sobota, 3 lipca 2010

Placek z owocami i z kruszonką

Jakoś nie mam daru do wykonania dobrej kruszonki, ale placek w wykonaniu koleżanki tak mi posmakował, że poprosiłam o przepis i spróbowałam, a co tam - raz się żyje :))

Upiekłam placek z rabarbarem, który rośnie w moim ogródku.
Kruszonka wyszła nie tak, jak koleżance, ale placek wszystkim smakował.


Po pewnym czasie, Mąż zapytał: może upiekłabyś ten smaczny placek z kruszonką?

Rabarbar u mnie już skończył się, ale sezon truskawkowy w pełni, więc postanowiłam, że tym razem będzie placek z tymi owocami.

Placek piekłam wczoraj późnym wieczorem, bo upał nie sprzyja włączaniu piekarnika w południe na ok. godzinę, za to dziś można było już do popołudniowej kawki zaserwować coś smakowitego.

Kruszonka jeszcze nie wychodzi mi dobrze, ale będę ćwiczyć - następny placek z... jeszcze nie wiem, ale wiem, że będzie z owocami :)
Placek z kruszonką
Składniki:
- 1 szkl. mleka,
- 2,5 szkl. mąki,
- 1 szkl. cukru,
- 1/2 szkl. oleju,
- 2 jajka,
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia,
- owoce sezonowe.

Na kruszonkę:
- 1/2 kostki margaryny lub masła,
- 3/4 szkl. cukru,
- 3/4 szkl. mąki,
- 3 łyżeczki cukru waniliowego.

Wykonanie:
Proszek do pieczenia dokładnie mieszamy z mąką. Jajka ucieramy (można mikserem) z cukrem. Dodajemy mleko i po 1-2 łyżki mąki. Na koniec dodajemy olej i dokładnie mieszamy z ciastem na jednolitą masę.
Na przygotowaną blachę wylewamy ciasto.
W czasie, gdy ciasto wyrównuje się na blasze, przygotowujemy kruszonkę.
Masło lub margarynę zagniatamy ręką (w misce), stopniowo dodajemy mąkę i mieszamy tak by powstawały grudki.
Na wylane ciasto układamy owoce i posypujemy kruszonką.
Pieczemy ok. 50-55 minut w temp. 180 stopni C.
Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    marzanna-12
    2010/07/03 18:48:29
    Mniam!!! Uwielbiam ciasto owocowe z kruszonką. Do kruszonki dodaję wiórki kokosowe zamiast 2/3 ilości mąki. Pozdrawiam
    -
    blogagnieszki
    2010/07/03 18:55:27
    Mniam ciasto wygląda bardzo smakowicie :). Poszukam przepisy na kruszonkę od mojej mamy, to Ci napiszę. Ona zawsze wychodzi :).
    -
    bajka_bk
    2010/07/03 19:01:06
    To ja się wpraszam (o ile oczywiście można) na kawałek placka :)
    Mmm... ślicznie wygląda, a pewnie jeszcze lepiej smakuje... truskawki...kruszonka...marzenie
    Pozdrawiam gorąco!
    -
    makneta
    2010/07/03 19:32:00
    Mniam, szkoda, że muszę w tym roku obejść się smakiem.
    Pozdrawiam
    Makneta
    -
    urszula97
    2010/07/03 20:29:26
    Super ciasto,u nas robi się tak zwaną posypkę,masło,cukier,mąka,mozna dodać żółtko,w sumie nie powinno przy zagniataniu dopuścić się do całkowitego rozpuszczenia cukru,po drugie-najlepiej do tego masło wiejskie(np.osełka) a po trzecie dzisiaj nie utrafisz,tyle razy coś sie robi a raptem coś nie tak,wydaje mi sie ,ze zależy tez od mąki,tłuszczu(nie wejdziesz do produktu) jak był tworzony,w jakich warunkach itp.
    Przy okazjii,od paru lat mrożę rabarbar i zimą jest rarytasem a jeszcze trochę do pieczenia posypać orzechami włoskimi-super.
    -
    Gość
    2010/07/03 22:00:13
    wyglada smacznie i prosty przepis ,musze wyprobowac, :) zaraz sobie zaznacze stronke :)

    blogniedzielny
    -
    aneladgam
    2010/07/03 23:03:12
    O, kolejny przepis do kolekcji "można upiec razem z dzieckiem"! Dziękuję! :)
    -
    moteczek
    2010/07/05 21:41:30
    Placuszek jak "ta lala":))
    Moim zdaniem, to niepotrzebnie czepiasz się kruszonki, wygląda smakowicie.
    Pozdrawiam
    -
    Motylek73
    2010/07/06 19:05:33
    Mniaaaam...
    Jeżeli ten placek smakuje tak jak wygląda to dla mnie samej musiałabyś upiec ze dwa...

    Motylek
    -
    splocik
    2010/07/07 14:10:49
    Marzanna-12 - dziękuję za wiórki - wypróbuję przy okazji :)

    Blogagnieszki - dziękuję - chętnie spróbuję zawsze wychodzącej. Jak mi wyjdzie, to potwierdzi się, że ZAWSZE :))

    Bajka_bk - to na kiedy mam upiec? :)))

    Makneta - wiem, że stosujesz specjalną dietę, ale może na jeden kawałeczek skusisz się :) Dieta pewnie już Cię zmęczyła :)

    Urszula97 - dziękuję za cenne uwagi :) Postaram się o nich pamiętać na przyszłość :)

    Blogniedzielny - gdy wypróbujesz - daj znać :)

    Aneladgam - dziecko będzie miało super zabawę :)))

    Moteczku - kruszonki się czepiam, bo za mało kruszona jest i się zlewa - trochę :)

    Motylku - daj znać, kiedy będziesz w okolicy, to upiekę - i koniecznie napisz ile :)))

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      mięta
      2010/07/07 15:25:36
      Ja jak zwykle spóźniona :-( Placek wygląda na fotce smakowicie i zapewne taki był :-)
      Ja to nawet zwykłe bez niczego ciasto drożdżowe uwielbiam z kruszonką. Kruszonka to taka kropka nad" i "w przypadku takich ciast. Pozdrawiam ciepło :-)
      -
      splocik
      2010/07/07 19:33:26
      Mięta - znajdzie się jeszcze kawałeczek - nie zaglądałaś tam - za monitorem :)))
      Tak placek z truskawkami był też smaczny, choć rabarbarowy też szybko zniknął :)
      To ciasto nie jest drożdżowe, bo drożdżowe to moja pięta. Mam kilka przepisów na drożdżowe wypieki, ale nie są sprawdzone przeze mnie, więc ich nie podaję.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      agnisz-n
      2010/07/07 20:33:56
      mniam, mniam, ślinka mi cieknie na takie smakołyki i ta kusząca kruszonka! Pychotka!
      -
      splocik
      2010/07/08 15:05:37
      Agnisz-n - masz rację - pychotka! Kruszonka kusiła mnie od dawna, ale nie miałam odwagi próbować, bo po kilku porażkach na długo przeszła mi ochota. Widocznie teraz jest dla mnie czas na kruszonki :)))
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      madziorek-myslipisane
      2010/07/20 15:07:04
      skusił mnie ten placek = wszystkim smakował
      -
      splocik
      2010/07/20 17:36:28
      Madziorek - i słusznie skusił, a że wszystkim smakował (?), cóż - tego byłam pewna podając przepis :)))
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      har-monika
      2010/08/16 17:18:33
      mniam..chyba juz wiem jakie ciasto zrobie na weekend:)
      -
      splocik
      2010/09/05 14:26:11
      Har-monika - myślę, że u Ciebie tak samo szybko placek zniknął :)))
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      TERESKA
      2012/08/07 22:17:20
      PLACEK Z TWOJEGO PRZEPISU UPIEKŁAM.
      JEST BARDZO SMACZNY :)
      -
      splocik
      2012/08/12 11:01:00
      Teresko - dziękuję za opinię - to cieszy :))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń