jednak konkurs okazał się dla mnie zbyt trudny i nie było po co wyskakiwać z kilkoma tylko odpowiedziami.
    Na swoje usprawiedliwienie dodam, że nie interesuję się kwiatami zbytnio - od strony uprawy i nazewnictwa.
    Lubię po prostu na nie patrzeć.
    Może inny konkurs będzie bardziej dla mnie.
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    splocik
    2010/08/02 11:14:08
    Pkela_1 - w jednym z kolejnych przypomnień-zaproszeń wpomniałam, że nie muszą być nazwy wszystkich kwiatków, więc mogłaś przysłać tych kilka, które znalazłaś :)
    Ja też lubię kwiaty, a nazwami interesuję się z ciekawości - co też otrzymałam od kogoś do ogródka.
    Na kwiaty uwielbiam patrzeć - mam ich trochę w ogródku i nie ścinam ich do wazonu (czasami tylko 1-3 róże), bo najpiękniej (moim zdaniem) wyglądają w naturze.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń